Zamów bezpłatny audyt konta Google Ads i wyciśnij więcej sprzedaży i leadów onlineDowiedz się więcej
Skuteczna analiza danych pozwala lepiej zrozumieć użytkowników oraz podejmować trafne decyzje biznesowe. Bez względu na to, czy chcesz optymalizować marketingowy budżet, rozwijać content na stronie lub pozyskać nowych użytkowników, narzędzia analityczne są niezbędne, aby działania, które podejmujesz, przekładały się na realne wyniki. Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem, które pozwala gromadzić informacje o wszystkich procesach w witrynie.
Pierwszym etapem konfiguracji Google Analytics jest założenie konta oraz implementacja kodu śledzącego. Zadbamy o to, aby kod śledzący znalazł się na wszystkich podstronach Twojej witryny, a Google Analytics był właściwie połączony z innymi narzędziami, takimi jak Google Search Console lub Google Ads. Następnym etapem jest wdrożenie przygotowanej przez nas listy konfiguracyjnej, dzięki czemu zyskasz dostęp do rzetelnych, prawidłowo gromadzonych danych. Przykład? Wykluczymy z danych zbiorczych witryny IP pracowników firmy. Ten prosty zabieg spowoduje, że dane nie będą zakłamane przez wejścia Twoich pracowników. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy strona generuje niewielki ruch, a jednocześnie jest często odwiedzana przez osoby związane z firmą.
Odpowiednio skonfigurowane konto Google Analytics ułatwi Ci podejmowanie decyzji w obszarze marketingu. Ustalimy, co jest Twoim celem biznesowym. Czy zależy Ci na zwiększeniu ruchu w witrynie? A może promujesz e-booka i chcesz sprawdzić, ile osób go pobrało? Pomożemy Ci ustalić rodzaj konwersji i dopasujemy ustawienia konta w taki sposób, aby ułatwić Ci realizację założonego planu.
Narzędzie służące do analizy wydajności działań w internecie.
Monitoring danych, dzięki któremu szybko poznasz interesujące Cię informacje.
Rodzaj wizualizacji danych. Polega na wizualnym przedstawianiu newralgicznych elementów strony internetowej.
Specjalne raporty dostosowane do potrzeb Twojej firmy ujmujące informacje z wielu źródeł jednocześnie np. Google Analytics, Facebook Ads, Google Ads, Linkedin, Bing itd.
Posiadamy umiejętność właściwej interpretacji analizowania statystyk Google. Dzięki temu masz pewność, że reklama trafi do Twoich klientów w momencie ich największego zainteresowania.
Dzięki statystykom Google tworzymy scenariusze na podstawie najpopularniejszych dróg i wyborów użytkowników Twojej strony. To sprawia, że nasze rekomendacje poparte są rzetelnymi badaniami ilościowymi.
Skonfigurujemy widoki danych w Google Analytics, istotne dla Twojej firmy. Dostosujemy narzędzia raportowe do Towich potrzeb dzięki którym monitoring efektów strony www będzie łatwy i użyteczny
Opracowujemy propozycję kierowania i komunikacji reklamowej
na podstawie informacji z przesłanego do nas briefu reklamowego.
Po uwzględnieniu sugestii klienta i finalnej akceptacji, wdrażamy kampanie reklamową na konto.
Codziennie trzymamy rękę na pulsie i sprawdzamy wyniki kampanii,
by jak najlepiej wykorzystać budżet i wykonać założenia. Wprowadzamy cykliczne testy innych opcji kierowania i kreacji,
aby zapewnić stały rozwój kampanii.
Raz w miesiącu wysyłamy raport z wynikami kampanii. Podzielony
jest on na liczbę wyświetleń, zasięg, liczbę kliknięć w reklamę, koszt
za jedno kliknięcie/1000 wyświetleń ( w zależności od celu kampanii)
i współczynnik klikalności.
+20 mln wydanego efektywnie budżetu reklamowego
2x większy przychód generowany z Google
1167 przeszkolonych osób z Google Ads i Google Analytics
+8 lat doświadczenia w pozykiwaniu klientów
Coraz więcej osób decyduje się na reklamę swojej firmy w internecie. Żeby przebić się do świadomości potencjalnego klienta, trzeba prowadzić działania w sposób możliwie najskuteczniejszy. Dlatego niezbędne jest sprawdzanie skuteczności wysiłków za pomocą konkretnych mierzalnych wyników. Tu pojawia się analityka internetowa Google Analytics.
Analityka internetowa Google Analytics pozwoli Ci zobaczyć, jakie ponosisz koszty i jak przekładają się one na ilość klientów, a zatem przychody. Sprawy te znajdują się w centrum każdego biznesu. Dlatego ważne jest, abyś mógł zobaczyć faktyczną skuteczność swoich działań wykazaną przy pomocy konkretnych liczb.
Dzięki wnioskom, które daje analityka internetowa, możesz zrozumieć i wpłynąć na zachowanie użytkownika na swojej stronie. Pomoże Ci w tym poznanie kilku ważnych informacji:
Dzięki temu możliwe będzie nie tylko stwierdzenie, jakie są najskuteczniejsze działania i czy właściwie inwestujesz środki marketingowe, ale też wiedza, czy procesy i oferta, którą zaplanowałeś dla użytkowników, są właściwe.
Cele marketingu online to cel, który stawiasz przed każdym działaniem podejmowanym online. Jeżeli prowadzisz sklep e-commerce, możesz zyskać informację dotyczącą przychodów z konkretnych działań. Wśród celów możliwych do zbadania znajdują się również cele dotyczące zaangażowania, między innymi wysyłka formularza, kopiowanie danych kontaktowych, procent przewinięcia strony czy odtworzenie video. Nie ma akcji, której nie możesz zmierzyć, a ta świadczy o zachowaniu prozakupowym i zainteresowaniu Twoją ofertą.
Zdecydowanie więc warto śledzić cele marketingu w internecie. To weryfikacja działań poprzez konkretne cele daje informację, czy biznes online jest efektywny. Dopiero w korelacji z konkretnymi wynikami sprzedażowymi wydatki okazują się opłacalne.
Tak, dzięki Google Analytics można ocenić jakość strony www. Jest tak, ponieważ parametrami, jakie poddają się ocenie, jest między innymi śledzenie wizyt na stronie uzyskanych dzięki Twoim działaniom marketingowym oraz efekty z tego wynikające.
Dzięki analityce zyskujesz zatem możliwość śledzenia przychodów z biznesu online i wiedzę, czy Twoja strona www dobrze monetyzuje ruch.
Współczynnik konwersji to procent osób, które realizują określony cel Twojej strony, jakim jest na przykład zakup lub kontakt. Możesz porównać to ze stosunkiem osób pozyskanych dzięki Twoim źródłom marketingowym.
Współczynnik konwersji związany jest więc z sukcesem Twojego biznesu, ponieważ śledząc go, ocenimy poszczególne działania online.
Google Analytics nie jest jedynym narzędziem służącym do analityki internetowej. Jest jednak narzędziem najbardziej integrowalnym z innymi usługami Google, takimi jak Google Ads, Google Tag Manager, Google Data Studio, Google Optimize. To jego największa przewaga. Działania związane z analityką internetową uzupełniamy również innymi narzędziami.
Przede wszystkim zaś podstawą naszych działań analitycznych jest wyciąganie wniosków na temat ruchu Twoich potencjalnych klientów w oparciu o dane i przekazywanie Ci ich w raportach, w tym w raportach menedżerskich – służących do szybkiego podglądu skuteczności Twojej witryny.
Orange Juice to przede wszystkim pasja ludzi do internetu i jego możliwości. W naszej krwi płynie podejście efektywnościowe, wiemy, że skuteczny marketing nie jest mierzony wielkością budżetu, a efektem i osiągniętą sprzedażą.
Posiadamy bogate doświadczenie zbudowane na ponad 17 mln złotych wydatkowanego budżetu reklamowego, pracujemy z sukcesem dla każdej z branż. Szkolimy z zakresu Google Ads & Google Analytics, a znak Google Partner Premium to potwierdzenie, że dostarczamy efektywne rozwiązania od Google na najwyższym poziomie.
Wśród wyznawanych przez nas wartości znajdują się takie jak: pasja, zaufanie, otwartość i rozwój. Jeżeli wyznajesz podobne wartości, zapraszamy do kontaktu.
Ponad pół roku testów usług CSS w reklamach zakupowych Google, prowadzonych na 4 różnych branżach wskazują na przewagę alternatywnych porównywarek CSS od Google, zarówno pod kątem zasięgu jak i CPC
Zobacz case study