Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (23) Juicy Case Studies (9) Orange Breaking News (51)
Black Friday

11/11/2021

Prowadzisz e-commerce? Dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż w czasie Black Friday

W 2021 r. Black Friday obchodzimy 26 listopada. Czasu pozostało więc niewiele, ale przemyślane i dobrze zaplanowane działania marketingowe pozwolą ci osiągnąć tego dnia sprzedażowy sukces. Statystyki pokazują wyraźnie – z każdym rokiem Polacy coraz chętniej ruszają na zakupy w czasie Czarnego Piątku i są skłonni wydać na promocyjne oferty coraz więcej. Dla właścicieli e-commerce’ów to idealny moment, aby nie tylko zwiększyć zyski, lecz także zdobyć nowych klientów. Jak to zrobić? Z nami dowiesz się wszystkiego krok po kroku.

Zacznijmy od tego, że zarówno użytkownicy, jak i sprzedawcy przestają traktować Black Friday wyłącznie jako jednodniowe święto okazji zakupowych. Oczywiście ostatni piątek listopada to zgodnie z amerykańską tradycją czas największych wyprzedaży w roku i początek przygotowań do świąt Bożego Narodzenia, ale w e-commerce właściwie normą stają się już akcje pt. Black Weekend, Black Week, a nawet Black Month. Właściciele e-commerce’ów chcą w maksymalnym stopniu wykorzystać potencjał, jaki daje Czarny Piątek, a sami klienci i łowcy okazji chętniej korzystają z przygotowanych przez sklepy weekendowych ofert. Jak w takim razie przygotować swój sklep internetowy na Black Friday? 

Zacznij od podstaw 

W związku z tym, że Czarny Piątek z każdym rokiem zyskuje na popularności, rośnie konkurencja wśród sprzedawców, ale też zwiększa się świadomość konsumentów. Jeśli dodamy do tego fakt, że w internecie można szybko zweryfikować atrakcyjność ofert albo od razu skorzystać z porównywarki cen, jasne się stanie, dlaczego przemyślana strategia marketingowa na Black Friday jest tak istotna. Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania zwiększające sprzedaż, zwróć uwagę na następujące kwestie: 

  • Przygotuj asortyment, który zostanie objęty promocją. Możesz w tym celu wykorzystać wyniki sprzedażowe z poprzedniego roku lub poddać analizie bieżącą sprzedaż. Proponuj klientom towar, którego faktycznie poszukują. 
  • Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. Czarny Piątek to doskonały moment, aby docenić dotychczasowych klientów. Specjalne kody rabatowe umieszczone w newsletterze lub wcześniejszy dostęp do promocji dla użytkowników aplikacji to tylko niektóre pomysły na zapunktowanie u lojalnych kupujących. 
  • Oszacuj budżet, który zamierzasz przeznaczyć na kampanie online. Pamiętaj, że w czasie Black Friday nie tylko ty chcesz promować swoje akcje rabatowe w sieci. Większa konkurencja oznacza wyższe koszty reklam rozliczanych w modelu CPC (za klik). Przeanalizuj, które kanały dotarcia do klientów są dla twojego biznesu najbardziej efektywne i zainwestuj w nie dodatkowe środki.  

Zaplanuj skuteczną kampanię Google Ads

Listopad dla większości specjalistów CPC jest kluczowym miesiącem w roku. Bez względu na to, czy prowadzisz kampanie Google Ads samodzielnie, czy zlecasz je firmie zewnętrznej, zadbaj o to, aby działania na Black Friday zostały przygotowane zgodnie z wcześniej zaplanowaną strategią. Najważniejsze, o czym musisz pamiętać: 

  • Nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwilę. Czarny Piątek jest na tyle gorącym okresem, że w tym czasie rośnie liczba zainteresowanych kampaniami w Google Ads. Należy się więc liczyć z dłuższym czasem oczekiwania na zatwierdzenie reklam. Dodatkowo, któraś z kreacji może zostać odrzucona. Uwzględnij to w swoim harmonogramie.    
  • Dobrze zoptymalizuj budżet. Jeśli planujesz przedłużyć akcje rabatowe na Black Weekend, zadbaj o to, aby nie stracić całego budżetu już po pierwszym dniu. Zazwyczaj sprzedawcy przeznaczają dodatkowe środki na działania związane z Czarnym Piątkiem, jednak jeżeli zamierzasz korzystać ze standardowego budżetu, wstrzymaj się z uruchomieniem kampanii do końca listopada i nie rozciągaj ich na cały miesiąc.  
  • Pamiętaj o przygotowaniu strony internetowej. Dla użytkowników internetu nie ma nic bardziej irytującego niż przejście z reklamy na stronę i stwierdzenie, że oferta w witrynie nie odpowiada treści reklamy. Dobrym rozwiązaniem jest kierowanie reklam Google Ads na przygotowany wcześniej landing page. Wówczas klienci mogą szybko sprawdzić promocje na Black Friday i wygodnie złożyć zamówienie.
  • Wykorzystaj wszystkie miejsca na reklamę. Panel Google Ads jest zintegrowanym narzędziem, które pozwala umieszczać reklamy nie tylko w wyszukiwarce. Dobrym sposobem na zwiększenie widoczności brandu i przyciągnięcie nowych klientów jest przygotowanie kampanii w sieci reklamowej (tzw. display). Właściciele sklepów internetowych mogą również korzystać z opcji Google Shopping, czyli reklam w wyszukiwarce zawierających zdjęcia produktów.    Zadbaj o porzucone koszyki. Podczas Black Friday użytkownicy sieci szukają najlepszych ofert, dlatego odwiedzają dziesiątki, a nierzadko setki stron, zanim podejmą decyzję zakupową. W tym okresie warto szczególnie zadbać o tych klientów, którzy z jakiegoś powodu nie sfinalizowali transakcji. Przygotuj z możliwie największym wyprzedzeniem listy remarketingowe i zaplanuj strategię dotarcia do tych osób, które porzuciły swój koszyk.   

Masz pytania? Chcesz, abyśmy przygotowali dla ciebie kampanię na Black Friady? Skontaktuj się z nami.

Nie zapominaj o użytkownikach Facebooka

Odpowiednio przygotowane i zoptymalizowane kampanie w Google Ads to dopiero początek działań, które pomogą ci zwiększyć sprzedaż podczas Black Friday. Drugim, równie chętnie wykorzystywanym przez właścicieli e-commerce’ów narzędziem, są reklamy na Facebooku. Dzięki nim możesz z jednej strony zwiększyć zasięgi w swojej witrynie, z drugiej strony natomiast – realnie wpłynąć na wzrost zysków. Podobnie jak w przypadku Google Ads, podczas Black Friday stawki za reklamę na Facebooku będą wyższe (wzrost konkurencji), dlatego uwzględnij to w swoim budżecie. Nie zapomnij też o niestandardowych kreacjach reklamowych i odpowiednim targetowaniu reklam. Im bardziej zaangażujesz potencjalnych klientów, tym większa szansa, że skorzystają z promocji, które znajdą na twojej stronie. 

Szukasz pomysłu na skuteczną kampanię Facebook Ads na Black Friday? Napisz do nas i sprawdź, co możemy dla ciebie zrobić.

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco
prowadzisz-e-commerce-dowiedz-si-jak-zwikszy-sprzeda-w-czasie-black-friday-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd