Krok 1. Zweryfikuj CMS strony
Na początku należy sprawdzić na jakim silniku (CMS) jest zrobiona strona. W tym celu warto wykorzystać serwisy, które automatycznie wykrywają zainstalowany CMS – przykłady z TOP10 SERP poniżej:
Krok 2. Znajdź odpowiednią wtyczkę dla CMS
Proponowane:
- Magento – https://marketplace.magento.com/catalogsearch/result/?q=ga4
- Prestashop – https://addons.prestashop.com/en/
- WordPress – https://pl.wordpress.org/plugins/
Krok 3. Wybierz taką, która będzie miała plik konfiguracyjny
Krok 4. Zainstaluj ją
Plik konfiguracyjny zwykle jest wysyłany w zestawie z wtyczką na adres mailowy.
Krok 5. W Google Tag Manager stwórz Tag Google Analytics 4 (konfiguracja GA4)
Krok 6. Zaimportuj plik konfiguracyjny do GTM
Krok 7. Wybierz obszar roboczy i opcję importowania
Zaleca się wybrać Obszar roboczy – Istniejący, a Opcję importowania – Scal
Krok 8. Następnie sprawdź, czy wszystko jest w porządku, czy Tagi i Reguły, które już są na koncie nie zostaną usunięte
Krok 9. Po wdrożeniu wejdź w zakładkę “Tagi” – pojawią się nowe Tagi w obszarze roboczym
Zamień we wszystkich nowych Tag’ach tag konfiguracyjny na ten, który stworzyłeś wcześniej. Ważne jest, aby nie zapomnieć o usunięciu tagu konfiguracyjnego, który pojawił się automatycznie.
Wejdź do trybu (zakładki) Debug View w GA4 i dokonaj testowego zakupu. Po dokonaniu zakupu musi pojawić się zdarzenie o nazwie Purchase.
Teraz już wiesz, jak skonfigurować e-commerce w przypadku, kiedy Google Analytics 4 nie widzi zdarzeń na stronie. Oczywiście niektóre wtyczki nie posiadają takiego pliku i przekazują dane automatycznie. Dlatego bardzo ważne jest, aby podczas wyboru wtyczki zwrócić uwagę na to, czy posiada wspomniany wcześniej plik konfiguracyjny.
Jeśli po przeczytaniu artykułu nadal potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu nowej analityki, sprawdź jak możemy Ci pomóc!