Czat GPT to program opracowany przez amerykańską firmę Open AI, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji, bardzo sprawnie generuje odpowiedzi na nasze intencje i dobrze rozumie nawet zaawansowane zapytanie człowieka. Może np.: sporządzić dietę podając ilość kalorii, białka i węglowodanów; zrobić plan treningów, czy zaplanować podróż w zależności od preferencji; łatwo też napisze treść wg konkretnych wytycznych. Ogółem pomaga w planowaniu codziennych spraw oraz sprytnie odpowiada na nasze zapytania i dobrze je rozumie.
Ale czy to wszystko? Czy czat GPT może pomóc nam w aspektach biznesowych, np. przy stworzeniu strategii, optymalizacji kampanii Google Ads lub stworzeniu chwytliwych treści reklamowych? Właśnie o tym dowiesz się w tym artykule.
Na samym początku zadaliśmy to pytanie “Jak czat GPT może pomóc przy optymalizacji kampanii PPC”, uzyskując odpowiedź:
(źródło czat GPT – po wpisaniu frazy “Jak czat GPT może pomóc przy optymalizacji kampanii PPC? )
Jak widać dobrze rozumie zapytanie i jest w stanie określić w jakich aspektach jest w stanie pomóc przy optymalizacji kampanii Google ADS. Natomiast to tylko kropla w morzu tego co czat GPT potrafi, przejdźmy do konkretów.
Przede wszystkim, czat GPT posiada ogromną bazę wiedzy na temat skutecznych strategii marketingowych, co pozwala mu na szybkie rozpoznanie potencjalnych problemów z kampanią i wskazanie sposobów na ich rozwiązanie. Na przykład, czat GPT może pomóc w analizie ruchu na stronie internetowej, aby zidentyfikować, które elementy przyciągają uwagę użytkowników, a które należy poprawić. Ponadto, czat GPT może analizować wyniki dotychczasowych kampanii i na tej podstawie wskazywać najlepsze sposoby na ich optymalizację.
Jak to wygląda w praktyce?
Optymalizacja kampanii Google Ads – przy pomocy czatu GPT
Wybór słów kluczowych
Każda kampanii płatna w wyszukiwarce Google zaczyna się od wyboru fraz kluczowych, więc warto ten proces przejść od początku. Podczas wyboru słów kluczowych musimy uwzględnić wiele aspektów, które bezpośrednio mogą wpłynąć na skuteczność naszej kampanii, to między innymi: dopasowanie słów kluczowych do oferowanych produktów czy usług; eliminowanie zbyt ogólnych słów kluczowych, które w perspektywie mogę tylko generować koszty bez końcowych efektów i wiele innych. Pytanie: Czy czat GPT poradzi sobie z tym zadaniem? Sprawdźmy to na przykładzie.
Mamy sklep z meblami premium, dla którego chcemy uruchomić reklamę w Google ADS.
(źródło własne: planner słów kluczowych “meble premium”)
Pytanie, jak z tym zadaniem poradzi sobie czat GPT. Konfigurując takie same ustawienia jak w planerze słów kluczowych, otrzymujemy następujący wynik:
(źródło czat GPT, Keyword Research| Search Volume| CPC| KD| bid by M Khayam)
Jak widać dane z planera słów kluczowych Google oraz czat GPT są do siebie zbliżone, ale można zauważyć, że stawki w narzędziu OpenAI były nieco zawyżone. Można więc wywnioskować, że w kwestii planowania stawek CPC, narzędzie Google radzi sobie lepiej i to właśnie nim warto się sugerować planując kampanie reklamowe. Jednak czat GPT ma pewne unikalne zalety. Wyniki, jakie możemy otrzymać są bardziej elastyczne i dostosowane do naszych potrzeb. Narzędzie to pozwala na dodawanie dodatkowych kolumn, w zależności od naszych wymagań. W ten sposób możemy dostosować wynik wg naszych priorytetów, co swoją drogą przekłada się na lepsze efekty.
Optymalizacja stawek kampanii
Na samym wyborze słów kluczowych i dopasowaniu stawek CPC kampania się nie kończy. Po uruchomieniu kampanii musimy uruchomić proces optymalizacji. Optymalizacja to proces wprowadzania cyklicznych zmian w celu zwiększenie zdefiniowanej konwersji np. przez: dodanie synonimów, wykluczeń, zmiany stawek CPC, analizę wybranych słów kluczowych pod kątem opłacalności tzn. czy nie generują zbędnych kosztów i pustych klików. Wszystko po to, aby stale rewidować założenia i przesuwać w czasie granice celu.
Ten proces jest już bardziej zaawansowany, wymaga od specjalisty SEM wiedzy na jakie wskaźniki zwracać uwagę, doświadczenia w prowadzeniu kampanii oraz wglądu do raportów.
Czy czat GPT poradzi sobie z takim ambitnym zadaniem, sprawdźmy to na przykładzie.
Mamy dane z jeden prowadzonej kampanii, które prezentują się następująco:
Poniżej zalecenia otrzymane w odpowiedzi od sztucznej inteligencji.
(źródło czat GPT – po wpisaniu frazy “Przygotuj zalecenie optymalizacyjne na podstawie podanych tych danych” )
Chcąc wycisnąć więcej idziemy dalej i bardziej precyzujemy pytanie, aby otrzymać sugestie dotyczące nowych słów kluczowych, stawek oraz grupowania słów kluczowych.
(źródło czat GPT – po wpisaniu “dostosuj wynik do tabeli zawierającej dane [wymiana wszystkich kolumn]” )
Po dokładniejszym precyzowaniu pytania otrzymujemy tabelę z danymi, którą można wykorzystać do optymalizacji lub tworzenia kampanii płatnych. Wynik w tabeli jest elastyczny, wszystkie kolumny można dostosować według naszych potrzeb. Dzięki czemu będziemy mieli łatwiejszy wgląd do raportu, co sprawi, że szybciej i skuteczniej dostosujemy naszą strategię marketingową.
Sprawdź poprawość i skuteczność swojej reklamy Google Ads z naszymi specjalistami!
Generowanie treści sprzedażowych
Każdy specjalista wie, że dobrze przygotowana treść to jeden z kluczowych elementów kampanii reklamowej. Jeżeli tekst jest chwytliwy, jasno definiuje oferowaną usługę czy produkt, zawiera mocne wezwanie do działania to w efekcie zwiększa to szansę na konwersję. Czy Czat GPT może w z tym nam pomóc też?
Dla przykładu ten sam sklep z premium meblami
(źródło czat GPT, Google Ads Ad-Copy Maker by Hamza )
Bardzo dobrze poradził sobie z tym zadaniem, stworzył treści zgodnie z zasadami marketingowymi. Nawet jeżeli nie wykorzystamy tych tekstów 1 do 1, jest to dobry punkt odniesienia, który również może służyć jako inspiracje do nowych treści.
Podsumowanie
Na własnym przykładzie przekonaliśmy się, jak funkcjonalny jest czat GPT i mocno elastyczny, jeżeli chodzi o dopasowanie wyniku końcowego do naszych potrzeb. W naszej ocenie na obecną chwilę może służyć wyłącznie jako narzędzie do pomocy – bez dobrze zoptymalizowanego zapytanie nie wygeneruje potrzebnych nam informacji, a żeby zapytanie było optymalne trzeba dokonać niejednej próby, dobrze precyzując pytania. Jeżeli chodzi o praktyczność, to dobrze sprawdza się dla generowania krótkich tekstów sprzedażowych zawierających call to action na różne tematy, ale nawet na tym etapie konieczna jest weryfikacja człowieka. Natomiast zdecydowanie czat GPT znacząco przyspiesza pracę i inspiruje.
Trudniej wygląda sytuacja z interpretacją wyników – tu kluczem do sukcesu jest dostarczenie możliwie jak największej liczby danych. Na obecną chwilę sztuczna inteligencja od Open AI świetnie sprawdza się jako narzędzie wspomagające, dzięki dostarczaniu konkretnych sygnałów. Do nas należy już ocena tych sygnałów i podjęcie działań na ich podstawie. Ale oczywiście to tylko na obecną chwilę, sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie. Jesteśmy przekonani że warto iść duchem czasu i umieć sprawnie wykorzystywać możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja już teraz.