Jak działają inteligentne kampanie?
Inteligentne kampanie działają w oparciu o samouczące się algorytmy, czyli tzw. machine learning. Pozwalają aplikacji komputerowej na przewidzenie rezultatu lub podjęcie decyzji na podstawie samodzielnej analizy. To właśnie one są odpowiedzialne za podejmowanie inteligentnych decyzji.
Aby kampanie te były skuteczne, wymagają jednak jak największej ilości danych i czasu na naukę. W przypadku kampanii produktowych „Smart” algorytmy korzystają z danych zawartych w przesłanym przez użytkownika pliku produktowym. Posługują się także danymi wcześniej prowadzonych kampanii produktowych i list remarketingowych na jego koncie Google Ads.
Smart Shopping Campaigns
Smart Shopping Campaigns (SSC) jest połączeniem standardowych kampanii produktowych oraz kampanii remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Może wyświetlać zautomatyzowane reklamy w odpowiednim formacie w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Gmailu i YouTubie.
Na podstawie wyszukiwanych przez użytkownika haseł zostaje podjęta decyzja, który produkt z dodanego przez użytkownika feedu produktowego (warto zadbać o jego aktualność) powinien wyświetlić się w reklamie. Jeśli użytkownik odwiedził wcześniej stronę i zainteresował się oferowanymi na niej produktami, plik danych o produktach posłuży do automatycznego utworzenia odpowiedniej reklamy.
Jak twierdzi Google, ten typ kampanii ma pomóc w:
- maksymalizacji wartości konwersji
- zwiększeniu zasięgu reklam
- uproszczeniu zarządzania kampanią
Zachęcamy do testowania Inteligentnych kampanii produktowych, ponieważ są dobrym rozwiązaniem dla osób, które poszukują nowych rozwiązań. Czy to reklamodawcy, czy użytkownicy niemający dużego doświadczenia z tworzeniem reklam w Google Ads.