Najbliższe szkolenie Google Ads: 17-18 września 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (18)

Rozszerzone reklamy AdWords

Czy dłuższe znaczy lepsze?

18/10/2016

Google rozpieszcza coraz bardziej – jego aktualnym prezentem dla reklamodawców są Expanded Text Ads – jakie skutki może przynieść taki obszar reklamowy?

Rozszerzone reklamy AdWords

Koniec maja 2016 przyniósł zaskakujące wieści od Google – dotychczasowe reklamy tekstowe miały zostać znacząco zmodyfikowane pod względem limitu znaków i rozwiązań – znaczna większość środowiska odebrała tę wiadomość z dystansem – jako kolejny test Google, który nadejdzie i prawdopodobnie przeminie – tak się jednak nie stało…

Jak wiadomo sieć internetowa stale ewoluuje, dostosowując się do użytkowników, zmianom ulega też równolegle najpopularniejsza z wyszukiwarek, czyli Google. W związku z tym, że rola urządzeń mobilnych stale rośnie (smartfon to obecnie obowiązkowy element życia codziennego dla ponad 80% Polaków) coraz częściej szukamy produktów, czy usług wykorzystując właśnie telefony komórkowe. Co ciekawe – badania wskazują, że osoby korzystające ze smartfonów są bardziej skłonne do zakupów online. Właśnie te fakty były siłą napędową do wprowadzenia nowych, rozszerzonych reklam maksymalizujących użyteczność dla posiadaczy urządzeń mobilnych i reklamujących się firm. Jednak czy to na pewno zmiana na lepsze?

Co się kryje za rozszerzonymi reklamami tekstowymi?

Rozszerzone reklamy tekstowe (Expanded Text Ads) to – w porównaniu ze standardowymi, znanymi nam dotychczas reklamami – format udoskonalony pod względem obszerności i rozwiązań. Expanded Text Ads są 2 razy dłuższe, dzięki czemu:

  • Reklamy są bardziej widoczne, zwłaszcza w mobilnych wynikach wyszukiwania
  • Możemy przekazać więcej informacji nt. oferty, dzięki dłuższemu,podwójnemu nagłówkowi, rozwiniętemu tekstowi opisu i większemu limitowi znaków w wyświetlanym adresie URL.
  • Reklamy są zoptymalizowane pod kątem rozmiarów ekranów najpopularniejszych smartfonów

expanded_adwords_ads

mobile_ads
– Podgląd Expanded Text Ads wyświetlanej na urządzeniu mobilnym

Jakie skutki przyniesie wprowadzenie rozszerzonych reklam?

Wygląda na to, że rozszerzone reklamy tekstowe zostaną z nami na dłużej. Obecnie możemy je tworzyć zamiennie ze standardowymi, taki stan utrzyma się – według zapowiedzi Google – do 26 października tego roku, po tej dacie tworzenie tych drugich zostanie zablokowane, nadal będą jednak wyświetlane. Analizując Expanded Text Ads pod kątem dobrej, czy złej zmiany, niemal automatycznie nasuwa się wniosek – większa ilość treści = większe zainteresowanie użytkownika = bardziej świadomy dobór klikanej reklamy = większa skuteczność i wartościowy ruch. Nie jest to wróżenie z fusów – pierwsze raporty Google wskazują, że podwojenie ilości treści na poziomie komunikatu reklamowego faktycznie zwiększa widoczność reklamy i powoduje wzrost współczynnika klikalności – i to nawet o 20% w porównaniu ze standardowymi reklamami.

Biorąc pod uwagę tak duży wzrost udziału urządzeń mobilnych w ruchu – zabieg Google wprowadzający rozszerzone reklamy, wydaje się niemal naturalną odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość i z pewnością stanowi przełomową zmianę – zmianę która wniesie nową jakość do promocji w sieci wyszukiwania.

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera