Konfiguracja Google Analytics 4

 Zaufaj ekspertom i odkryj wszystkie zalety nowego narzędzia


Prawidłowo gromadzone dane pomagają podejmować trafne decyzje biznesowe – właśnie dlatego tak ważne jest korzystanie z narzędzi do analityki, które w jak najlepszy sposób odzwierciedlają zachowania użytkowników w sieci. 2022 już teraz określa się rokiem analityki internetowej. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak 1 lipca 2023 roku. To właśnie wtedy Google całkowicie zastąpi dotychczasową wersję Google Analytics Universal odświeżoną, czwartą generacją systemu. Jak zainstalować Google Analytics 4 i o czym pamiętać podczas jego konfiguracji? 

Pierwsze informacje na temat Google Analytics 4 pojawiły się już w 2020 roku. Wówczas jednak mało kto myślał o zmianie narzędzia. Teraz jednak to Google wymusza na marketerach i analitykach radykalne kroki. W lipcu 2023 roku użytkownicy będą mieli dostęp jedynie do Google Analytics 4, z kolei w starej wersji systemu pozostaną jedynie dane historyczne. „Przesiadka” na czwartą generację najpopularniejszego na świecie narzędzia do analityki danych jest więc nie tyle wyborem, co koniecznością. Tylko wcześniejsza implementacja zmodyfikowanego systemu zapewni Ci możliwość porównywania danych oraz ciągłość w ich gromadzeniu. Eksperci już teraz przyznają, że czeka nas prawdziwa rewolucja w podejściu do analityki internetowej. Im szybciej więc zadbasz o wdrożenie nowego systemu, tym więcej czasu zyskasz na poznanie narzędzia i wykorzystanie wszystkich jego możliwości. A tych Google Analytics 4 daje całkiem sporo. 

Największe zalety Google Analytics 4: 

  • lepsze odzwierciedlenie ścieżki zakupowej użytkownika – narzędzie syntetyzuje dane z wielu urządzeń (mobile, desktop) i różnych źródeł ruchu (direct, search, display, reklama FB)
  • ujednolicenie sposobu strukturyzowania danych w modelu opartym o zdarzenia (eventy), a nie jak dotychczas w podziale na sesje (zachowania na stronie internetowej) i zdarzenia (zachowania w aplikacji mobilnej)
  • dokładniejszy model atrybucji danych, który nie ogranicza się wyłącznie do przypisywania konwersji do ostatniego źródła ruchu 
  • informacje o użytkownikach gromadzone z trzech źródeł, co pozwala na uzyskanie wysokojakościowych danych o odbiorcach 

Tylko prawidłowa konfiguracja Google Analytics 4 pozwoli w pełni wykorzystać potencjał nowego narzędzia. Nasi specjaliści przeprowadzą Cię krok po kroku przez cały proces implementacji zmodyfikowanego systemu. Dzięki temu możesz mieć pewność, że wdrożenie Google Analytics 4 przebiegnie szybko, sprawnie i bezproblemowo. 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

  • zaimplementować kod śledzący Google Analytics 4 na stronie, a następnie skonfigurować wszystkie ustawienia narzędzia, aby było gotowe do użytku 
  • zoptymalizować już istniejące konto i wskazać Ci obszary wymagające modyfikacji
  • przeprowadzić szkolenie dla Ciebie lub Twoich pracowników, podczas którego omówimy, jakie są najczęściej popełniane błędy w konfiguracji Google Analytics 4 oraz co zrobić, aby ich uniknąć
Skontaktuj się z nami

Co możesz od nas otrzymać?

Dopasowana analityka

Dopasowana analityka

Dostosujemy konfigurację Google Analytics do Twoich celów biznesowych.

Ciągłość danych

Ciągłość danych

Szybkie wdrożenie usługi umożliwi Ci tworzenie analiz porównawczych po wyłączeniu usługi GA Universal.

Poprawność danych

Poprawność danych

Implementacja wdrożona przez eksperta gwarantuje podejmowanie decyzji o właściwe dane.

Konsultacje

Konsultacje

Po wdrożeniu usługi GA4 otrzymasz od nas dedykowane wsparcie wdrożeniowe.

Co możesz od nas otrzymać?

Opinie naszych klientów

Rekomenduję agencję Orange Juice jako partnera biznesowego nastawionego na realizację celów sprzedażowych, której sukces biznesowy wynika z synergii działań optymalizujących wyniki kampanii Google i Facebook Ads oraz wartość współczynnika konwersji na stronie www.

Michał Bedner
Business Development Manager w Moneual

Od początku naszej współpracy obserwujemy (…) zaangażowanie specjalistów Orange Juice w prowadzone działania reklamowe. (…) Prowadzenie rekrutacji na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, mimo corocznego spadku liczby maturzystów w Polsce, zakończyło się sukcesem i lepszym wynikiem niż w latach ubiegłych. (…) Dużo informacji zwrotnej, szybka reakcja i poszukiwanie rozwiązań w celu zwiększenia naboru i rejestracji. Rekomendujemy Orange Juice jako właściwego partnera biznesowego do realizacji kampanii online

Paulina Boroń-Kacperek,
Dyrektor Biura Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Współpraca z agencją Orange Juice otwiera szereg nowych drzwi dla skutecznej promocji firmy. Systematycznie powierzamy specjalistom z Orange Juice promocję coraz to nowych pakietów oferowanych przez nasz kurort. Przygotowywane rekomendacje reklam graficznych oraz działania prowadzone w sieci reklamowej przynoszą widoczne rezultaty i znacznie zwiększają zainteresowanie ofertą Czarnej Góry.

Anna Haczkiewicz-Mazur,
Dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Czarna Góra S.A.

Orange Juice służy profesjonalnym wsparciem w zakresie online marketingu. Na uznanie zasługuje przede wszystkim szeroka wiedza agencji – zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Terminowość realizacji zadań, rozbudowane kompetencje  i doradztwo specjalistów pozwalają rekomendować ją jako zaufanego partnera biznesowego.

Agnieszka Trzepacz,
Koordynator marketingu SpeedFly

Współpraca z Orange Juice to czysta przyjemność! Bieżący i sprawny kontakt, a do tego ogromne zaangażowanie w sukces klienta. Z czystym sumieniem mogę polecić tę firmę.

Wiola Kurpiella,
Event Manager Bieg Firmowy

Serdecznie polecam agencję.
Miałem nietypowy mały projekt i tysiąc szczegółowych wymagań, a oni zajęli się tematem z dużym zaangażowaniem i bardzo miłym podejściem do klienta.

Kamil Krzywicki
Właściciel Finqen

Profesjonalnie i szybko wykonana usługa. Jasno i przejrzyście wytłumaczone wszystkie zagadnienia. Polecam.

Roman Stanek
Właściciel barents.pl

W trakcie współpracy z Orange Juice witryna odnotowała znaczny wzrost ogólnego ruchu i wyższy współczynnik konwersji. Nakłady w zakresie reklamy cyfrowej zaowocowały wzrostem liczby klientów i zwiększeniem przychodu. Zespół Orange Juice dostarcza kluczowe rekomendacje dotyczące dalszych działań, czyniąc z nich ważnego partnera.

Marcin Buczak
Menedżer ds. E-commerce, Impel Delivery

Zobacz referencje

Jak wygląda proces konfiguracji GA4?

Audyt Google Analytics

Audyt Google Analytics

Przeanalizujemy dotychczas stosowaną konfiguracje analityki internetowej. Omówimy raport z przeprowadzonego audytu przedstawiając stan aktualnej konfiguracji.

Plan wdrożeniowy

Plan wdrożeniowy

Stworzymy plan pomiaru strony www - określając najważniejsze KPI - metryki, wymiary, zdarzenia i widoków danych pozwalających weryfikować zakładane cele.

Konfiguracja GA 4

Konfiguracja GA 4

Skonfigurujemy GA 4 z użyciem Google Tag Managera zgodnie z najlepszymi praktykami Google. Dostosujemy narzędzie do Twoich oczekiwań prezentując koszty sprzedaży pośredniej i bezpośredniej.

Omówienie konfiguracji

Omówienie konfiguracji

Zaprezentujemy nowy schemat mierzenia interakcji na stronie www. Przedstawimy użyteczne raporty monitorujące kluczowe wskaźniki sukcesu biznesowego.

  • Skonfigurowaliśmy już ponad 40 kont GA4

    Przepracowaliśmy instalacje nowego systemu na wielu branżach. To powoduje, że działamy sprawnie, bezbłędnie i na czas, dostarczając kompleksową usługę przejścia na nowy model analizy danych.

  • Nasi eksperci posiadają certyfikaty Google Analytics

    Stosujemy najlepsze praktyki, cyklicznie aktualizując warsztat pracy z wytycznymi Google. Dzięki temu masz pewność, że właściwie przeanalizujemy i zinterpretujemy statystyki.

  • Dostarczamy raporty menedżerskie

    Skonfigurujemy widoki danych w Google Analytics, istotne dla Twojej firmy. Dostosujemy narzędzia raportowe do Twoich potrzeb, dzięki którym monitoring efektów strony www będzie łatwy i użyteczny.

Skontaktuj się z nami

Jak wyglądają raporty Google Analytics 4?

Co to jest Google Analytics 4?

GA4 jest nową generacją usługi raportującej dane z witryn i aplikacji, zastępującą całkowicie dotychczas stosowaną usługę Google Analytics Universal. Narzędzie rejestruje zachowania użytkowników na stronie/aplikacji, a także identyfikuje użytkownika w takich wymiarach jak: demografia, geografia, zainteresowania. Konfigurując usługę GA4 w swoim biznesie:

  • lepiej zrozumiesz ścieżkę zakupową klienta, dzięki mechanizmowi zbierania danych o użytkownikach ze stron www i aplikacji mobilnych, które trafiają w jedno, zunifikowane miejsce
  • zyskasz możliwość kierowania reklam na użytkowników, którzy z wysokim prawdopodobieństwem będą zmotywowani do zakupu w przyszłości
  • zintegrujesz w jednym miejscu, dane o Twoich klientach i potencjalnych klientach, płynące z analityki internetowej, sprzedaży z sieci punktów stacjonarnych, CRMów wewnętrznych i innych. Dzięki stosowanej w GA4 technologii wykorzystujacej machine learning, zwiększysz efektywność sprzedaży, zyskując możliwość tworzenia grup odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem zakupią produkt.

Dlaczego opóźnienie decyzji konfiguracji GA 4 działa na niekorzyść?

Google na oficjalnej stronie ogłosiło datę końca usługi Google Analytics Universal. W konsekwencji, po 1 lipca 2023r. narzędzie przestanie zbierać dane o użytkownikach. Jeśli do tego czasu, na Twojej stronie nie będzie zainstalowanej nowej usługi Google Analytics 4, stracisz możliwość analizy danych metodą porównawczą. Innymi słowy jeśli czytasz ten tekst, i nie masz na swojej stronie skonfigurowanej usługi GA4, to gdy przyjdzie Ci w sierpniu 2023, porównać dane sprzedaży w okresach lipiec 2023 do lipiec 2022, nie będziesz mieć takiej możliwości :/ Skontaktuj się z nami teraz.

Jak długo trwa wdrożenie konfiguracji Google Analytics 4?

Średni czas jaki potrzebujemy, aby profesjonalnie skonfigurować GA4 wynosi 2 tygodnie. Jakkolwiek czas konfiguracji usługi zawsze jest indywidualnie wyceniany, ponieważ z doświadczenia wiemy, że na próżno szukać jednakowych biznesów, mających zbieżne oczekiwania, stosowaną technologię, metodologię pracy i inne parametry kształtujące finalny wynik biznesowy.

Ile kosztuje konfiguracja i czy mogę wdrożyć ją samodzielnie?

Podstawowy pakiet konfiguracji GA4, obejmujący 49 punktowy plan wdrożeniowy, kosztuje 999 zł netto.

Jednak jeśli zależy Ci na wykorzystaniu pełnych możliwości nowej generacji analityki internetowej, i nie chcesz zagłębiać się w konfigurację tagów Google Tag Managera, wartw data.layer czy dostosowaniu raportów monitorujących kluczowe wskaźniki Twojego biznesu, skorzystaj z formularza kontaktowego a otrzymasz dostosowaną usługę.

Jeśli masz wiedzę i czas, możesz skonfigurować analitykę GA4 samodzielnie.

Czy mogę przenieść dane z GA Universal do GA 4?

Istnieje możliwość przeniesienia danych z Google Analytics Universal do BigQuery i połączenia ich z danymi z Google Analytics 4.
Natomiast jeśli myślisz o magicznym przycisku, który automatycznie zmigruje narzędzia, to musimy Cię rozczarować – nie istnieje 🙂

Dlaczego z Orange Juice

Orange Juice to przede wszystkim pasja ludzi do internetu i jego możliwości. W naszej krwi płynie podejście efektywnościowe, wiemy, że skuteczny marketing nie jest mierzony wielkością budżetu, a efektem i osiągniętą sprzedażą.

Posiadamy bogate doświadczenie zbudowane na ponad 17 mln złotych wydatkowanego budżetu reklamowego, pracujemy z sukcesem dla każdej z branż. Szkolimy z zakresu Google Ads & Google Analytics, a znak Google Partner Premium to potwierdzenie, że dostarczamy efektywne rozwiązania od Google na najwyższym poziomie.

Wśród wyznawanych przez nas wartości znajdują się takie jak: pasja, zaufanie, otwartość i rozwój. Jeżeli wyznajesz podobne wartości, zapraszamy do kontaktu.

Napisz do nas

biuro@orangejuice.pl

Skontaktuj się z nami



    *pola obowiązkowe

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    skuteczny-remarketing-orange-juice-agencja-sem