Dlaczego akurat Messenger? Wystarczy spojrzeć na dane z połowy 2017 roku. Wtedy już 1,2 mld korzystało z aplikacji na świecie. Tak duża popularność może świadczyć o potencjalnie idealnym miejscu na reklamę i działania marketingowe. Messenger umożliwia wyświetlanie się banerów reklamowych pomiędzy poszczególnymi konwersacjami czy wysyłanie wiadomości sponsorowanych do klientów, którzy już kontaktowali się z firmą.
Opcje reklamy w messengerze
- Pierwsza z dostępnych opcji pozwala na rozpoczęcie rozmowy ze stroną reklamodawcy dzięki kliknięciu w wyświetloną odbiorcy reklamę. Możemy wykorzystać formy typu film, grafika czy też pokaz slajdów. Reklamy tego typu zawierają w sobie Call to Action w postaci komunikatu „wyślij wiadomość”. Messenger jednak pozostawia możliwość zamiany jego treści. Pamiętajmy, że możemy podpiąć jedynie profil firmowy pod tę funkcję. Ten typ reklamy sprawdza się najlepiej przy kampanii remarketingowej. Z tego powodu warto już wcześniej prowadzić inną kampanię, aby grupa odbiorców zapoznała się z ofertą firmy.
- Drugą z możliwości reklamowania są wspomniane wcześniej wiadomości sponsorowane. Narzędzie to pozwala na przypomnienie odbiorcom o ofercie firmy i prezentacje nowych promocji klientom, którzy nawiązywali kontakt z firmą. Narzędzie daje możliwość doprecyzowania miejsc docelowych, tak aby komunikat pozwalał na dotarcie do większej grupy konkretnych odbiorców, a co za tym idzie – na skuteczniejszą konwersję. Do dyspozycji w zakończeniu wiadomości sponsorowanej jest bot, który może zgodnie z przygotowanymi wytycznymi poprowadzić dalszą konwersację z klientem. Możemy również wstawić przycisk przekierowania na Naszą stronę.
Reklama w komunikatorze Facebooka jest z pewnością bardzo wygodnym sposobem na przedstawienie ofert swojej firmy. Messenger ma duży potencjał, a zainteresowanie aplikacją czyni go mocną pozycją na liście dostępnych narzędzi marketingowych. Może być stosowany jako wsparcie dla promocji przedsiębiorstwa, jednak najlepiej sprawdzi się w kampaniach remarketingowych.