Najbliższe szkolenie Google Ads: 16-17 stycznia 2020 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (4) Orange Breaking News (22)

Reklama na YouTube


25/10/2016

Reklama na YouTube ostatnimi czasy stała się bardzo modnym narzędziem promocyjnym. To bardzo skuteczna forma reklamowa, która jest coraz bardziej doceniana. Jak wiadomo YouTube gromadzi ogromną ilość użytkowników. Coraz częściej staję się także naszą wyszukiwarką i źródłem informacji na różne tematy. Tym samym staję się też źródłem pozyskiwania nowych klientów dla firm, które decydują się na reklamę w tym medium. Można zatem stwierdzić, że serwis jest atrakcyjną formą promocji i kreowania wizerunku marki.

Reklama na YouTube

Video jest najbardziej angażującą formą reklamową, potrafi nas zaciekawić na przykład poprzez opowiadaną historię i towarzyszącą jej muzykę. Dzięki reklamom na YouTube możemy dokładnie określić naszą grupę docelową, wskazując zainteresowania osób, do których chcemy dotrzeć. Możemy także konkretnie określić nasze miejsca docelowe i najkorzystniejszy dla nas czas.

Jakie formy reklamowe umożliwia nam YouTube?

Rodzaje reklam na Youtube

Reklamy Display

Najpopularniejszy system reklamy na świecie – Google AdWords, występuje także na YouTubie. Serwis jest częścią mechanizmu Google, więc planując kampanię AdWords, możemy uwzględnić YT w mediaplanie. Nie potrzebujemy tutaj żadnych filmów, gdyż występujemy tylko w ich otoczeniu. Reklamy te wyświetlane są zazwyczaj na prawo od filmu lub poniżej filmu – w przypadku większych odtwarzaczy.  Reklamy w rozmiarze: 300 x 250 lub 300 x 60.

Nakładki reklamowe

Forma graficzna występująca w postaci częściowo przezroczystej nakładki reklamowej widocznej w dolnej części video. Nakładki widoczne są na odtwarzanych filmach. Zajmują 20% powierzchni ekranu. Format podobny jest do reklam AdWords, ale tutaj kontekst odgrywa o wiele większe znaczenie. Bowiem są wyświetlane przy poszczególnych filmach w oparciu o ich kategorie. Mogą być graficzne lub tekstowe, w rozmiarze: 468 x 60 lub 728 x 90.

Reklamy video możliwe do pominięcia

TrueView In-Stream to najpopularniejszy format reklamy, w którym wyświetlanych jest ponad 85% wszystkich reklam video w serwisie. Jest to tzw. pre-roll, który wyświetla się przed filmem właściwym. Cecha charakterystyczna to możliwość pominięcia przez użytkownika po 5 sekundach oglądania. Płatne dla reklamodawcy wówczas gdy obejrzymy co najmniej 30 sekund reklamy. Wyświetlane w odtwarzaczu.

Reklamy video niemożliwe do pominięcia

Video (In-Stream) , czyli format pre-roll omawiany powyżej, z różnicą, że tych reklam nie możemy pominąć i muszą zostać odtworzone w całości. Wyświetlane się przed filmem, w trakcie lub po zakończeniu. Zależnie od regionalnych standardów długość 15 lub 20 sekund.

Reklamy w przerywnikach

Reklamy video, których nie możemy pominąć. Trwają do 6 sekund i muszą być w całości wyświetlone, przed odtworzeniem docelowego filmu.

Karty sponsorowane

Formy graficzne wyświetlane w prawym górnym rogu, przedstawiające treści zazwyczaj związane z filmem video, np. prezentowane w nim produkty. Rozmiary kart mogą być różne.

Podsumowując, reklama na YouTube ma wiele korzyści i powinniśmy ją wykorzystać, zwłaszcza jeśli zależy nam na budowaniu świadomości naszej marki. Dzięki wyświetlaniu reklam w YouTube zwiększy się sieć skojarzeń, związanych z marką, a co za tym idzie zostaniemy w umyśle odbiorcy. A to już pierwszy krok do tego, aby potencjalny klient stał się naszym klientem rzeczywistym.

Porozmawiajmy o Twoim marketingu

 Skontaktuj się z nami! 

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do Newslettera

i otrzymuj najnowsze informacje ze świata reklamy internetowej :)



ESK Wrocław i Cięty Język

Orange Juice i Cięty Język – wspólna praca nad promocją Koalicji Miast

ZOBACZ CASE STUDY