Jak działa Google Tag Assistant?
Użytkownik zaczyna kontakt z naszą stroną od wpisania hasła w wyszukiwarce. Kolejnym etapem jest kliknięcie w płatny lub bezpłatny wynik wyszukiwania. Po trafieniu na witrynę docelową użytkownik przegląda różne produkty lub usługi, które może dodać do koszyka, wypełnia formularz czy kopiuje numer telefonu. Kiedy użytkownik przemieszcza się pomiędzy podstronami, Google Tag Assistant sprawdza, czy w ramach danego zdarzenia wywołują się poszczególne tagi. Po kliknięciu w ikonkę GTA w prawym górnym rogu przeglądarki możemy szybko sprawdzić, jakie tagi wywołuje użytkownik na stronie.
Tagi znalezione na stronie przez GTA mają przypisaną ikonkę o danym kolorze:
- zielony, który mówi o tym, że nie znaleziono błędów.
- niebieski pojawi się, ponieważ w implementacji tagu wykryto małe błędy. Tag ten sugeruje poprawę.
- żółty oznacza, że osadzenie danego tagu może być błędne.
- czerwony informuje o błędzie krytycznym, czyli, że dany tag może działać nieprawidłowo. Skutkiem będą błędne dane w raportach lub całkowity brak danych.
Istotna w Google Tag Assistant jest funkcja Record, w której możemy wcisnąć przycisk „Record GTA”. Po kliknięciu funkcja rozpoczyna rejestrowanie zdarzeń, tagów i interakcji na stronie. Po włączeniu należy przejść do kolejnych stron i wykonać działania, których poprawność analizowania chcemy sprawdzić. W dowolnym momencie możemy zakończyć nagrywanie poprzez wciśnięcie przycisku „Stop Recording”. GTA wyświetli nam liczbę zarejestrowanych rekordów z danego przedziału czasowego.
Po nagrywaniu mamy dostępne 2 typy raportów od GTA. Pierwszy to Tag Assistant Report, który pokazuje nam tagi, wywołujące się na wszystkich stronach, po których poruszaliśmy się podczas nagrywania. Drugi raport to Google Analytics Report, który pokazuje jak wyglądają dane po przetworzeniu przy obecnych ustawieniach Analytics. Google Tag Assistant z pewnością ułatwi pracę wszystkim tym, którzy pracują na podstawie danych Google Analytics lub zajmują się implementacją kodów i usług na stronie.