Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
Moneual to niemiecka firma zajmująca się głównie sprzedażą robotów sprzątających, mopów i odkurzaczy. Jak sama o sobie pisze, łączy codzienność z najbardziej zaawansowaną technologią w celu stworzenia otoczenia domowego bardziej komfortowym i przyjaznym.
Moneual stworzyła pierwszego na świecie robota hybrydowego, który służył jednocześnie do odkurzania i mopowania powierzchni.
Pierwszy robot sprzątający pojawił się w Polsce 14 lat temu. Od tego czasu rynek robotów sprzątających bardzo się rozwinął – w 2019 roku Polacy kupili około 800 tysięcy takich robotów. Jedną z pierwszych marek na rynku była Roomba, której czołowy produkt iRobot jest najbardziej rozpoznawalnym robotem. Sprawdziliśmy to! W porównaniu do MBOT od Moneual, iRobot cieszył się o 25 razy większym zainteresowaniem analizując okres ostatnich 30 dni
Porównanie zainteresowania w Google Trends – Iroomba (niebieski) MBot (czerwony) 14.12.2020
Wyzwanie wydawało się naturalne – sprawić, aby rodzina robotów MBot stała się alternatywą dla każdego Polaka, bez względu na zasobność portfela. Jakość wykonania, funkcjonalność i atrakcyjna cena to tylko wybrane wartości produktów, które miały skutecznie wyróżnić roboty Mbot od konkurencji. Należało stworzyć, a następnie zrealizować strategię komunikacji każdego segmentu robotów, wykorzystując sprawdzone narzędzia marketingowe. Przed kampaniami Facebook postawiliśmy dwa wyzwania:
Analiza statystyk kampanii z pierwszych trzech miesięcy pozwoliła zebrać dane, które jasno wskazywały na wydłużony czas, niezbędny do podjęcia decyzji zakupowej. Tworząc strategię wyświetlania reklam musieliśmy więc uwzględnić wiele zmiennych m.in. rodzaj reklamy, rodzaj kierowania, urządzenie, porę dnia i częstotliwość. Atrakcyjność form komunikacji reklam Facebook wpisywała się w realizację celów Mbot.
W związku z wydłużoną ścieżką zakupową niezdecydowanego na zakup klienta, skupiliśmy się w kampaniach na motywowaniu tych użytkowników do ponownego odwiedzenia witryny internetowej lub konkretnego produktu. Miało to pomóc w podjęciu decyzji o zakupie produktu
Co może ostatecznie zmotywować użytkowników do dokonania zakupu? Z całą pewnością dobry rabat! Dlatego w kolejnych miesiącach kampanii, aby dodatkowo zachęcić użytkowników rozważających zakup stworzyliśmy reklamy ze specjalnymi rabatami. Jak przebiegały tego typu kampanie opowiemy na podstawie kampanii robota MBOT 500:
Z analiz Orange Juice wynika, że motywacja użytkownika do powrotu na stronę jest najwyższa do 7go dnia od ostatniego odwiedzenia witryny, a z każdym kolejnym dniem spada. Dlatego też zdecydowaliśmy się stworzyć dwie grupy, do których kierowane były reklamy z inną wielkością rabatu:
W tej kampanii przeprowadziliśmy test efektywności różnych kreacji reklamowych.
Na warsztat wzięliśmy reklamę z pojedynczym obrazem i reklamę karuzelową, czyli taką, która składa się z 2-10 grafik.
Reklamy skierowane były do tej samej grupy – osób, które w ciągu ostatnich 30 dni odwiedziły stronę robota MBOT 500.
Osoby, które pod wpływem reklamy z pojedynczym obrazem przeszły na stronę www, przebywały na niej o 78% dłużej, o 44% więcej odbiorców wrzuciło produkt do koszyka oraz dokonało o 100% więcej zakupów niż odbiorcy reklamy karuzelowej.
Test pokazał, że osoby, które już w przeszłości odwiedziły nasza stronę, potrzebują prostego przekazu, by wykonać założone przez nas cele w witrynie. Reklama z pojedynczym obrazem bardziej zachęcała do wykonania celów w witrynie
Z analiz grup docelowych poprzednich kampanii dowiedzieliśmy się, że bardzo liczną i zmotywowaną do zakupu robota grupą odbiorców naszych reklam, były osoby starsze.
Dlatego też stworzyliśmy kampanię, która trafiła do osób w wieku powyżej 55 lat, którzy posiadają już dorosłe (18-34 lat) dzieci.
Kampania była stworzona, by więcej nowych użytkowników dowiedziało się o marce Moneual. W konsekwencji realizacji działań, trafiła do 61 tys. nowych odbiorców, którym w następnych krokach wyświetlaliśmy reklamy remarketingowe z rabatami.
Porównując do innej kampanii zasięgowej na koncie z analogicznym budżetem, CTR był wyższy o 25% w kampanii 55+
Polubienia fanpage’a są ważnym elementem profilu każdej firmy, dzięki której może się efektywnie promować, a także prowadzić dialog z odbiorcami i zdobywać ich zaufanie. Reakcje i komentarze fanów kreują wizerunek marki w oczach innych internautów i zwiększają zasięgi postów, ale także całej strony.
Rozpoczynając promocję fanpage’a Moneual miał on niewiele ponad 600 polubień.
Zrealizowaliśmy od podstaw konkurs, w którym nagrodą był Monspin MS200- robot mopujący. Parafrazując artystów zaprosiliśmy do wysyłania przez fanów fanpage’a wierszy na temat trudów sprzątania. Konkurs był wyświetlany jako post na fanpage’u, ale także jako kampania na polubienia strony, dzięki czemu mogliśmy upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. W sposób nieinwazyjny zachęciliśmy do odwiedzenia i lajkowania fanpage’a.
W każdym dniu trwania konkursu liczba fanów wzrastała liniowo. Ogółem w tydzień liczba polubień strony wzrosła o 65%.
Post konkursowy zobaczyło 14 tysięcy użytkowników. Spotkał się on z wieloma miłymi reakcjami, użytkownicy skomentowali ją 276 razy wysyłając swoje wiersze. Aktywność fanów była o 4000% większa niż w reszcie postów!
A współczynnik klikalności (CTR) reklamy konkursowej wyniósł 1,01%
Z tabeli konwersji wspomaganych z okresu marzec-grudzień wynika, że źródło FB generowało nowego użytkownika, który przekuwany był na klienta i przypisany do innego źródła – na jedną transakcję zliczoną do FB przypadło kolejnych 4,4 transakcji, które Analytics przypisał do innego źródła. Wartość wspomaganych konwersji stanowiła 8% wartości wszystkich konwersji, dlatego Facebook Ads jest doskonałym uzupełnieniem działań w przestrzeni Google.
Dodatkowo daje możliwość trafienia do zupełnie innych grup docelowych. A różnorodność kierowań, umiejscowień i wyboru celów dostępnych w Facebook Ads sprawia, że warto w niego inwestować!
Rekomenduję agencję Orange Juice jako partnera biznesowego nastawionego na realizację celów sprzedażowych, której sukces biznesowy wynika z synergii działań optymalizujących wyniki kampanii Google i Facebook Ads oraz wartość współczynnika konwersji na stronie www.
Michał Bedner
Business Development Manager w Moneual
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!
Darmowa wycena
Jeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂