Zamów bezpłatny audyt konta Google Ads i wyciśnij więcej sprzedaży i leadów onlineDowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (23) Juicy Case Studies (9) Orange Breaking News (51)

06/04/2023

Gdy Klienci postanawiają samodzielnie przejść z Google Analytics Universal na Google Analytics 4 często napotykają problem związany z konfiguracją modułu e-commerce. Występują bowiem sytuacje, w których GA4 i wdrożona po stronie sklepu wtyczka e-commerce nie współpracują ze sobą prawidłowo. Problem ten można rozwiązać poprzez wdrożenie zmiennych, reguł i tagów ręcznie w Google Tag Managerze i zaimportowanie na konto GTM pliku konfiguracyjnego. Jak to zrobić?

Krok 1. Zweryfikuj CMS strony

Na początku należy sprawdzić na jakim silniku (CMS) jest zrobiona strona. W tym celu warto wykorzystać serwisy, które automatycznie wykrywają zainstalowany CMS – przykłady z TOP10 SERP poniżej:

Krok 2. Znajdź odpowiednią wtyczkę dla CMS

Proponowane:

Krok 3. Wybierz taką, która będzie miała plik konfiguracyjny

Krok 4. Zainstaluj ją

Plik konfiguracyjny zwykle jest wysyłany w zestawie z wtyczką na adres mailowy.

Krok 5. W Google Tag Manager stwórz Tag Google Analytics 4 (konfiguracja GA4)

Krok 6. Zaimportuj plik konfiguracyjny do GTM

Krok 7. Wybierz obszar roboczy i opcję importowania

Zaleca się wybrać Obszar roboczy – Istniejący, a Opcję importowania – Scal

Krok 8. Następnie sprawdź, czy wszystko jest w porządku, czy Tagi i Reguły, które już są na koncie nie zostaną usunięte

Krok 9. Po wdrożeniu wejdź w zakładkę “Tagi” – pojawią się nowe Tagi w obszarze roboczym

Zamień we wszystkich nowych Tag’ach tag konfiguracyjny na ten, który stworzyłeś wcześniej. Ważne jest, aby nie zapomnieć o usunięciu tagu konfiguracyjnego, który pojawił się automatycznie.

Wejdź do trybu (zakładki) Debug View w GA4 i dokonaj testowego zakupu. Po dokonaniu zakupu musi pojawić się zdarzenie o nazwie Purchase.

Teraz już wiesz, jak skonfigurować e-commerce w przypadku, kiedy Google Analytics 4 nie widzi zdarzeń na stronie. Oczywiście niektóre wtyczki nie posiadają takiego pliku i przekazują dane automatycznie. Dlatego bardzo ważne jest, aby podczas wyboru wtyczki zwrócić uwagę na to, czy posiada wspomniany wcześniej plik konfiguracyjny. 

Jeśli po przeczytaniu artykułu nadal potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu nowej analityki, sprawdź jak możemy Ci pomóc! 

Dowiedz się więcej

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco
orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd