Zamów bezpłatny audyt konta Google Ads i wyciśnij więcej sprzedaży i leadów onlineDowiedz się więcej
Klienci niezdecydowani, a może w niewystarczającym stopniu zainteresowani Twoją ofertą? Co sprawia, że użytkownicy wkładają produkty do wirtualnych koszyków i nie finalizują transakcji? Powodów może być kilka, ale rozwiązanie jest jedno. Remarketing to zespół działań, których celem jest dotarcie do tych klientów, którzy chociaż raz odwiedzili Twoją witrynę. Dzięki temu możesz skłonić użytkowników do ponownego zajrzenia na stronę i dokończenia zakupów. Remarketing pomoże ci także w udostępnianiu kodów rabatów, informowaniu o akcjach specjalnych czy zwiększaniu świadomości marki.
Działania remarketingowe opierają się na prostym mechanizmie psychologicznym, określanym jako efekt czystej ekspozycji (ang. mere exposure effect). Okazuje się, że bardziej lubimy te rzeczy, z którymi częściej mamy kontakt. Podobnie jest z użytkownikami internetu. Jeśli mają regularnie styczność z Twoją firmą za pośrednictwem reklam, zaczynają lepiej rozpoznawać brand i odczuwać względem niego pozytywne emocje.
Pod względem technicznym natomiast, remarketing bazuje na tzw. ciasteczkach (cookies). Wchodząc na stronę, użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie ciasteczek, czyli wykorzystywanie danych, jakie są zbierane podczas sesji w witrynie. Następnie za pomocą reklam Google Ads, Facebook Ads, Bing czy Linkedin, możemy podążać za klientem, który był już na Twojej stronie i wyświetlać mu treści marketingowe, które zachęcą użytkownika do powrotu na stronę. Remarketing nie ogranicza się do statycznych kampanii graficznych. W ramach kampanii możliwe jest m.in. wyświetlanie karuzeli z produktami lub banerów reklamowych w trakcie filmów na YouTube.
Remarketing może przynieść wymierne rezultaty praktycznie w każdej branży, dlatego nie ma znaczenia, czy prowadzisz lokalny sklep ze zdrową żywnością, zajmujesz się malowaniem wnętrz czy obsługą polis na życie. Naszym zadaniem jest zoptymalizować kampanię w taki sposób, aby była dla Ciebie korzystna bez względu na to, jaki posiadasz budżet.
Wyświetl reklamę graficzną użytkownikom, którzy odwiedzili już Twoją stronę w przeszłości. Reklamą może być zarówno reklama statyczna, animowana czy video
Google czu Facebook zdecydują, jaki układ reklamy będzie najskuteczniejszy w przypadku danego odbiorcy i urządzenia, z którego korzysta
Wyświetl reklamy w wynikach wyszukiwania czy witrynach partnerów sieci Google użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzili Twoją stronę www
Czy grupa docelowa korzysta z telefonu, laptopa, tabletu, telewizora? Twoja reklama wyświetli się na wielu nośnikach
Klient, który widzi, że marka o nim pamięta i o niego zabiega czuje się wyróżniony i z większym prawdopodobieństwem znowu nas odwiedzi
Najczęściej to klient powracający kupi nasz produkt/skorzysta z naszej usługi, ponieważ miał już styczność z marką i miał czas się z nią zapoznać.
Możesz reklamę skierować na osoby, które są podobne do tych, które skonwertowały na stronie!
Opracowujemy propozycję kierowania i komunikacji reklamowej
na podstawie informacji z przesłanego do nas briefu reklamowego.
Po uwzględnieniu sugestii klienta i finalnej akceptacji, wdrażamy kampanie reklamową na konto.
Codziennie trzymamy rękę na pulsie i sprawdzamy wyniki kampanii,
by jak najlepiej wykorzystać budżet i wykonać założenia. Wprowadzamy cykliczne testy innych opcji kierowania i kreacji,
aby zapewnić stały rozwój kampanii.
Raz w miesiącu wysyłamy raport z wynikami kampanii. Podzielony
jest on na liczbę wyświetleń, zasięg, liczbę kliknięć w reklamę, koszt
za jedno kliknięcie/1000 wyświetleń ( w zależności od celu kampanii)
i współczynnik klikalności.
o 70% bardziej skłonni do konwersji są osoby powracające na stronę
o 110% wyższy CR od średniej strony www
25% to średni udział zakupów z remarketingu
97% ludzi, którzy po raz pierwszy wchodzą na stronę nie dokonują zakupu
W remarketingu możesz trafić do osoby, która miała już styczność z Twoją marką w przeszłości. Segmentacja grup użytkowników powinna być poprzedzona analizą danych np. z Google Analytics, dzięki czemu będziemy w stanie zmotywować do realizacji celu tylko konkretne grupy potencjalnych klientów np.:
Jednak możliwości targetowania osób powracających jest o wiele, wiele więcej.
Z naszego doświadczenia wynika, że kampanie remarketingowe plasują się średnio na drugim miejscu listy źródeł wartościowego ruchu zarówno dla ecommerce, jak i stron B2B. Słowem, remarketing prowadzony właściwie, sprzedaje.
Synergia wyświetlania użytkownikowi reklam remarketingowych w różnych formach (display, video…) i na różnych platformach (Google, Facebook, YouTube…), pozytywnie wpływa na odbiór i reputację reklamodawcy, co realnie przekłada się na sprzedaż. Skuteczność reklam remarketingowych pośredniczących w realizacji celu biznesowego na stronie www, jesteśmy w stanie ocenić w Google Analytics i w konsekwencji dobrać optymalną strategię wyświetlania reklam w czasie.
Są dwie składowe Twojej reklamy remarketingowej: budżet reklamowy i wynagrodzenie za naszą pracę.
Wykonujemy kompleksowe działania związane z remarketingiem w sieci. Przeprowadzimy dla Ciebie niezbędne konfiguracje, stworzymy skuteczne kampanie i komunikację. Obsługa kampanii remarketingowych obejmuje:
Orange Juice to przede wszystkim pasja ludzi do internetu i jego możliwości. W naszej krwi płynie podejście efektywnościowe, wiemy, że skuteczny marketing nie jest mierzony wielkością budżetu, a efektem i osiągniętą sprzedażą.
Posiadamy bogate doświadczenie zbudowane na ponad 20 mln złotych wydatkowanego budżetu reklamowego, pracujemy z sukcesem dla każdej z branż.
Wśród wyznawanych przez nas wartości znajdują się takie jak: pasja, zaufanie, otwartość i rozwój. Jeżeli wyznajesz podobne wartości, zapraszamy do kontaktu.
Orange Juice i Uniwersytet Przyrodniczy - Wzrost zarejestrowanych studentów podczas rekrutacji UPWr o 150%
Zobacz case study