Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more

Pixel XL

Jak zwiększyliśmy świadomość marki przy jednoczesnym wzroście ROAS do 1390%

 

Pixel XL

Jak zwiększyliśmy świadomość marki przy jednoczesnym wzroście ROAS do 1390%

  Pixel XL

O firmie

Pixel XL to nowe miejsce we Wrocławiu z interaktywnymi matami. Specjalne oprogramowanie pozwoliło na opracowanie gier pamięciowych, zręcznościowych i logicznych. To doskonała alternatywa dla tradycyjnych escape roomów.

Jakie były skutki?

+1 mln

wyświetleń w 4 miesiące

+10%

śr. unikatowy CTR

-37%

spadł koszt transakcji

-32%

obniżyliśmy CPC

+ 57%

wzrósł ROAS

50%

wejść na witrynę to dzięki naszym kampaniom

Jak to zrobiliśmy?

Wyzwania

Pixel XL zwrócił się do nas z kilkoma wyzwaniami związanymi z jego innowacyjnym charakterem. Pomimo że był to pierwszy taki obiekt w Polsce, spotkał się z niskim poziomem świadomości publicznej we wczesnych stadiach rozwoju. Naszym zadaniem było zwiększenie świadomości wśród mieszkańców Wrocławia o alternatywnej formie spędzania wolnego czasu, co miało skutkować rozbudową infrastruktury lokalu, który miał obsłużyć o 150% więcej Klientów

Planowanie kampanii:

Planując działania uwzględniliśmy lokalność. Reklamy skierowaliśmy do mieszkańców Wrocławia i okolic. Wykorzystaliśmy narzędzia tj. Meta Ads, Google Ads, YouTube Ads i remarketing. Na podstawie ofert specjalnych wyodrębniliśmy grupy docelowe i stworzyliśmy dla nich komunikację.

 

Wdrożenie:

Kluczowym elementem było przekazanie idei stałej alternatywy dla escape room’ów i spotęgowanie efektu grywalizacji. W okresie ferii zimowych, wykorzystaliśmy turystyczny charakter Wrocławia i wdrożyliśmy kampanię na całą Polskę. Skupiliśmy się na realizacji KPI (maksymalizacji wyświetleń i ruchu na stronie), wykorzystaliśmy umiejscowienia charakteryzujące się wysoką skutecznością, zbudowaliśmy jakościowe grupy remarketingowe. 

Etap 1. Budowa wizerunku i zwiększenie świadomości marki zostały zrealizowane dzięki dobrze zaplanowanym kanałom i rodzajom reklam:

Reklama w sieci reklamowej Google

  • portale informacyjne związane z miastem Wrocław i województwem dolnośląskim,
  • użytkownicy, którzy w przeszłości byli zainteresowani stronami firm oferujących analogiczne usługi (escape room, kręgle, laser tag),
  • kierowanie lokalizacyjne na biznesowe dzielnice Wrocławia w celu dotarcia do firm, 
  • kierowanie po konkretnych zainteresowaniach, wieku czy danych demograficznych (dotarcie do rodziców),

Reklama Meta Ads

  • wydarzenia i oferty ograniczone czasowo, np. tańsze poranki
  • karuzele prezentujące najważniejsze, unikatowe wartości marki Pixel XL, stworzonej osobno pod określone grupy docelowej (rodzice, studenci, nauczyciele)
  • wyświetlanie reklam skierowanych do działów HR wrocławskich firm z uwzględnieniem mikrotargetowania na biznesowe dzielnice, zachęcających do zapytania o oferty dla integracji firmowych,
  • wyświetlanie reklam skierowanych do nauczycieli, z uwzględnieniem mikrotargetowania na wrocławskie szkoły podstawowe, zachęcających do organizacji wyjść szkolnych i uatrakcyjnienia lekcji wychowania fizycznego.

Reklama YouTube Ads:

  • wyświetlanie reklam promujących miejsce z wykorzystaniem tematycznych ubiorów ze znanych filmów czy gier, 
  • wyświetlanie video promujących, każdą z gier możliwych do wybrania w Pixel XL. 

Etap 2. Celem było zwiększenie liczby rezerwacji, w tym cemu wdrożyliśmy dodatkowe kampanie Google Ads. 

Wyszukiwarka Google: 

  • wyświetlanie reklam tekstowych w odpowiedzi na zapytania użytkowników związanych z: 
  • zapytaniami brandowymi 
  • zapytaniami związanymi z podobnymi usługami, tj. escape room czy laser tag, 
  • zapytaniami związanymi z szukaniem aktywności przez użytkowników, tj. co na weekend, gdzie z dzieckiem, wyjścia integracyjne.

Sieć reklamowa – Remarketing (skierowany do osób, które doświadczyły usługi Pixel XL lub odwiedziły witrynę i wykazały na niej zaangażowanie)

  • wyświetlanie reklam video w Youtube
  • konkretne promocje zachęcające użytkowników

 

Etap 3.Testy A/B (na przykładzie umiejscowienia reklam)

Biorąc pod uwagę różnice zachowań w Internecie ludzi z pokolenia Z i Baby Boomers/X przetestowaliśmy najskuteczniejsze umiejscowienie reklam tworząc 2 zestawy reklam w każdej kampanii (rodzice i studenci). Jeden zestaw był skierowany na kanały aktualności, drugi na relacje i rolki. 

Wyniki pokazały, że w kampanii skierowanej do rodziców lepiej sprawdził się zestaw reklam z umiejscowieniem w kanałach aktualności. Z kolei studenci chętniej oglądali relacje i rolki. Pokazuje to, jak ważne jest dostosowanie ustawień do grupy docelowej.

 

Rezultaty naszych działań

Kampania marketingowa przyczyniła się do znacznego wzrostu świadomości i rozpoznawalności marki. Firma zanotowała duży wzrost ruchu, a dwie sale, którymi Klient od początku dysponował były regularnie rezerwowane, co doprowadziło do otwarcia kolejnych 3

Kampanie Meta Ads w 4 miesiące uzyskały ponad 1 mln wyświetleń, a śr. unikatowy CTR wyniósł ponad 10%. 

W Google Ads koszt transakcji w ciągu ostatnich 2 miesięcy spadł o 37%, śr. CPC obniżyliśmy o 32%, a ROAS wzrósł o 57% do poziomu 1390%. Nasze kampanie odpowiadały za 50% wszystkich wejść w witrynę.

Na wykresie trendów wyszukiwań widać znaczny wzrost zainteresowania frazą “wrocław pixel xl” od grudnia 2022 r., w którym rozpoczęliśmy płatne działania.

W efekcie powstaną sale w kolejnych dwóch miastach w Polsce.

Opinia

Współpraca z agencją jest niezwykle owocna i profesjonalna. Doskonale przemyślana strategia oraz skuteczne wykorzystanie narzędzi online, takich jak Facebook Ads, Google Ads, Tiktok Ads czy YouTube, przyczyniły się do osiągnięcia naszych głównych celów. Dzięki skoncentrowaniu działań na lokalności oraz trafnemu dotarciu do różnorodnych grup docelowych, udało nam się zwiększyć świadomość marki i zapełnić sale z perspektywą na dalszy rozwój. Analiza rynku oraz cykliczne testy A/B skutkują optymalizacjami kampanii, co zaowocowało imponującymi wynikami działań. Pełne zaangażowanie i profesjonalizm agencji sprawiają, że jesteśmy zadowoleni z efektów naszej współpracy.

Agnieszka Windorpska

Dyrektor Marketingu

Agnieszka Windorpska - Dyrektor Marketingu

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!

 

Darmowa wycena

Jeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂

Contact us


    *required field

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    pixel-xl-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd