Zamów bezpłatny audyt konta Google Ads i wyciśnij więcej sprzedaży i leadów onlineDowiedz się więcej
Prowadzenie jakichkolwiek działań w internecie bez dobrej analityki danych jest jak wróżenie z fusów. Informacje na temat tego, skąd klienci trafiają na Twoją stronę, ile czasu na niej spędzają oraz z jakim zaangażowaniem konsumują zamieszczone w witrynie treści, pozwolą Ci podejmować trafne decyzje biznesowe. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz sklep internetowy, piszesz bloga, czy strona ma Ci pomóc w znalezieniu potencjalnych klientów. Jeśli chcesz zarabiać na swoich działaniach, musisz polubić się z danymi, a przede wszystkim zacząć dokładnie je analizować.
Chociaż Google Analytics jest narzędziem darmowym i łatwo dostępnym, w dalszym ciągu wiele osób korzysta z niego w minimalnym stopniu lub korzysta w nieprawidłowy sposób. Zdarza się, że konto zostało błędnie skonfigurowane lub w firmie nie ma osoby, która odpowiada za regularną agregację danych, w wyniku czego dochodzi do licznych błędów. Audyt Google Analytics to dokument tekstowy, dzięki któremu dowiesz się dwóch rzeczy: po pierwsze, czy dotychczasowe działania analityczne były prowadzone poprawnie oraz gdzie znajdują się ewentualne błędy. Po drugie, powiemy Ci krok po kroku, co należy zrobić, aby analizować dane z witryny poprawnie i skutecznie.
Zbieranie danych to dopiero pierwszy etap na drodze do efektywnego zarządzania działaniami w sieci. Jeżeli pozyskiwane przez Ciebie dane są „śmieciowe” lub błędnie się zliczają, zamiast czerpać korzyści z marketingowej analityki, możesz narazić się na pomyłki. Zgodnie z zasadą Garbage In, Garbage Out tylko poprawnie zebrane dane mogą się przełożyć na trafne decyzje biznesowe.
Audyt Google Analytics pozwoli Ci lepiej analizować wybrane przez Ciebie obszary biznesu. Na podstawie zachowań swoich użytkowników możesz ich poznać i zrozumieć. Zyskasz pewność, że dane, które zbierasz, są wartościowe, a decyzje podejmowane na ich podstawie mają realny wpływ na rozwój Twojej firmy. Sprawdzisz, czy pieniądze, które wydajesz na kampanie reklamowe, są wykorzystywane optymalnie, w które źródła ruchu najlepiej inwestować oraz które działania przynoszą Ci największe zyski.
Jakie obszary analizujemy w ramach audytu Google Analytics?
Skontaktuj się z nami
Sprawdzimy czy decyzje operacyjne podejmowane są o właściwe dane
Dowiesz się, które działania są rentowne, a które wymagają optymalizacji
Zweryfikujemy poprawność ustawień i dostosowania analityki do Twojego biznesu
Otrzymasz jasne wytyczne, których wdrożenie zapewni Ci pełne wykorzystanie analityki internetowej
Czy sprzedajesz nowe buty wyłącznie w Kołobrzegu, czy używane płyty winylowe w Krakowie przekonaj się, że każdą wielkość sprzedaży można zoptymalizować.
Mimo, że punkty sprzedaży stacjonarnej stanowią większą część przychodu, sprawdź czy kampanie online są rentowne, a ich przenikanie się ze światem offline zmierzone.
Potencjał rynków zagranicznych w zestawieniu z konkurencyjnością i średnim kosztem sprowadzenia użytkownika, powinien określać zasadność biznesową. Przeanalizujemy czy tak właśnie jest.
Monitoring sprzedaży i poszukiwanie nowych możliwości na stałe wpisują się w Twoje obowiązki? Nie przegap szansy na audyt!
Dzięki temu, że wypełnisz brief będziemy w stanie lepiej zrozumieć cele strategiczne oraz obecne wyzwania firmy i witryny. Następnie ustalimy zakres, metody i cenę audytu
Na tym etapie oceniamy wiarygodność agregowanych danych w Google Analytics i oceniamy użytą konfigurację narzędzia
Pracujemy nad dokumentem, w którym wskażemy Ci które elementy wymagają poprawy, bazując na najlepszych praktykach Google Analytics i doświadczeniu eksperów
Dostarczymy Ci raport w formie dokumentu PDF prezentującego wszystkie pozyskane informacje. Po 3 miesiącach bezpłatnie przeprowadzimy ponowną weryfikację elementów wskazanych do poprawy
znamy sposoby działania na najlepiej rozwijających się rynkach zagranicznych. Wykorzystujemy tę wiedzę i sprawiamy, że rola Twojego biznesu dzięki reklamie Google Ads w internecie staje się coraz Mając na uwadze złote zasady UX Nielsena (legendarnej postaci w branży UX) analizujemy stronę przy pomocy listy kontrolnej, która powstała na bazie standardów i naszego doświadczenia. Dzięki temu nie pominiemy żadnego istotnego elementu na Twojej witrynie.
Przygotowujemy kilka scenariuszy w zależności od wielkości witryny. Specjalista przejdzie zaplanowany wcześniej scenariusz krok po kroku wyróżniając miejsca w witrynie, które wymagają poprawy wraz rekomendacją.
Przyglądamy się jakie standardy królują wśród konkurencji, analizujemy dobre i złe rozwiązania. Następnie oceniamy poszczególne elementy na stronach konkurencji włącznie z Twoją witryną. Docelowo zobaczysz gdzie plasuje się Twoja strona i nad czym musisz popracować, aby być najlepszym w swojej branży.
Google Analytics to kopalnia wiedzy o Twoich użytkownikach dzięki której możemy wyciągnąć wiele bardzo istotnych wniosków! Aby przygotować stronę dopasowaną informacje, które można z niego wyciągnąć są wręcz niezbędne.
Nie korzystasz jeszcze z Google Analytics? Nie martw się, pomożemy Ci go założyć!
Mapy cieplne i nagrania pozwalają zobaczyć jak realnie zachowują się użytkownicy na stronie, jak poruszają się po całej witrynie, które przyciski są najczęściej klikane. Wyciągnięcie właściwych wniosków z heat maps pozwala nam wykryć problematyczne miejsca dla użytkowników, które powodują, że współczynnik konwersji nie osiąga oczekiwanego poziomu.
Cena audytu zależy od Twoich wymagań i części, z których będzie się składał przekazywany Ci dokument. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty przynosi pełen audyt uwzględniający: działanie Google Ads, analizę konkurencji, analizę prowadzonych działań, analizę konwersji, analizę heurystyczną (czyli ekspercką, która polega na znalezieniu na stronie potencjalnych problemów) i ocenę ekspercką.