Analityka Internetowa

Sukces tkwi w danych. Sprawdź, dlaczego warto korzystać z analityki internetowej 

Skuteczna analiza danych pozwala lepiej zrozumieć użytkowników oraz podejmować trafne decyzje biznesowe. Bez względu na to, czy chcesz optymalizować marketingowy budżet, rozwijać content na stronie lub pozyskać nowych użytkowników, narzędzia analityczne są niezbędne, aby działania, które podejmujesz, przekładały się na realne wyniki. Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala gromadzić informacje o wszystkich procesach w witrynie. 

Czego dokładnie możesz dowiedzieć się, implementując Google Analytics na swojej stronie? 

  • Skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Czy wpisują adres bezpośrednio w przeglądarkę, a może przeklikują się do Twojego serwisu z Facebooka? Wiedząc, jakie są najważniejsze źródła ruchu, możesz decydować o tym, w które kanały najlepiej inwestować. 
  • Kim są użytkownicy Twojej witryny i skąd pochodzą. Ale to nie wszystko. Dzięki dokładnym raportom sprawdzisz m.in. wiek użytkowników oraz ich upodobania. Te dane pozwolą Ci na przygotowanie efektywnych kreacji reklamowych.     
  • Ile średnio czasu użytkownicy spędzają na stronie.
  • Ile razy użytkownicy potrzebują wejść na stronę, aby zrealizować wyznaczony cel. 
  • Jaki procent użytkowników wchodzi na stronę i ją opuszcza. 
  • Czy użytkownicy częściej przeglądają Twoją witrynę na komputerach stacjonarnych, czy urządzeniach mobilnych.  

Pierwszym etapem konfiguracji Google Analytics jest założenie konta oraz implementacja kodu śledzącego. Zadbamy o to, aby kod śledzący znalazł się na wszystkich podstronach Twojej witryny, a Google Analytics był właściwie połączony z innymi narzędziami, takimi jak Google Search Console lub Google Ads. Następnym etapem jest wdrożenie przygotowanej przez nas listy konfiguracyjnej, dzięki czemu zyskasz dostęp do rzetelnych, prawidłowo gromadzonych danych. Przykład? Wykluczymy z danych zbiorczych witryny IP pracowników firmy. Ten prosty zabieg spowoduje, że dane nie będą zakłamane przez wejścia Twoich pracowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy strona generuje niewielki ruch, a jednocześnie jest często odwiedzana przez osoby związane z firmą. 

Odpowiednio skonfigurowane konto Google Analytics ułatwi Ci podejmowanie decyzji w obszarze marketingu. Ustalimy, co jest Twoim celem biznesowym. Czy zależy Ci na zwiększeniu ruchu w witrynie? A może promujesz e-booka i chcesz sprawdzić, ile osób go pobrało? Pomożemy Ci ustalić rodzaj konwersji i dopasujemy ustawienia konta w taki sposób, aby ułatwić Ci realizację założonego planu. 

Podstawowe ustawienia Google Analytics to dopiero początek przygody z analizowaniem danych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z ofertą naszych szkoleń i usług.

Skontaktuj się z nami

Google Analytics

Google Analytics

Narzędzie służące do analizy wydajności działań w internecie.

Wizualizacja danych

Wizualizacja danych

Monitoring danych, dzięki któremu szybko poznasz interesujące Cię informacje.

Mapy cieplne

Mapy cieplne

Rodzaj wizualizacji danych. Polega na wizualnym przedstawianiu newralgicznych elementów strony internetowej.

Raporty firmowe

Raporty firmowe

Specjalne raporty dostosowane do potrzeb Twojej firmy ujmujące informacje z wielu źródeł jednocześnie np. Google Analytics, Facebook Ads, Google Ads, Linkedin, Bing itd.

  • Nasi eksperci posiadają certyfikaty Google Analytics

    Posiadamy umiejętność właściwej interpretacji analizowania statystyk Google. Dzięki temu masz pewność, że reklama trafi do Twoich klientów w momencie ich największego zainteresowania.

  • Analizujemy zachowania użytkowników stron

    Dzięki statystykom Google tworzymy scenariusze na podstawie najpopularniejszych dróg i wyborów użytkowników Twojej strony. To sprawia, że nasze rekomendacje poparte są rzetelnymi badaniami ilościowymi.

  • Dostarczamy raporty menedżerskie

    Skonfigurujemy widoki danych w Google Analytics, istotne dla Twojej firmy. Dostosujemy narzędzia raportowe do Towich potrzeb dzięki którym monitoring efektów strony www będzie łatwy i użyteczny

Skontaktuj się z nami

Jak mogą wyglądać raporty analityczne?

Od burzy mózgów po świetne wyniki!

Wdrożenie

Wdrożenie

Opracowujemy propozycję kierowania i komunikacji reklamowej
na podstawie informacji z przesłanego do nas briefu reklamowego.
Po uwzględnieniu sugestii klienta i finalnej akceptacji, wdrażamy kampanie reklamową na konto.

Optymalizacja

Optymalizacja

Codziennie trzymamy rękę na pulsie i sprawdzamy wyniki kampanii,
by jak najlepiej wykorzystać budżet i wykonać założenia. Wprowadzamy cykliczne testy innych opcji kierowania i kreacji,
aby zapewnić stały rozwój kampanii.

Raportowanie

Raportowanie

Raz w miesiącu wysyłamy raport z wynikami kampanii. Podzielony
jest on na liczbę wyświetleń, zasięg, liczbę kliknięć w reklamę, koszt
za jedno kliknięcie/1000 wyświetleń ( w zależności od celu kampanii)
i współczynnik klikalności.

Opinie naszych klientów

Rekomenduję agencję Orange Juice jako partnera biznesowego nastawionego na realizację celów sprzedażowych, której sukces biznesowy wynika z synergii działań optymalizujących wyniki kampanii Google i Facebook Ads oraz wartość współczynnika konwersji na stronie www.

Michał Bedner
Business Development Manager

Od początku naszej współpracy obserwujemy (…) zaangażowanie specjalistów Orange Juice w prowadzone działania reklamowe. (…) Prowadzenie rekrutacji na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, mimo corocznego spadku liczby maturzystów w Polsce, zakończyło się sukcesem i lepszym wynikiem niż w latach ubiegłych. (…) Dużo informacji zwrotnej, szybka reakcja i poszukiwanie rozwiązań w celu zwiększenia naboru i rejestracji. Rekomendujemy Orange Juice jako właściwego partnera biznesowego do realizacji kampanii online

Paulina Boroń-Kacperek,
Dyrektor Biura Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Cooperation with the Orange Juice agency opens a number of new doors for successful promotion of the company. We systematically entrust to specialists from Orange Juice the promotion of ever new packages offered by our resort. Prepared recommendations for image ads and activities carried out in the advertising network bring visible results and significantly increase interest in the offer of Czarna Góra.

Anna Haczkiewicz-Mazur,
Marketing and sales director of Czarna Góra S.A.

Orange Juice provides professional support in online marketing. The agency’s extensive knowledge – both theoretical and practical – deserves recognition. Timely implementation of tasks, extensive competence and expert advice allow you to recommend her as a trusted business partner.

Agnieszka Trzepacz,
Marketing Coordinator at SpeedFly

Cooperation with Orange Juice is pure pleasure! Ongoing and efficient contact, and a huge commitment to customer success. With a clear conscience I can recommend this company.

Wiola Kurpiella,
Event Manager Bieg Firmowy

Zobacz referencje

+20 mln wydanego efektywnie budżetu reklamowego

2x większy przychód generowany z Google

1167 przeszkolonych osób z Google Ads i Google Analytics

+8 lat doświadczenia w pozykiwaniu klientów

Dlaczego analityka internetowa jest ważna?

Coraz więcej osób decyduje się na reklamę swojej firmy w internecie. Żeby przebić się do świadomości potencjalnego klienta, trzeba prowadzić działania w sposób możliwie najskuteczniejszy. Dlatego niezbędne jest sprawdzanie skuteczności wysiłków za pomocą konkretnych mierzalnych wyników. Tu pojawia się analityka internetowa Google Analytics. 

Analityka internetowa Google Analytics pozwoli Ci zobaczyć, jakie ponosisz koszty i jak przekładają się one na ilość klientów, a zatem przychody. Sprawy te znajdują się w centrum każdego biznesu. Dlatego ważne jest, abyś mógł zobaczyć faktyczną skuteczność swoich działań wykazaną przy pomocy konkretnych liczb.

Jakie korzyści płyną z analityki internetowej Google Analytics?

Dzięki wnioskom, które daje analityka internetowa, możesz zrozumieć i wpłynąć na zachowanie użytkownika na swojej stronie. Pomoże Ci w tym poznanie kilku ważnych informacji:

  • profilu demograficznego użytkowników Twojej strony,
  • stron, które wpływają na konwersję/sprzedaż,
  • sposób nawigacji użytkownika w serwisie www.

Dzięki temu możliwe będzie nie tylko stwierdzenie, jakie są najskuteczniejsze działania i czy właściwie inwestujesz środki marketingowe, ale też wiedza, czy procesy i oferta, którą zaplanowałeś dla użytkowników, są właściwe.

Czym są cele marketingu online i dlaczego warto je śledzić?

Cele marketingu online to cel, który stawiasz przed każdym działaniem podejmowanym online. Jeżeli prowadzisz sklep e-commerce, możesz zyskać informację dotyczącą przychodów z konkretnych działań. Wśród celów możliwych do zbadania znajdują się również cele dotyczące zaangażowania, między innymi wysyłka formularza, kopiowanie danych kontaktowych, procent przewinięcia strony czy odtworzenie video. Nie ma akcji, której nie możesz zmierzyć, a ta świadczy o zachowaniu prozakupowym i zainteresowaniu Twoją ofertą.

Zdecydowanie więc warto śledzić cele marketingu w internecie. To weryfikacja działań poprzez konkretne cele daje informację, czy biznes online jest efektywny. Dopiero w korelacji z konkretnymi wynikami sprzedażowymi wydatki okazują się opłacalne. 

Czy Google Analytics pomoże mi w ocenie jakości strony www?

Tak, dzięki Google Analytics można ocenić jakość strony www. Jest tak, ponieważ parametrami, jakie poddają się ocenie, jest między innymi śledzenie wizyt na stronie uzyskanych dzięki Twoim działaniom marketingowym oraz efekty z tego wynikające.

Dzięki analityce zyskujesz zatem możliwość śledzenia przychodów z biznesu online i wiedzę, czy Twoja strona www dobrze monetyzuje ruch.

Co to jest współczynnik konwersji mojej strony www?

Współczynnik konwersji to procent osób, które realizują określony cel Twojej strony, jakim jest na przykład zakup lub kontakt. Możesz porównać to ze stosunkiem osób pozyskanych dzięki Twoim źródłom marketingowym.

Współczynnik konwersji związany jest więc z sukcesem Twojego biznesu, ponieważ śledząc go, ocenimy poszczególne działania online.

Czy analityka internetowa to tylko Google Analytics?

Google Analytics nie jest jedynym narzędziem służącym do analityki internetowej. Jest jednak narzędziem najbardziej integrowalnym z innymi usługami Google, takimi jak Google Ads, Google Tag Manager, Google Data Studio, Google Optimize. To jego największa przewaga. Działania związane z analityką internetową uzupełniamy również innymi narzędziami.

Przede wszystkim zaś podstawą naszych działań analitycznych jest wyciąganie wniosków na temat ruchu Twoich potencjalnych klientów w oparciu o dane i przekazywanie Ci ich w raportach, w tym w raportach menedżerskich – służących do szybkiego podglądu skuteczności Twojej witryny.

Dlaczego z Orange Juice

Orange Juice to przede wszystkim pasja ludzi do internetu i jego możliwości. W naszej krwi płynie podejście efektywnościowe, wiemy, że skuteczny marketing nie jest mierzony wielkością budżetu, a efektem i osiągniętą sprzedażą.

Posiadamy bogate doświadczenie zbudowane na ponad 17 mln złotych wydatkowanego budżetu reklamowego, pracujemy z sukcesem dla każdej z branż. Szkolimy z zakresu Google Ads & Google Analytics, a znak Google Partner Premium to potwierdzenie, że dostarczamy efektywne rozwiązania od Google na najwyższym poziomie.

Wśród wyznawanych przez nas wartości znajdują się takie jak: pasja, zaufanie, otwartość i rozwój. Jeżeli wyznajesz podobne wartości, zapraszamy do kontaktu.

Test CSS Google Shopping

Ponad pół roku testów usług CSS w reklamach zakupowych Google, prowadzonych na 4 różnych branżach wskazują na przewagę alternatywnych porównywarek CSS od Google, zarówno pod kątem zasięgu jak i CPC

Zobacz case study

Napisz do nas

biuro@orangejuice.pl

Skontaktuj się z nami



    *pola obowiązkowe

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    skuteczny-remarketing-orange-juice-agencja-sem