Najbliższe szkolenie Google Ads: 26-27 września 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (20)

Mierzenie połączeń telefonicznych

26/08/2019

Czy zdarzyło Ci się kiedyś szukać usługi przez internet? Przeglądałeś strony w wyszukiwarce i postanowiłeś zadzwonić do wybranych, by dowiedzieć się więcej? A w konsekwencji umówiłeś się na spotkanie i podpisałeś umowę współpracy? Teraz wyobraź sobie, że sam posiadasz usługę i podejmujesz działania marketingowe w Google. W jaki sposób będziesz w stanie dokładnie ocenić efektywność swojej kampanii reklamowej, jeśli klienci do Ciebie dzwonią? Jeśli prowadzisz biznes B2B i nie wiesz jeszcze o możliwości mierzenia połączeń telefonicznych ten artykuł jest skierowany do Ciebie.

Śledzenie połączeń przychodzących

Google oferuje funkcję śledzenia połączeń przychodzących. Jest ona dostępna już od paru lat w Polsce. Dzięki tej funkcji nareszcie możemy odpowiedzieć sobie na pytanie jak bardzo kampanie Google Ads wpływają na telefoniczne zainteresowanie po kliknięciu przez użytkownika w link sponsorowany

Dzięki wprowadzeniu przez Google numerów przekierowań telefonicznych z reklam i witryny pojawiła się możliwość dokładniejszego mierzenia konwersji za pomocą połączeń telefonicznych i tworzenia dokładnych raportów o statystykach połączeń. Ta opcja będzie dla Ciebie niesamowicie przydatna, jeżeli Twoi klienci często poprzedzają swój wybór zakupu właśnie za pomocą rozmowy telefonicznej.

Co to jest numer przekierowania Google?

Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że Google przydzieli Ci dynamiczny nr telefonu

Numer przekierowania Google to dynamiczny numer telefonu przydzielany przez Google, który zastępuje Twój oryginalny numer. Obecne numery telefonu przybierają postać: 800 xxx xxx. A dlaczego  jest nam tak potrzebny do śledzenia konwersji z połączeń? 

Jak działa mierzenie połączeń telefonicznych?

W momencie gdy potencjalny klient dzwoni lub wysyła SMS-a na ten numer, system Google Ads przekierowuje połączenie na numer telefonu Twojej firmy. Tobie wyświetli się oryginalny numer rozmówcy. Dzięki temu, że połączenie przeszło przez system Google, w szczegółowym raporcie możesz wyświetlić informacje o długości czy datach połączeń i SMS-ów pochodzących z reklam oraz z Twojej witryny. Dzięki tym informacjom będziesz mógł porównać jakość rozmów telefonicznych od użytkowników pochodzących z reklam, a użytkowników, którzy zadzwonili z innego źródła. Dowiesz się czy osoba, która zadzwoniła z reklamy w sieci wyszukiwania jest bardziej zmotywowana do rozmów niż osoba, która trafiła na stronę z reklam produktowych. Takie dane pozwolą Ci dostosować kampanię, jak i inne działania pod użytkowników, którzy są najmocniej zainteresowani danym produktem lub usługą.

Pamiętaj jednak, że numery przypisywane są dynamicznie, co oznacza że nie masz jednego przypisanego na stałe numeru. 

Standardowo kliknięcie w przycisk „Zadzwoń” na telefonie związane jest z opłatą jak za kliknięcie w reklamę. Natomiast, korzystając  z numeru dynamicznego, nie będziesz musiał martwić się dodatkowymi kosztami.

Wybranie źródeł połączeń telefonicznych, jakie chcesz śledzić

Opcje mierzenie konwersji z połączeń

Istnieją 2 opcje zmierzenia konwersji z połączeń. 

  • Pierwsza opcja to mierzenie połączeń telefonicznych, które nastąpiły bezpośrednio z reklam w wyszukiwarce (z rozszerzeń reklam lub reklamy typu „tylko połączenie). Gdybyś mógł mierzyć tylko te połączenia, nie miałbyś pełnego obrazu o swoich potencjalnych klientach. Wiele z nich dzwoni w inny sposób niż z powodu reklamy.
  • Druga opcja to mierzenie połączeń bezpośrednio z witryny. Funkcja ta powstała w sytuacji, kiedy klient zadzwoni po wejściu w zakładkę Kontakt na Twojej witrynie.

Konwersje telefoniczne z reklam (rozszerzenia połączeń lub reklamy typu „tylko połączenie”)

Konwersje z tego rodzaju pojawiają się wtedy, kiedy użytkownik kliknie w numer telefonu w rozszerzeniu połączeń na telefonie komórkowym lub przepisze numer przekierowania Google, jeśli reklama wyświetli się mu na komputerze. 

Przykład widoczności  nr telefonu w reklamie w wyszukiwarce Google

Aby włączyć śledzenie tego typu konwersji musisz skonfigurować opcje rozszerzeń połączeń. Podczas tworzenia rozszerzeń połączeń włącz opcję raportu połączeń telefonicznych. 

Konfiguracja rozszerzenia połączenia

Konwersje telefoniczne z witryny

Potencjalny klient po zobaczeniu Twojej reklamy wchodzi na stronę, do której kieruje. Czyta ofertę, informacje o firmie, cennik, a następnie udaje się do zakładki Kontakt. Jeśli będzie chciał do Ciebie zadzwonić, kliknie na telefonie komórkowym lub ręcznie wybierze numer. W takiej sytuacji także możesz liczyć na otrzymanie możliwości mierzenia połączeń. 

Konfiguracja tej opcji jest nieco bardziej skomplikowana. Jest ona możliwa poprzez specjalną modyfikację kodu witryny. Trzeba mieć również skonfigurowane rozszerzenia połączeń i zaznaczoną opcję raportów. 

Konfiguracja źródła konwersji, w której możesz włączyć śledzenie połączeń telefonicznych z witryny

 

Aby utworzyć możliwość śledzenia połączeń z witryny trzeba dodać konwersję w Google Ads (menu Narzędzia) i wybrać źródło „Połączenia telefoniczne”. Po utworzeniu pojawi się nam specjalny TAG konwersji, który będziesz musiał umieścić w kodzie swojej strony. 

Warto pamiętać, że w tej sytuacji Google zastrzega sobie możliwość nie wyświetlania numeru za każdym razem po kliknięciu w reklamę. Jest więc inaczej niż w rozszerzeniach połączeń, gdzie numer przekierowania Google pojawia się za każdym razem. 

Podsumowanie

Podsumowując odpowiem na pytanie, które z pewnością chodzi Ci po głowie…

Dlaczego w ogóle mierzenie połączeń telefonicznych w Google Ads jest warte zachodu?

  • Możesz zobaczyć czy Twoje reklamy działają na użytkowników i generują połączenia oraz jakie słowa kluczowe generują połączenia przychodzące
  • Możesz zbierać cenne dane o Twoich potencjalnych klientach, takie jak czas trwania rozmowy i kod kierunkowy osoby, która dzwoni. Dzięki takim informacjom dotyczącym połączeń możesz lepiej optymalizować stawki za kliknięcie.
  • Numery przekierowania Google to bardzo dobry sposób, aby efektywniej monitorować i optymalizować reklamy Google Ads.  Dzięki temu oszczędzasz pieniądze i masz więcej klientów.

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

*pole obowiązkowe

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera