Inteligentne algorytmy zmienią stawki
Konkurencyjność cenowa i sezonowość będą wkrótce czynnikami w kampaniach produktowych, które będą miały wpływ na stawki. Oznacza to, że niebawem za tę samą reklamę możemy zapłacić więcej.
Wiemy nie od dziś, że cena odgrywa ważną rolę w sukcesie reklam produktowych Google. Jest przecież uwzględniona wśród atrybutów produktu wraz z jego stanem, marką i kategorią. Konkurencyjność cenowa nie została jednak wyraźnie wymieniona. Gdy dojdzie jednak do tej aktualizacji, Google może zoptymalizować stawki na podstawie cen produktu, porównując innych konkurentów na aukcji.
Niskie ceny, oferty i rabaty produktów będą mieć wpływ na stawkę.
Google wkrótce uwzględni też sezonowe trendy sprzedaży produktów. Na przykład jeżeli niektóre produkty lepiej sprzedają się w okresie świątecznym, Google podniesie Nam stawki, aby spowodować zwiększenie się prawdopodobieństwa konwersji.
Dlaczego powinniśmy się przejmować?
Coraz większa ilość włączanych czynników sprawi, że inteligentne określanie stawek będzie jeszcze bardziej inteligentne, co jest niewątpliwym plusem. Niestety istnieją również minusy. Będzie Nam coraz ciężej analizować, które czynniki mają wpływ na ostateczne wyniki reklamy. W dwóch słowach można to określić „inteligentnym chaosem”
Kiedy Google włączy te czynniki do inteligentnego określania stawek?
Tego jeszcze nie wiadomo. Google cały czas mówi, że pojawią się one wkrótce. Opublikował informacje jakiś czas temu, a więc najprawdopodobniej zmiany wejdą w życie w ciągu paru miesięcy.