Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
Nasz klient, znana marka obuwnicza sprzedająca głównie klapki, japonki i sandały, powstała za granicą i funkcjonuje na całym świecie. Klienci doceniają markę przede wszystkim za wygodę, ale także za niebanalne i wyróżniające się wzory.
nowych użytkowników
transakcji na stronie
przychodów ze sklepu internetowego
W okresie przedwakacyjnym konkurencja na rynku klapek i sandałów jest bardzo duża. Głównym celem kampanii było przede wszystkim zwiększenie przychodów i liczby transakcji w sklepie internetowym. Drugorzędnym celem kampanii reklamowej było zwiększenie świadomości marki obuwia na rynku polskim.
Okres trwania kampanii wynosił zaledwie 2 miesiące (czerwiec i lipiec). Klientowi zależało na szybkim zdobyciu rynku w rozpoczynającym się okresie wakacyjnym. Nasza analiza wykazała, że właśnie w okresie czerwiec/lipiec na rynku jest najwięcej użytkowników zmotywowanych do zakupu klapek i sandałów, dlatego właśnie w tym okresie postanowiliśmy wdrożyć kampanie reklamową.
Podczas prowadzenia kampanii zauważyliśmy, że kampanie produktowe i remarketingowe przynoszą lepsze efekty sprzedażowe niż reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google, dlatego stopniowo przenosiliśmy budżet na skuteczniejsze kanały reklamowe.
Aby poprawić współczynniki ROAS, postanowiliśmy zmniejszyć budżet na reklamy trafiające do użytkowników znajdujących się na etapie rozważania (frazy ogólne w sieci wyszukiwania) i dotrzeć do zmotywowanych do zakupu użytkowników. Dlatego właśnie duża część budżetu została przeniesiona na kampanie produktowe PLA i remarketing dynamiczny. Dzięki temu budżet był wykorzystywany zdecydowanie efektywniej. Kampania w sieci wyszukiwania była prowadzona jedynie dla wybranych produktów oraz na frazy związane z marką.
W miarę optymalizacji kampanii naszym celem było również obniżenie kosztów pojedynczego kliknięcia.
Zoptymalizowaliśmy strukturę kampanii pod kątem założonych KPI. W trakcie działań optymalizacyjnych skupiliśmy się na pierwszorzędnym celu, czyli wzroście przychodów w sklepie klienta. Wydzieliliśmy 80% budżetu na kampanie, które sprzedają i przynoszą realny zysk klientowi. 20% budżetu przeznaczyliśmy na pozyskiwanie zdecydowanie tańszego ruchu, budowanie zasięgu i świadomości marki.
W trakcie trwania kampanii przeprowadziliśmy optymalizację kosztową. Przeanalizowaliśmy dokonywane zakupy pod kątem urządzeń. Okazało się, że ruch z komputerów ma ponad 2,5 razy wyższy współczynnik e-commerce. Dzięki temu mogliśmy zmaksymalizować zysk, zwiększając nasz budżet na użytkowników korzystających z komputerów.
Podczas prowadzenia kampanii reklamowej okazało się, że kobiety stanowią większość – ponad 80% ruchu – użytkowników sprowadzonego na stronie www. W związku z tym wydzieliliśmy osobne kampanie skierowane na kobiety i dostosowaliśmy komunikację reklam. Dostosowaliśmy również komunikację w kampaniach skierowanych do mężczyzn jak i do rodziców szukających klapek dla swoich pociech. Do każdej grupy docelowej podeszliśmy w sposób indywidualny, analizując ich potrzeby.
Dokonaliśmy researchu na temat modowych portali dla kobiet oraz kanałów modowych influencerek na YouTube. Wdrożyliśmy osobne kampanie, które skierowane były właśnie na takie miejsca. Nasze reklamy zasięgowe w sieci reklamowej pojawiały się w artykułach związanych z przygotowaniem czy pakowaniem do wakacji, zakupami przed wakacjami i letnimi trendami 2019. W kampanii wideo na YouTube skierowaliśmy reklamy na kanały modowych youtuberek oraz konkretne filmy z o tematyce trendów na lato osiągając zdumiewająco dobre wyniki.
Udało się poprawić współczynniki efektywnościowe dla kampanii produktowych i remarketingu dynamicznego – zmniejszył się CPC przy stałym, stosunkowo wysokim współczynniku CTR.
Podczas prowadzenia kampanii reklamowych skupiliśmy się także na zwiększeniu świadomości marki w Polsce. Nasze reklamy pojawiały się na wielu stronach związanych tematycznie z letnim obuwiem (lato, moda, obuwie).
Przeanalizowaliśmy rozpoznawalność marki w Polsce na przełomie ostatnich 5 lat w narzędziu Google Trends. W okresie wakacyjnym, w którym rozpoczęliśmy naszą kampanię, wyszukiwania osiągnęły najwyższy poziom w ciągu ostatnich 5 lat. Przyrost wyszukiwań marki do poprzedniego roku wynosi aż 58%.
Na stronie w trakcie naszych działań pojawiło się o ponad 700% więcej użytkowników niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Uzyskaliśmy o 744% więcej sesji wykorzystując ten sam poziom budżetu reklamowego.
Dzięki naszym kampaniom reklamowym i działaniom optymalizacyjnym osiągnęliśmy nasz główny cel. Przychody w sklepie internetowym wzrosły o ponad 550%. Liczba transakcji wzrosła o 455%, w związku z tym zwiększyliśmy również wartość średniego koszyka zakupowego. Efekty jakie osiągnęliśmy przerosły założenia projektowe klienta.
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!
Darmowa wycenaJeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂