Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
Belini – producent mebli użytkowych dla klientów indywidualnych. Produkuje meble kuchenne, łazienkowe, meble do salonu i sypialni, a także akcesoria meblowe. Zakład posiada kompleksową linię produkcyjną, dzięki czemu jest samowystarczalny, a nabywcom może zaoferować konkurencyjne ceny. Firma szczyci się, że jest najbardziej innowacyjną fabryką mebli w Polsce. Belini sprzedaje meble w sieci sklepów stacjonarnych, na największych marketplace’ach polskich i zagranicznych, a od grudnia 2021 również z własnej strony internetowej.
ROAS w 16 miesięcy
udziału w rynku kliknięć branży meblowej
wzrost wartości współczynnika sprzedaży
Poprawa rentowności sprzedaży produktów meblarskich marki Belini w internecie.
Źródłem sukcesu naszych kampanii jest dokładne poznanie klienta i jego produktów. O ile inni skupiają się na kreacjach reklamowych, o tyle my stawiamy na wnikliwą analizę. To jeden z kluczowych etapów naszej pracy, uparcie pomijany przez większość firm zajmujących się wsparciem sprzedaży w internecie. To błąd! Poświęcamy maksymalnie dużo czasu na rozmowy z klientami zanim postawimy pierwsze kroki w internecie i naciśniemy klawisz start. W przypadku marki Belini, to w sumie kilkanaście rozmów i spotkań – niektóre przeprowadzone w formie warsztatów kreatywnych. Wszystko po to, by jak najlepiej poznać unikatowe cechy i mocne strony produktu, jak najbardziej zrozumieć klienta oraz jego potrzeby.
Dla lepszego zrozumienia trendów i branży meblarskiej, przeanalizowaliśmy różnego rodzaju narzędzia, na przykład dane z największego w Polsce marketplace’u Allegro
lub też narzędzie od Google, Google Trends.
Tak pozyskany materiał pozwolił nam na opracowanie strategii kampanii w internecie. Krok po kroku, udało nam się wypracować sprawnie działający plan działania.
Etap 1. Określenie celu projektu
Aby móc skutecznie działać, konieczne było określenie wskaźników sukcesu. Jednym z ważnych elementów w relacjach z klientem, prowadzeniu projektu i optymalizacji konta jest KPI – z każdej zainwestowanej 1 zł chcę mieć 14 zł zwrotu usłyszeliśmy. Zrozumiałe i realne, a dodatkowo ambitne KPI stanowiły punkt wyjścia w szukaniu rozwiązań i właściwego tropu rozwoju konta reklamowego.,
Etap 2. Określenie grup docelowych
Przeanalizowaliśmy dotychczasowe doświadczenie klienta w sprzedaży stacjonarnej i znaleźliśmy odpowiednie grupy docelowe w digitalu. Dodatkowo rozbudowaliśmy charakterystykę odbiorców o zainteresowania i lokalizację. Zwróciliśmy nawet uwagę, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy. Pozwoli nam to w przyszłości zrozumieć zachowanie grup docelowych i precyzyjniej kierować do nich reklamę.
Etap 3. Wypracowanie komunikacji i lejka sprzedażowego.
Zarówno my, jak i klient wiedzieliśmy, że przecieramy szlaki. Dotychczas nie było sklepu internetowego działającego w podobnym obszarze. Nie wiedzieliśmy, czego można się spodziewać, dlatego jedynym mierzalnym parametrem stała się rentowność, a w późniejszym etapie – budowanie świadomości marki. Wypracowaliśmy komunikacje na podstawie lejka sprzedażowego, dostosowaliśmy grafikę i przekaz do różnych produktów oraz grup odbiorców każdego z produktu, a następnie dobraliśmy typy reklam, które zrealizują cel.
Etap 4. Konfiguracja konta Google Analytics
Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej przeanalizowaliśmy raporty Google Analytics i Google Tag Manager. Skonfigurowaliśmy cele główne wpływające bezpośrednio na sprzedaż. W szczególności – transakcje e-commerce, cel: zakup (ręczny cel zabezpieczający mierzony na podstawie strony Thank’u page), dodanie do koszyka i mikrokonwersje, które wpływają pośrednio w formie różnego rodzaju przycisków na stronie (dodaj do ulubionych, zapytaj o produkt, podziel się, zaloguj się, kontynuuj bez logowania i dużo innych). Wdrożyliśmy narzędzia do analizy zachowania użytkowników na stronie, aby zadbać o stałą optymalizację strony.
Poniżej jedno z drzew celów, jakie stworzyliśmy do mierzenia efektywności naszej pracy.
Etap 5. Zaplanowanie kampanii reklamowej
Uwzględniając cel, który wyznaczyliśmy sobie i komunikację, jaką zaplanowaliśmy razem z klientem, zdecydowaliśmy się na następujące typy kampanii na koncie Google Ads:
Z czasem dodaliśmy kampanie Performance Max i narzędzia do mailingu.
Etap 6. Optymalizacja działań reklamowych
Po włączeniu reklam i zbieraniu danych statystycznych, zaczęliśmy procesy optymalizacyjne. Zwróciliśmy swoją uwagę na dni tygodnia oraz pory dnia, w jakich wyświetlamy nasze reklamy. Dostosowaliśmy harmonogram wyświetlenia reklam do naszej grupy docelowej. Wypracowaliśmy prime time, w którym robiliśmy nacisk na pozyskanie jak największej liczby użytkowników. Uwzględniliśmy średni czas, jaki użytkownik spędzał na stronie i okres potrzebny do podjęcia decyzji zakupowej. Stworzyliśmy listy odbiorców użytkowników z różnym czasem spędzonym na stronie w celu dostosowania stawek i bardziej precyzyjnym określeniem grupy docelowej dla kampanii Performance Max. Głębokiej analizie poddaliśmy wyniki poszczególnych kategorii produktów. Zdobyte dane pomogły nam lepiej zoptymalizować strukturę konta reklamowego i lejka sprzedażowego.
Nie można pominąć procesu testowania różnego podejścia do użytkownika, jego pozyskania, zaangażowania do kliknięcia w reklamę. Ważnym aspektem naszej pracy było przygotowanie odpowiednich grafik. Testowaliśmy tak różne kombinacje zdjęć (na których znajdowali się ludzie i bez, zdjęcia produktów czy nowoczesnej hali produkcyjnej), jak i tekstów reklamowych (kładąc nacisk na materiały czy na cenę, informacji o promocjach, zniżkach, wezwaniach do działania i innych pomysłów). Dzięki takim działaniom optymalizacyjnym, udało się nam utrzymywać wysoki poziom wzrostu ruchu i liczby konwersji, a jednocześnie polepszać jakość tego samego ruchu.
Pamiętaliśmy, aby uwzględnić różne kategorie urządzeń, które zależą od etapu decyzji zakupowej. Nasze doświadczenie pozwoliło zoptymalizować koszt pozyskania użytkowników, koszt konwersji, co w rezultacie przełożyło się na coraz większy ROAS i pomogło utrzymać równowagę pomiędzy liczbą pozyskanych użytkowników (mobile) a ich jakością (desktop).
Etap 7. Raport Looker Studio
Zadbaliśmy o przejrzystą i zrozumiałą strukturę raportów. Zależało nam, aby klient otrzymał wszystkie możliwe do podjęcia decyzji informacje. Za pomocą raportu można było sprawdzić, jak nasze działania wpływają na jakość sprowadzanego ruchu.
Raport zawierał nie tylko podstawowe współczynniki i wskaźniki, ale i rozbudowaną ścieżkę użytkownika, analizę stron, kategorii urządzeń, harmonogramu wyświetlania reklam, danych demograficznych.
Etap 8. Spotkania
W pracy z klientami stawiamy na bezpośrednie relacje. Traktujemy naszych klientów jak członków zespołu, którzy na bieżąco informowani są o przebiegu kampanii. W ramach projektu zaplanowaliśmy więc cotygodniowe spotkania.
Etap 9. UX
User experience, UX (z ang. doświadczenie użytkownika) – całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. (źr. Wikipedia)
Ominąć coś takiego jak UX byłoby wielką pomyłką. Wrażenia, których doświadcza użytkownik są dla nas niezwykle istotne. Jeszcze na etapie przygotowawczym, wdrożyliśmy kod Yandex Metrica, aby lepiej zrozumieć użytkownika, w szczególności przeanalizowania sytuacji, w których rezygnuje z zakupu na etapie „pełnego” koszyka: co spowodowało, że nie zrealizował zakupu i dlaczego to zrobił.
Zauważyliśmy, że zdarzały się sytuacje, gdy po wejściu na stronę w wersji mobilnej nie ładowały się zdjęcia produktów, co powodowało wyjście użytkowników. Innym razem – opcja zapisania się do newslettera na stronie z koszykiem zakupowym rozpraszała uwagę użytkownika. Efekt? Potencjalny klient rezygnował z zakupu.
Porównując grudzień rok do roku:
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!
Darmowa wycenaJeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂