Zwiększ skuteczność swojej witryny. Sprawdź, dlaczego warto wykonać audyt UX

Audyt UX (User Experience) to kompleksowy dokument, który pozwoli Ci zweryfikować stronę internetową pod kątem użyteczności. Bardzo często wystarczą drobne zmiany, aby klienci mogli łatwiej poruszać się po witrynie, szybciej realizować wyznaczony cel, a proces zakupowy stał się znacznie przyjemniejszy. Zadowolony klient będzie chciał częściej wracać na Twoją stronę i chętniej z niej skorzysta ponownie. 

Działania SEO, reklamy na Facebooku lub Google Ads, dobry content i płynnie działająca strona www – wydaje się, że tyle wystarczy, aby zacząć skutecznie zarabiać w sieci. Jeśli tak właśnie myślisz, zapominasz o jednym, ale najważniejszym aspekcie – co zrobić, aby użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witrynę, poruszali się po niej swobodnie i zgodnie z założonym celem? Błędy w zakresie UX budzą w użytkownikach niechęć i frustrację, a w konsekwencji prowadzą do porzucania strony. Prosty przykład: chcesz kupić buty, masz kod rabatowy, który producent umieścił w swoich social mediach. Już finalizujesz transakcję, gdy okazuje się, że nigdzie nie ma okienka do wpisania kodu. Znalezienie odpowiedniego pola wymaga od Ciebie wysiłku, a zakupy, pomimo zniżki, zamiast być przyjemnością, rodzą negatywne emocje. Właśnie takie niedociągnięcia na stronie pozwala wyeliminować audyt UX. Pozorne drobnostki w tzw. ścieżce użytkownika przekładają się na komfort Twoich klientów. 

Audyt UX wskaże mocne strony serwisu oraz obszary wymagające poprawy. Dokument zawiera jasne wskazówki, co należy zrobić, aby usprawnić działanie witryny i skąd wynika taka potrzeba. 

Audyt UX ma za zadanie weryfikować użyteczność strony zarówno w wersji na komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne. Nasi eksperci sprawdzają następujące obszary: 

   

  • Budowa strony oraz nawigacja pomiędzy poszczególnymi zakładkami. Nawet jeśli wydaje Ci się, że Twój serwis jest intuicyjny w obsłudze, może się okazać, że użytkownikowi trudno dotrzeć w te miejsca, na których najbardziej mu zależy. 
  • Przejrzystość podstron serwisu. Złej jakości zdjęcia, zbyt skomplikowane infografiki lub duża liczba przycisków to tylko niektóre elementy, które mogą spowodować, że strona jest zbyt zagmatwana. 
  • Rodzaj informacji zamieszczonych na stronie. Nadmiar treści a może ich całkowity brak? Sprawdzimy, jakie treści znajdują się w witrynie oraz w których miejscach zostały umieszczone.   
  • Sposób realizacji wyznaczonego celu. Podstrona, na której użytkownik składa zamówienie, ma nieco innych charakter niż ta, gdzie ogląda produkty. Większa użyteczność serwisu przekłada się bezpośrednio na lepszą konwersję i zachęca użytkowników do ponownego odwiedzenia strony.
Skontaktuj się z nami

Dlaczego go potrzebujesz?

Wzrost sprzedaży

Wzrost sprzedaży

Otrzymasz od nas gotowy przepis na zwiększenie konwersji na Twojej stronie i podniesienie sprzedaży

Wzrost zaangażowania

Wzrost zaangażowania

Dowiesz się co musisz zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie i poprawić ich doświadczenia

Poprawa współczynnika odrzuceń

Poprawa współczynnika odrzuceń

Nareszcie poznasz odpowiedź na nurtujące pytanie: dlaczego tak wiele użytkowników opuszcza Twoją witrynę przed zrealizowaniem pożądanej przez Ciebie akcji?

Identyfikacja problemów użytkowników

Identyfikacja problemów użytkowników

Poznasz sposób myślenia Twoich klientów, zrozumiesz w jaki sposób poruszają się po Twojej witrynie i dowiesz się jakie napotykają problemy korzystając z Twojej strony

Co o nas mówią?

Przesyłarka.pl has been cooperating with Orange Juice since August 2014. The company has proven that it has vast knowledge and experience in running AdWords campaigns and optimizing its main indicators. Cooperation with Orange Juice directly translates into the growth of our business while reducing the cost of conversion.

Katarzyna Maziak,
Managing Director of Efero sp. z o.o. sp.k./ Przesyłarka.pl

We have been cooperating with specialists of interactive agencies for 5 years. Long-term cooperation allows us to understand our business goals and set new ones as our strategy and company develop. Our cooperation with the Orange Juice interactive agency is successfully determined by three slogans: professionalism, effect orientation, trust.

Maciej Zych,
Marketing Director at Mennica Wroclawska

Our goal was advertising, which will promote the Profit Law Firm on the Wroclaw market. The effect that we obtained thanks to cooperation with OJ exceeded our expectations. The proposal of comprehensive actions and their professional implementation translated into an increase in Profit’s recognition on the local market and an increase in the number of clients of our tax office.

Mateusz Lewicki,
President of the Board of Profit Sp. z o.o.

Od początku naszej współpracy obserwujemy (…) zaangażowanie specjalistów Orange Juice w prowadzone działania reklamowe. (…) Prowadzenie rekrutacji na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, mimo corocznego spadku liczby maturzystów w Polsce, zakończyło się sukcesem i lepszym wynikiem niż w latach ubiegłych. (…) Dużo informacji zwrotnej, szybka reakcja i poszukiwanie rozwiązań w celu zwiększenia naboru i rejestracji. Rekomendujemy Orange Juice jako właściwego partnera biznesowego do realizacji kampanii online

Paulina Boroń-Kacperek,
Dyrektor Biura Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Orange Juice is above all great committed people. Good contact and understanding of goals accompanies us from the very beginning of cooperation. It all adds up to successful promotion on Google. I would recommend.

Grzegorz Szymański,
Co-owner of hurtowniaprzemyslowa.pl

Współpraca z agencją Orange Juice otwiera szereg nowych drzwi dla skutecznej promocji firmy. Systematycznie powierzamy specjalistom z Orange Juice promocję coraz to nowych pakietów oferowanych przez nasz kurort. Przygotowywane rekomendacje reklam graficznych oraz działania prowadzone w sieci reklamowej przynoszą widoczne rezultaty i znacznie zwiększają zainteresowanie ofertą Czarnej Góry.

Anna Haczkiewicz-Mazur,
Dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Czarna Góra S.A.

Orange Juice is a great team and real website audit experts. Thanks to the fact that they tested all possible behavior scenarios on our platform and checked usability functions, and then presented a very well-prepared synthesis of all analytical conclusions, we were able to refine the details.

Kamil Paśko,
Owner of LepszaPraca.pl

Promoting our company’s products (…) is not easy, however Orange Juice Experts have ideally selected the right tools to promote Kessel on the web. All activities are carried out with the utmost diligence, and we especially appreciate precisely conducted remarketing.

 

Anna Stochaj,
Marketing Director at Kessel Sp. z o.o.

Audyt Google Analytics przeprowadzony przez Orange Juice to prawdziwa kopalnia wiedzy – pozwolił nam znaleźć luki w naszej analityce internetowej i rozwinąć działania sprzedażowe oparte o konkretne dane. Polecam Orange Juice z czystym sumieniem.

Michał Mazur,
Dyrektor ds. Komunikacji i Promocji Śląsk Wrocław

Cooperation with Orange Juice is pure pleasure! Ongoing and efficient contact, and a huge commitment to customer success. With a clear conscience I can recommend this company.

Wiola Kurpiella,
Event Manager Bieg Firmowy

I recommend working with Orange Juice. Google AdWords training and workshops help you get started and learn more advanced. Campaigns implemented with the help of the Orange Juice team quickly boosted online sales on the Polish market. Doubling turnover during the year? Yes, it’s possible with Orange Juice.

Piotr Nowicki,
Country Manager Poland, Rosebikes

In addition to the business objectives pursued, cooperation with Orange Juice is supported by the experience of successfully implementing campaigns for other financial entities. In addition, the Google AdWords Trainer certifications – as well as the certification of the entire agency belonging to the Google Partners program confirm the right choice in choosing Orange Juice agency for promotional activities on the Internet.

Nina Kuczyńska,
Member of the Board of Ubea.pl

Szkolenie Google Ads: Tematyka (…) ustrukturyzowana, zakres wiedzy bardzo obszerny, wyważone połączenie teorii i praktyki, przeplatane interesującymi case’ami, przykładami, multimediami i ćwiczeniami, (…). Interakcja z prowadzącym i innymi uczestnikami. Super organizacja szkolenia: sala, wyposażenie i catering bez zarzutu. Bardzo polecam. Na prawdę efektywnie spędzone dwa dni, które z pewnością zaowocują.

Joanna Kryszko,
Online Marketing Associate w Ernst & Young

W trakcie realizacji kursów Orange Juice, stosuje skuteczne i innowacyjne techniki treningowe, pozwalające poznać środowisko narzędzi Google w praktyce […]. Podsumowując, możemy zarekomendować Orange Juice jako godnego zaufania partnera w realizacji profesjonalnych szkoleń biznesowych.

Dr inż. Dorota Kwiatkowska-Ciotucha,
Kierownik Działu Obsługi Projektów Rozwojowych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Zobacz referencje

Komu dedykowany jest Audyt UX?

  • Sklepom e-commerce

Czy sprzedajesz nowe buty wyłącznie w Krakowie, czy używane płyty winylowe w Polsce sprawdź, dlaczego użytkownicy nie kupują produktów w oczekiwanej skuteczności.

  • Binzesom B2B

Jeśli pozyskujesz dane kontaktowe swoich potencjalnych klientów przez stronę www przekonaj się, czy rekomendowane zmiany nie przyczynią się do wzrostu współczynnika realizacji celu.

  • Firmom programistycznym

Jeśli proces podejmowania decyzji o współpracy z Twoją firmą jest długi i wymaga wielu kontaktów ze stroną internetową czy konsultantem, zweryfikuj czy Twoja strona jest dostosowana do form kontaktu użytkownika.

  • Menedżerom sprzedaży

Monitoring realizacji celów biznesowych i szukanie rozwiązań optymalzacyjnych na stałe wpisują się w Twoje obowiązki? Sprawdź nasze doświadczenie!

Jak wygląda proces?

Brief i wycena

Brief i wycena

Dzięki temu, że wypełnisz brief będziemy w stanie lepiej zrozumieć cele strategiczne oraz obecne wyzwania firmy i witryny. Następnie ustalimy zakres, metody i cenę audytu

Prace nad audytem witryny

Prace nad audytem witryny

Na tym etapie zbieramy dane i analizujemy zachowania użytkowników na podstawie wcześniej wybranych metod

Przygotowanie rekomendacji

Przygotowanie rekomendacji

Pracujemy nad dokumentem, w którym wskażemy Ci które elementy strony wymagają poprawy bazując na najlepszych praktykach według hierarchii ich istotności oraz w jaki sposób powinny zostać poprawione, aby podnieść użyteczność strony

Prezentacja dokumentu

Prezentacja dokumentu

Dostarczymy Ci raport w formie dokumentu PDF prezentującego wszystkie pozyskane informacje podczas audytu, a następnie podczas spotkania rozwiejemy wszystkie wątpliwości

  • Analiza ekspercka na bazie heurystyk Nielsena

    znamy sposoby działania na najlepiej rozwijających się rynkach zagranicznych. Wykorzystujemy tę wiedzę i sprawiamy, że rola Twojego biznesu dzięki reklamie Google Ads w internecie staje się coraz Mając na uwadze złote zasady UX Nielsena (legendarnej postaci w branży UX) analizujemy stronę przy pomocy listy kontrolnej, która powstała na bazie standardów i naszego doświadczenia. Dzięki temu nie pominiemy żadnego istotnego elementu na Twojej witrynie.

  • Metoda scenariuszowa (wędrówki poznawczej)

    Przygotowujemy kilka scenariuszy w zależności od wielkości witryny. Specjalista przejdzie zaplanowany wcześniej scenariusz krok po kroku wyróżniając miejsca w witrynie, które wymagają poprawy wraz rekomendacją.

  • Benchmarking konkurencji

    Przyglądamy się jakie standardy królują wśród konkurencji, analizujemy dobre i złe rozwiązania. Następnie oceniamy poszczególne elementy na stronach konkurencji włącznie z Twoją witryną. Docelowo zobaczysz gdzie plasuje się Twoja strona i nad czym musisz popracować, aby być najlepszym w swojej branży.

  • Analiza danych ilościowych w  Google Analytics

    Google Analytics to kopalnia wiedzy o Twoich użytkownikach dzięki której możemy wyciągnąć wiele bardzo istotnych wniosków! Aby przygotować stronę dopasowaną informacje, które można z niego wyciągnąć są wręcz niezbędne. 

    Nie korzystasz jeszcze z Google Analytics? Nie martw się, pomożemy Ci go założyć!

  • Analiza danych jakościowych (mapy cieplne i nagrania użytkowników)

    Mapy cieplne i nagrania pozwalają zobaczyć jak realnie zachowują się użytkownicy na stronie, jak poruszają się po całej witrynie, które przyciski są najczęściej klikane. Wyciągnięcie właściwych wniosków z heat maps pozwala nam wykryć problematyczne miejsca dla użytkowników, które powodują, że współczynnik konwersji nie osiąga oczekiwanego poziomu.

Skontaktuj się z nami

Jak wygląda Audyt UX?

Ile to kosztuje?

Każda witryna i każdy biznes jest inny, dlatego ciężko określić nam cenę z góry. Koszt audytu jest uwarunkowany od wielkości Twojej witryny oraz ilości dobranych metod do przeprowadzenia analizy. Dlatego cenę audytu poznasz po uzupełnieniu briefu, który pozwoli nam na uzyskanie wszystkich potrzebnych informacji.

Napisz do nas

biuro@orangejuice.pl

Skontaktuj się z nami



    *pola obowiązkowe

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    orange-juice-audyty-user-experience-agencja-sem