Audyt UX (User Experience) to kompleksowy dokument, który pozwoli Ci zweryfikować stronę internetową pod kątem użyteczności. Bardzo często wystarczą drobne zmiany, aby klienci mogli łatwiej poruszać się po witrynie, szybciej realizować wyznaczony cel, a proces zakupowy stał się znacznie przyjemniejszy. Zadowolony klient będzie chciał częściej wracać na Twoją stronę i chętniej z niej skorzysta ponownie.
Działania SEO, reklamy na Facebooku lub Google Ads, dobry content i płynnie działająca strona www – wydaje się, że tyle wystarczy, aby zacząć skutecznie zarabiać w sieci. Jeśli tak właśnie myślisz, zapominasz o jednym, ale najważniejszym aspekcie – co zrobić, aby użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę, poruszali się po niej swobodnie i zgodnie z założonym celem? Błędy w zakresie UX budzą w użytkownikach niechęć i frustrację, a w konsekwencji prowadzą do porzucania strony. Prosty przykład: chcesz kupić buty, masz kod rabatowy, który producent umieścił w swoich social mediach. Już finalizujesz transakcję, gdy okazuje się, że nigdzie nie ma okienka do wpisania kodu. Znalezienie odpowiedniego pola wymaga od Ciebie wysiłku, a zakupy, pomimo zniżki, zamiast być przyjemnością, rodzą negatywne emocje. Właśnie takie niedociągnięcia na stronie pozwala wyeliminować audyt UX. Pozorne drobnostki w tzw. ścieżce użytkownika przekładają się na komfort Twoich klientów.
Audyt UX wskaże mocne strony serwisu oraz obszary wymagające poprawy. Dokument zawiera jasne wskazówki, co należy zrobić, aby usprawnić działanie witryny i skąd wynika taka potrzeba.
Audyt UX ma za zadanie weryfikować użyteczność strony zarówno w wersji na komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne. Nasi eksperci sprawdzają następujące obszary:
Otrzymasz od nas gotowy przepis na zwiększenie konwersji na Twojej stronie i podniesienie sprzedaży
Dowiesz się co musisz zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie i poprawić ich doświadczenia
Nareszcie poznasz odpowiedź na nurtujące pytanie: dlaczego tak wiele użytkowników opuszcza Twoją witrynę przed zrealizowaniem pożądanej przez Ciebie akcji?
Poznasz sposób myślenia Twoich klientów, zrozumiesz w jaki sposób poruszają się po Twojej witrynie i dowiesz się jakie napotykają problemy korzystając z Twojej strony
Czy sprzedajesz nowe buty wyłącznie w Krakowie, czy używane płyty winylowe w Polsce sprawdź, dlaczego użytkownicy nie kupują produktów w oczekiwanej skuteczności.
Jeśli pozyskujesz dane kontaktowe swoich potencjalnych klientów przez stronę www przekonaj się, czy rekomendowane zmiany nie przyczynią się do wzrostu współczynnika realizacji celu.
Jeśli proces podejmowania decyzji o współpracy z Twoją firmą jest długi i wymaga wielu kontaktów ze stroną internetową czy konsultantem, zweryfikuj czy Twoja strona jest dostosowana do form kontaktu użytkownika.
Monitoring realizacji celów biznesowych i szukanie rozwiązań optymalzacyjnych na stałe wpisują się w Twoje obowiązki? Sprawdź nasze doświadczenie!
Dzięki temu, że wypełnisz brief będziemy w stanie lepiej zrozumieć cele strategiczne oraz obecne wyzwania firmy i witryny. Następnie ustalimy zakres, metody i cenę audytu
Na tym etapie zbieramy dane i analizujemy zachowania użytkowników na podstawie wcześniej wybranych metod
Pracujemy nad dokumentem, w którym wskażemy Ci które elementy strony wymagają poprawy bazując na najlepszych praktykach według hierarchii ich istotności oraz w jaki sposób powinny zostać poprawione, aby podnieść użyteczność strony
Dostarczymy Ci raport w formie dokumentu PDF prezentującego wszystkie pozyskane informacje podczas audytu, a następnie podczas spotkania rozwiejemy wszystkie wątpliwości
znamy sposoby działania na najlepiej rozwijających się rynkach zagranicznych. Wykorzystujemy tę wiedzę i sprawiamy, że rola Twojego biznesu dzięki reklamie Google Ads w internecie staje się coraz Mając na uwadze złote zasady UX Nielsena (legendarnej postaci w branży UX) analizujemy stronę przy pomocy listy kontrolnej, która powstała na bazie standardów i naszego doświadczenia. Dzięki temu nie pominiemy żadnego istotnego elementu na Twojej witrynie.
Przygotowujemy kilka scenariuszy w zależności od wielkości witryny. Specjalista przejdzie zaplanowany wcześniej scenariusz krok po kroku wyróżniając miejsca w witrynie, które wymagają poprawy wraz rekomendacją.
Przyglądamy się jakie standardy królują wśród konkurencji, analizujemy dobre i złe rozwiązania. Następnie oceniamy poszczególne elementy na stronach konkurencji włącznie z Twoją witryną. Docelowo zobaczysz gdzie plasuje się Twoja strona i nad czym musisz popracować, aby być najlepszym w swojej branży.
Google Analytics to kopalnia wiedzy o Twoich użytkownikach dzięki której możemy wyciągnąć wiele bardzo istotnych wniosków! Aby przygotować stronę dopasowaną informacje, które można z niego wyciągnąć są wręcz niezbędne.
Nie korzystasz jeszcze z Google Analytics? Nie martw się, pomożemy Ci go założyć!
Mapy cieplne i nagrania pozwalają zobaczyć jak realnie zachowują się użytkownicy na stronie, jak poruszają się po całej witrynie, które przyciski są najczęściej klikane. Wyciągnięcie właściwych wniosków z heat maps pozwala nam wykryć problematyczne miejsca dla użytkowników, które powodują, że współczynnik konwersji nie osiąga oczekiwanego poziomu.
Każda witryna i każdy biznes jest inny, dlatego ciężko określić nam cenę z góry. Koszt audytu jest uwarunkowany od wielkości Twojej witryny oraz ilości dobranych metod do przeprowadzenia analizy. Dlatego cenę audytu poznasz po uzupełnieniu briefu, który pozwoli nam na uzyskanie wszystkich potrzebnych informacji.