Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu to państwowa szkoła wyższa i jedna z najlepszych specjalistycznych uczelni w kraju, wygrywająca w licznych rankingach pod względem efektów nauczania czy uzyskanych patentów. W rankingu polskich uczelni rolniczych przeprowadzanym przez „Perspektywy” w 2019 roku UPWr zajął I miejsce.
UPWr oferuje szeroki wybór kierunków studiów w różnych dziedzinach przyrodniczych i technicznych, ponadto prowadzi wiele badań związanych z naukami rolniczymi, biologicznymi, weterynaryjnymi, ochroną środowiska czy nauką o żywności. Maturzyści szczególną uwagę zwracają na promowane nowoczesne laboratoria, bogatą ofertę edukacyjną oraz zajęcia z uznanymi specjalistami z wielu dziedzin.
współczynnik konwersji
koszt za kliknięcie (CPC)
rejestracji z działań reklamowych narzędzia Google Ads
Współpracę z Uniwersytetem Przyrodniczym rozpoczęliśmy od dokładnej analizy działań reklamowych uczelni z poprzednich rekrutacji, analizę zachowań użytkowników, aktywności konkurencyjnych uczelni wyższych czy atrakcyjności poszczególnych kierunków. Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt konta reklamowego Google Ads i przeanalizowaliśmy dane historyczne. Dzięki temu mogliśmy przygotować działania operacyjne, których celem było sprawić, aby liczba zapisanych studentów na uczelnię była wyższa niż w poprzednim roku.
Kampanie reklamowe w ramach rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego stanowiły dla nas duże wyzwanie ze względu na:
Główne cele działań promocyjnych to wzrost:
Rekrutacja UPWr w 2019 roku była rozłożona w czasie i uzależniona od specyfiki poszczególnych kierunków. Rozpoczęliśmy pracę od stworzenia precyzyjnego planu marketingowego na cały okres trwania kampanii. Bardzo istotne były wszystkie dostępne informacje z poprzednich lat, które przeanalizowaliśmy na wielu płaszczyznach, m.in. zainteresowania kierunkami, harmonogramu rekrutacji czy ścieżki decyzyjnej studenta . We wczesnych etapach rekrutacji zaplanowaliśmy działania zasięgowe, mające na celu zainteresowanie użytkowników marką uczelni oraz oferowanymi kierunkami. W kolejnych etapach skupiliśmy się głównie na działaniach remarketingowych oraz brandowych. Pozwoliło to skutecznie dotrzeć do użytkowników na odpowiednich etapach ścieżki zakupowej, gdzie w naszym przypadku zakupem usługi jest rejestracja w procesie rekrutacyjnym.
Do realizacji wyznaczonych wcześniej celów skorzystaliśmy z różnych form kampanii reklamowych Google Ads.
Sieć wyszukiwania posłużyła nam na 2 etapach ścieżki użytkowników. Na pierwszym etapie chcieliśmy zwiększyć świadomość studentów na temat UPWr. Dlatego utworzone zostały kampanie ogólne, które pojawiały się użytkownikom stawiającym sobie pytania jaki kierunek wybrać, jakie studia są odpowiednie, która uczelnia będzie idealnym wyborem.
Ponadto pojawialiśmy się również na frazy ukierunkowane do użytkowników znajdujących się już na kolejnych etapach, którzy poszukiwali konkretnego kierunku studiów bądź konkretnej uczelni. Reklamy w sieci wyszukiwania były uzupełnieniem wyników organicznych Uniwersytetu Przyrodniczego. Bardzo ważne było zagospodarowanie możliwie jak największej powierzchni w wyszukiwarce, co zwiększyło prawdopodobieństwo pozyskania użytkownika.
Celem kampanii zasięgowej w sieci reklamowej było wygenerowanie wśród użytkowników chęci studiowania na Uniwersytecie Przyrodniczym. Dzięki odpowiednim komunikatom reklamowym wzbudziliśmy zainteresowanie i większą świadomość marki wśród przyszłych studentów na dolnym śląsku oraz we Wrocławiu.
Pozyskiwaliśmy użytkowników w bardzo tanim koszcie. Użytkownicy z kampanii zasięgowych nie byli co prawda tak mocno zmotywowani do zapisów na studia jak osoby szukające bezpośrednio kierunków w wyszukiwarce, jednak różnica w stawkach CPC pozwoliła nam zgromadzić dużą liczbę użytkowników. Dzięki temu prawdopodobieństwo na dotarcie do osób realnie zainteresowanych studiami wzrosło, a my mogliśmy zmotywować ich na późniejszym etapie w działaniach remarketingowych.
Skorzystaliśmy z różnych typów reklam, kierowanych zasięgowo:
Reklamy elastyczne pozwoliły na znacznie większy zasięg w sieci partnerskiej, ponieważ mogą pojawić się praktycznie w każdym rozmiarze, co nie jest możliwe w standardowych reklamach graficznych.
Dodając do kampanii swoje własne wcześniej przygotowane linie graficzne możemy mieć większą kontrolę nad tym w jakiej formie pojawiają się reklamy i z jakimi komunikatami tekstowymi. O ile zasięgowo faktycznie lepiej wypadają reklamy elastyczne, o tyle własne reklamy graficzne mogą zawierać tylko te elementy i w takich miejscach na którym nam zależy.
Reklamy skierowane na filmy YouTube dały możliwość szerszego przedstawienia użytkownikom informacji na temat uczelni. Ciekawie przygotowane video może zdecydowanie wzbudzić zainteresowanie użytkowników, do których można w kolejnym etapie dotrzeć poprzez reklamy graficzne.
Interaktywne reklamy w skrzynkach pocztowych Gmail pozwoliły nam na kierowanie skierowane po danych demograficznych, co nie możliwe jest w reklamach graficznych. W związku z czym można dotrzeć realnie do osób, które obecnie są w szkole średniej, czyli do grupy docelowej uczelni.
Aby dotrzeć do wartościowych użytkowników testowaliśmy różne typy kierowania reklam zasięgowych. Dotarliśmy do użytkowników poprzez:
Powstało kilka linii graficznych, które były również testowane pod kątem efektywności, czyli w tym przypadku pod kątem współczynnika klikalności (CTR).
Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej miały za zadanie przypomnieć użytkownikom, którzy odwiedzili już stronę uczelni, ale nie zarejestrowali się o trwającej jeszcze rekrutacji. W reklamach użyliśmy komunikacji ogólnej, która informowała o trwającej rekrutacji, ale również komunikaty przypominające o zbliżającym się końcu rekrutacji, aby zmotywować użytkowników do szybszego podjęcia działania.
Precyzyjne przeanalizowanie danych w narzędziu Google Analytics oraz Google Ads pozwoliło nam na podjęcie odpowiednich działań i wybór trafnych narzędzi do zrealizowania zaplanowanych celów. Działania te przyniosły UPWr bardzo pozytywne rezultaty.
Ostatecznie udało nam się zwiększyć ilość zapisów maturzystów i studentów na Uniwersytet Przyrodniczy w roku 2019.
Wyniki jakie uzyskaliśmy porównując do działań z narzędzia Google Ads z poprzedniego roku przy kosztach reklamy mniejszych o 29% to
A także wzrost pozostałych wskaźników:
Od początku naszej współpracy obserwujemy (…) zaangażowanie specjalistów Orange Juice w prowadzone działania reklamowe. (…) Prowadzenie rekrutacji na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, mimo corocznego spadku liczby maturzystów w Polsce, zakończyło się sukcesem i lepszym wynikiem niż w latach ubiegłych. (…) Dużo informacji zwrotnej, szybka reakcja i poszukiwanie rozwiązań w celu zwiększenia naboru i rejestracji. Rekomendujemy Orange Juice jako właściwego partnera biznesowego do realizacji kampanii online.
Paulina Boroń-Kacperek
Dyrektor Biura Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!
Darmowa wycenaJeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂