Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
ROSE Bikes GmbH to firma specjalizująca się w sprzedaży bezpośredniej rowerów zaprojektowanych i spersonalizowanych pod klienta. ROSE Bikes prowadzi jeden z największych w Europie sklepów wysyłkowych, z częściami rowerowymi, akcesoriami i odzieżą. Rowery szosowe, górskie, elektryczne, przełajowe i hybrydowe projektowane są przez inżynierów w centrali, montowane przez mechaników i dostarczane na cały świat.
wzrost współczynnika konwersji e-commerce
wzrost średniej wartości zamówienia
obniżenie kosztu sprzedaży
Holistyczne podejście do klienta to podstawa naszej pracy z każdym klientem. Zanim stworzymy strategię marketingową wykonujemy szereg działań i analiz, które pozwalają nam w lepszym stopniu zrozumieć reklamowany biznes i jego Klientów. Pracę z ROSE Bikes rozpoczęliśmy od dokładnej analizy klientów firmy, wielkości i aktywności konkurencji oraz sezonowości produktów.
Kampanie reklamowe dla marki ROSE Bikes stanowiły duże wyzwanie ze względu na:
Głównym celem klienta był wzrost przychodów ze sprzedaży produktów ze sklepu www.rosebikes.pl na terenie Polski. Celem dodatkowym był wzrost świadomości marki ROSE Bikes wśród rowerzystów. Podczas trwania kampanii kluczowe było monitorowanie i mierzenie mikrocelów, których osiągnięcie miało wpływ na realizację celów głównych klienta, czyli:
Kampanie produktowe są dedykowanymi kampaniami dla sklepów e-commerce. Dlatego też w pierwszej kolejności skupiliśmy się na tym źródle pozyskania użytkowników.
Każdy sklep e-commerce zmaga się z dużą ilością opuszczonych koszyków zakupowych jak i użytkowników, którzy po prostu oglądają produkty i nie docierają do kolejnego etapu procesu zakupowego. Z różnych powodów ich motywacja do dokonania zakupu w danym momencie znika i w rezultacie opuszczają platformę sprzedażową. Wg 41 badań przeprowadzonych przez Baymard Institute ponad 69% użytkowników opuszcza koszyk zakupowy. Naszym zadaniem było przypomnieć użytkownikowi o produkcie, który oglądał lub chciał kupić i zmotywować na tyle, aby wrócił i dokonał zakupu. Do tego celu wykorzystaliśmy reklamy remarketingowe statyczne, elastyczne i dynamiczne.
Przykład reklam remarketingowych w sieci reklamowej:
Reklama dynamiczna
Reklama elastyczna
Celem kampanii sieci reklamowej jest generowanie potrzeby posiadania produktu. Niestety, motywacja użytkowników klikających w reklamę ze strony tematycznie nie związanej z branżą rowerową zazwyczaj nie jest silna na tyle, aby od razu kupić produkt. Dzięki takim kampaniom sprawiliśmy, że niektórzy użytkownicy zaczęli rozważać zakup.
Dzięki temu, w koszcie kilkukrotnie niższym niż z innych źródeł ruchu, pozyskaliśmy użytkowników zainteresowanych produktem. W kolejnym etapie mogliśmy ponownie dotrzeć do tych użytkowników, którzy rozważali zakup dzięki kampanii remarketingowej opisanej w poprzednim punkcie. Nasze działania oscylowały wokół kampanii GDN w celu przetestowania różnych typów kierowań (tematy, zainteresowania, słowa kluczowe czy miejsca docelowe). W działaniach optymalizacyjnych dążyliśmy do:
Przykład reklamy zasięgowej w sieci reklamowej:
Linki sponsorowane w wyszukiwarce są idealnym uzupełnieniem organicznych wyników wyszukiwania (efektów pozycjonowania). Jako użytkownicy Google jesteśmy świadomi tego jak ważne jest znalezienie odpowiedzi na nasze pytanie z pierwszej strony wyników wyszukiwania. To dlatego, że tylko niecałe 3% z nas odwiedza drugą stronę wyników wyszukiwania. Istotnym więc było zagospodarowanie możliwie jak największej powierzchni w wyszukiwarce – im większa powierzchnia tym większa atencja użytkownika.
Dla ROSE Bikes utworzyliśmy kampanie w sieci wyszukiwania podzielone na różne kategorie produktów. Dzięki czemu późniejsza analiza kosztu sprzedaży produktów była łatwa. Naszym głównym celem był wzrost udziału w wyświetleniach dla najistotniejszych wyszukiwanych fraz.
Podczas prowadzenia kampanii reklamowych skupiliśmy się również na zwiększeniu świadomości marki ROSE wśród osób posiadających rower i tych planujących jego zakup. We współpracy z klientem opracowaliśmy kalendarz kluczowych wydarzeń na cały rok kalendarzowy. Istotą kampanii była możliwie największe zagospodarowanie dostępnych przestrzeni reklamowych w Internecie, wyłącznie osobom przebywającym w konkretnej długości i szerokości geograficznej i 1 km dookoła tego punktu. Reklamy ROSE były mocno eksponowane podczas kwietniowego Dolnośląskiego Festiwalu Rowerowego. Reklamowaliśmy także podczas czerwcowych Targów Bike Expo czy wieloetapowego Tour de Pologne. Łącznie wygenerowaliśmy blisko 2,2 mln wyświetleń reklam.
Poza oczywistymi skutkami sprzedażowymi działania, które prowadziliśmy, korzystnie przełożyły się na wzrost rozpoznawalności marki ROSE Bikes. Potwierdza to analiza przeprowadzona m.in. w Google Trends. Wzrost wyszukiwań marki ROSE Bikes wzrósł o 25%.
Analizując dane pochodzące z Google Analytics, liczba użytkowników, która odwiedziła stronę bezpośrednio wpisując w przeglądarce adres www.rosebikes.pl, wzrosła o 57% w porównaniu do okresu przed rozpoczęciem kampanii reklamowej.
Polecam współpracę z firmą Orange Juice. Szkolenia i warsztaty z Google AdWords pozwalają zorientować się w temacie początkującym i podciągnąć bardziej zaawansowanym. Kampanie zrealizowane przy pomocy teamu Orange Juice szybko zdynamizowały sprzedaż internetową na rynku polskim. Podwojenie obrotów w ciągu roku? Tak, to możliwe z Orange Juice.
Piotr Nowicki
Country Manager Poland, Rosebikes
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!
Darmowa wycenaJeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂