Rozszerzenie reklam – co to jest?
Rozszerzenie reklam to nic innego niż część reklamy, która wyświetla się nam w wyszukiwarce. Występują rozszerzenia automatyczne i ręczne. Automatyczne są generowane przez system Google Ads, gdy ten uzna, że po umieszczeniu rozszerzeń jest większa szansa na zwiększenie skuteczności reklamy. Ręczne z kolei możemy dodać sami. Mamy w ten sposób pełną kontrolę nad ich treścią.
Rodzaje dostępnych rozszerzeń reklam w Google Ads
Rozszerzenia linków do podstron – jest to jeden z najbardziej efektywnych i najczęściej używanych rodzajów rozszerzeń reklam. Jak sama nazwa mówi, pozwala wyświetlać pod tekstem reklamy dodatkowe linki do różnych stron Twojej witryny. Są one bardzo wygodnym sposobem poruszania się użytkownika po stronie wyników wyszukiwania Google, który zmotywowany do odnalezienia konkretnej informacji, kliknie od razu w interesujący go link zamiast w stronę główną docelowej reklamy.
Rozszerzenia objaśnień – to kolejna linia tekstu, która może być wykorzystana do przekazania dodatkowych zalet firmy. Przy jednej reklamie maksymalnie mogą się wyświetlać 4 rozszerzenia objaśnień.
Rozszerzenia informacji w witrynie – ten format przybiera postać dodatkowej linii tekstu reklamy. Podaje więcej informacji o szczegółach oferty firmy. Obecnie dostępnych jest 13 podgrup tych rozszerzeń: Kierunki studiów, Kursy, Marki, Miejsca docelowe, Modele, Okolice, Polecane hotele, Programy, Style, Typy, Ubezpieczenia, Udogodnienia, Usługi.
Rozszerzenia lokalizacji – umożliwia wyświetlanie przy reklamie adresu firmy oraz innych informacji, np. godzin otwarcia. Kliknięcie w adres przenosi użytkownika do lokalizacji zaznaczonej na mapie Google, która udziela wskazówki dojazdu.
Jest to jedyne rozszerzenie, które nie jest konfigurowalne w interfejsie AdWords, a zaciągane automatycznie z Google Moja Firma.
Rozszerzenia lokalizacji mogą się również wyświetlać w kampaniach w sieci reklamowej. Pomagają połączyć reklamy online ze sprzedażą offline, przyciągając w ten sposób klientów do sklepów stacjonarnych.
Rozszerzenia połączeń – poprzez nie możemy dodać numer telefonu do naszej firmy. Jest to szczególnie dobra rozwiązanie dla reklam wyświetlanych na smartfonach, gdzie kliknięcie w numer telefonu prowadzi od razu do nawiązania połączenia telefonicznego.
Możliwości rozszerzenia reklam
Ponadto Google oferuje możliwość zliczania i raportowania połączeń telefonicznych jako konwersji, dzięki czemu możemy dowiedzieć się o ilości nawiązanych połączeń. Jako konwersje możemy zliczać m.in. rozmowy trwające określony czas, np. dłużej niż minutę.
Kolejna możliwość to poznanie szczegółowych informacji na ich temat: numer kierunkowego rozmówcy (dzięki czemu po czasie możemy wywnioskować, czy warto kierować reklamy na określony region) czy też typ lub koszt połączenia.
Możliwe jest wyświetlanie rozszerzeń połączeń również w sieci reklamowej, jednak z pewnymi ograniczeniami. Usługa raportowania połączeń jest tutaj niedostępna, ponadto wyświetlanie nie jest możliwe na tabletach czy w formie desktopowej, a jedynie na smartfonach.
Rozszerzenia wiadomości – pozwalają użytkownikowi skontaktować się z daną firmą poprzez wiadomość SMS. Możliwe jest to tylko na urządzeniach, z których można wysłać wiadomości.
Rozszerzenia cen – umożliwiają zaprezentowanie większej ilości informacji dotyczących cen danej oferty firmy. Mogą one realnie zbliżyć potencjalnego klienta do podjęcia decyzji o zakupie już na etapie wyszukiwarki internetowej.
Rozszerzenia aplikacji – promują Twoją aplikację na komórki lub tablety, wyświetlając pod reklamą link do aplikacji. Po kliknięciu w rozszerzenie użytkownik zostaje bezpośrednio przeniesiony do sklepu z aplikacjami
(np. Google Play), gdzie może pobrać aplikacje na urządzenie mobilne.
Rozszerzenia promocji – wyświetlają informacje o wyprzedażach i promocjach, przyciągają uwagę potencjalnego klienta. Rozszerzenia te dają mu jasne informacje dotyczące aktualnych okazji (np. walentynek, dnia matki, Nowego Roku), szczegółów promocji i okresu obowiązywania promocji.
Dlaczego warto stosować rozszerzenia reklam?
Dodanie rozszerzeń do reklamy jest bezpłatne, a znacznie zwiększa jej efektywność. Opłata jest pobierana tylko w przypadku, gdy użytkownik kliknie w reklamę lub jej rozszerzenie. Dodając rozszerzenia, zwiększa się powierzchnię reklamy, a tym samym szansę na uwagę użytkownika. Rozszerzenia wpływają na ranking reklamy, a zatem i na cenę. Dlatego warto nie ograniczać się tylko do jednego rozszerzenia, gdyż im większa ich ilość, tym większa szansa na uzyskanie lepszych wyników. Już dziś rozpocznij swoją kampanię Google Ads, korzystając rozszerzenia reklam.