Najbliższe szkolenie Google Ads: 14-15 listopada 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (21)

Inteligentne kampanie produktowe

30/09/2018

Google udostępnia możliwość samodzielnego prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych dzięki kampaniom inteligentnym. Jest to dobra wiadomość dla mniej doświadczonych użytkowników. Jednym z rozwiązań „Smart” od Google są inteligentne kampanie produktowe, które, bazując na listach remarketingowych, pozwalają zwiększyć zasięgi kampanii użytkownika, jak i wartość konwersji.

Jak działają inteligentne kampanie?

Inteligentne kampanie działają w oparciu o samouczące się algorytmy, czyli tzw. machine learning. Pozwalają aplikacji komputerowej na przewidzenie rezultatu lub podjęcie decyzji na podstawie samodzielnej analizy. To właśnie one są odpowiedzialne za podejmowanie inteligentnych decyzji.

Aby kampanie te były skuteczne, wymagają jednak jak największej ilości danych i czasu na naukę. W przypadku kampanii produktowych „Smart” algorytmy korzystają z danych zawartych w przesłanym przez użytkownika pliku produktowym. Posługują się także danymi wcześniej prowadzonych kampanii produktowych i list remarketingowych na jego koncie Google Ads.

Smart Shopping Campaigns

Smart Shopping Campaigns (SSC) jest połączeniem standardowych kampanii produktowych oraz kampanii remarketingu dynamicznego w sieci reklamowej. Może wyświetlać zautomatyzowane reklamy w odpowiednim formacie w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Gmailu i YouTubie.

Na podstawie wyszukiwanych przez użytkownika haseł zostaje podjęta decyzja, który produkt z dodanego przez użytkownika feedu produktowego (warto zadbać o jego aktualność) powinien wyświetlić się w reklamie. Jeśli użytkownik odwiedził wcześniej stronę i zainteresował się oferowanymi na niej produktami, plik danych o produktach posłuży do automatycznego utworzenia odpowiedniej reklamy.

Jak twierdzi Google, ten typ kampanii ma pomóc w:

  • maksymalizacji wartości konwersji
  • zwiększeniu zasięgu reklam
  • uproszczeniu zarządzania kampanią

Zachęcamy do testowania Inteligentnych kampanii produktowych, ponieważ są dobrym rozwiązaniem dla osób, które poszukują nowych rozwiązań. Czy to reklamodawcy, czy użytkownicy niemający dużego doświadczenia z tworzeniem reklam w Google Ads.

Porozmawiajmy o Twoim marketingu

 Skontaktuj się z nami! 

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

*pole obowiązkowe

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera