Najbliższe szkolenie Google Ads: 16-17 stycznia 2020 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (4) Orange Breaking News (22)

Reklamy elastyczne GDN

17/05/2018

26 października 2016 roku Google wprowadził reklamy elastyczne, które zastąpiły tradycyjne reklamy tekstowe w sieci Google Display Network. Format reklam elastycznych pozwolił na połączenie zalet wycofanej, standardowej reklamy tekstowej i tradycyjnej reklamy graficznej. W odróżnieniu od wcześniejszego wymogu dwudziestu różnych formatów jednej kreacji, aktualnie Google pozwala na stworzenie kampanii w sieci reklamowej za pomocą zestawu zaledwie dwóch grafik i tekstowego komunikatu. Rozwiązanie to umożliwia sporą oszczędność czasu w wypadku, gdy zajmowaliśmy się samodzielnym tworzeniem reklam, czy też pokaźnych sum wydawanych na usługi grafików.  Elastyczne reklamy displayowe – jak sama nazwa wskazuje – potrafią dostosować swój format, wygląd i rozmiar do niemal każdego miejsca w sieci reklamowej.

Reklama elastyczna jest złożona z czterech elementów:

  1. Treść
  2. Logo
  3. Grafika lub film
  4. Końcowy adres URL

Treść

Dzielona jest na krótki (30 znaków) i długi (90 znaków) nagłówek, tekst reklamy (90 znaków), nazwę firmy (25 znaków) oraz końcowy URL – czyli miejsce, do którego trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę.

Tworząc taką reklamę, należy uwzględnić poszczególne wymiary grafik:

 

Logo (przykład 128×128 px)

Opcjonalny logotyp w kwadratowym rozmiarze.

1200 x 1200 px (min. 128 x 128 px).

(przykład 128x128 px)

Przykłady grafik reklam elastycznych

Grafika (300 x 300 px)

Grafika w formacie 1200×1200 px (min. 300×300 px).

Plik nie może przekraczać 1 MB.

 

Grafika (600 x 314 px)

Grafika w formacie 1200×628 px (min. 600 x 314 px).

Plik nie może przekraczać 1 MB.

Końcowy URL

To nic innego jak adres URL strony w witrynie, na którą użytkownik trafia po kliknięciu reklamy.

Jeżeli chodzi o tekst reklamy elastycznej, to może on pokrywać maksymalnie 20% powierzchni obrazu. Warto więc pamiętać, że obraz może zostać przycięty w poziomie do określonej powierzchni reklamowej, maksymalnie o 5% z każdej strony.

Reklamy elastyczne displayowe dostosowują się do niemal każdego dostępnego miejsca w sieci Google Display Network, co jest niewątpliwie ich największą zaletą. Inną jest brak potrzeby angażowania grafika lub tracenia czasu na samodzielne uwzględnianie każdego z rozmiarów grafiki. W przeciwieństwie do statycznych reklam graficznych, ten format pozwala na automatyczne dostosowanie rozmiaru i wyglądu dostępnych możliwości. System również ulokuje reklamy w miejscach z małą konkurencyjnością, dzięki czemu w ogólnym rozrachunku będziemy płacić niższą stawkę średniego CPC.

Przykład reklamy elastycznej firmy Orange Juice

Reklama elastyczna – wady

W porównaniu do statycznych reklam graficznych niestety tracimy kontrolę nad wyświetlaną reklamą. Co prawda podgląd reklamy jest dostępny, jednakże Google za pomocą nadesłanych plików automatyzuje dopasowywanie reklam w sieci reklamowej. Ma to wpływ na finalny efekt wizualny. Gdy chcemy mieć pełną kontrolę nad tym, co wyświetla się potencjalnym klientom, warto zdecydować się na statyczną wersję reklam.

 

Podsumowanie

Reklamy elastyczne mają wiele możliwości i bardzo duży potencjał, ale kosztem mniejszej kontroli nad wyświetlanym przekazem. Rozwiązanie to jednak pozwala na uzyskanie ruchu o lepszej jakości, zmniejszenie przypadkowych kliknięć, a nawet znacznie wyższy CTR przy niższych stawkach za kliknięcie. Przy ograniczonych zasobach, pozwala na maksymalizacje zasięgu. Co najważniejsze – pozwala ona oszczędzić pieniądze na pracy grafika.

 

Porozmawiajmy o Twoim marketingu

 Skontaktuj się z nami! 

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do Newslettera

i otrzymuj najnowsze informacje ze świata reklamy internetowej :)



Rose Bikes

Współpraca z ROSE Bikes – wzrost współczynnika e-commerce przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów sprzedaży. Jak to zrobiliśmy?

ZOBACZ CASE STUDY