Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more

MalowanieLinii

Jak obniżyliśmy koszt pozyskania klienta o 21%?

 

MalowanieLinii

Jak obniżyliśmy koszt pozyskania klienta o 21%?

  MalowanieLinii

O firmie

Malowanielinii.pl to firma z ponad 14 letnim doświadczeniem zajmująca się malowaniem natryskowym trwałych oznaczeń BHP w obiektach przemysłowych i usługowych. Firma specjalizuje się w maszynowym malowaniu trwałych linii, piktogramów czy znaków BHP.

Jakie były skutki?

+21,72%

wzrost współczynnika wysyłki leada

+128%

więcej użytkowników w niszowej branży

21%

obniżenie kosztu pozyskania użytkownika

Jak to zrobiliśmy?

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jakie elementy strategii reklamowej mogą wpłynąć na sukces kampanii Google Ads? Nasze doświadczenie we współpracy z firmą malowanielinii.pl dowodzi, że optymalizacja kampanii to tylko jedna z wielu składowych holistycznego podejścia. Dzięki kompleksowym działaniom prowadzone kampanie w Google Ads osiągnęły znaczący sukces, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży oraz zwiększenia widoczności marki w Internecie.

Wyzwania

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w czerwcu 2022 roku. Od początku naszej współpracy byliśmy świadomi, że grupa docelowa firmy jest wąska, a co za tym idzie dotarcie do klientów będzie dużym wyzwaniem. Firma Malowanielinii.pl oprócz witryny www.malowanielinii.pl posiada również 2 inne domeny www.linie.pl oraz www.usuwanielinii.pl. Konkurencja klienta stosuje podobne praktyki wykorzystując więcej domen zawierających słowa kluczowe, które potencjalni użytkownicy najczęściej wpisują. Nasze działania miały rozpocząć się od sprowadzenia użytkowników na 2 strony . W związku z tym, że liczba potencjalnych klientów jest wąska wiedzieliśmy, że musimy wycisnąć z ich odwiedzin w witrynie jak najwięcej, a co za tym idzie poprawa UX/UI witryn będzie kluczowa do podniesienia zaangażowania użytkowników i docelowo pozyskiwania większej ilości pozyskanych leadów.

Kluczowe etapy:

Etap 1 – Rebranding marki

Głównym celem rebrandingu było wyróżnienie się spośród konkurencyjnych firm, których na rynku jest bardzo dużo. Zdecydowana większość tych firm posługuje się tymi samymi kolorami – żółtym i czarnym. Nowe logo klienta zostało zaprojektowane w nieco innych kolorach, co miało na celu zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. W tym celu, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie kolorów, które były mniej popularne w branży, ale wciąż pasowały do profilu firmy – czarny i pomarańczowy. Wspólnie opracowaliśmy nowy projekt graficzny, który był zgodny z wizją klienta, a jednocześnie wyróżniał się na tle konkurencyjnych firm.

Etap 2 – Poprawa UX/UI witryny

Audyt serwisu i rekomendacje w celu jego optymalizacji to spójny proces biorący pod uwagę:

  • cele biznesowe firmy,
  • otoczenie biznesowe,
  • najlepsze praktyki usability odpowiadające specyfice branży,
  • potrzeby grupy docelowej do której skierowany jest serwis

 

W przypadku strony https://www.malowanielinii.pl/https://www.linie.pl/ zebrane zostały elementy na bazie analizy statystyk i danych Google Analytics, dogłębnej analizy konkurencji bezpośredniej i pośredniej, analizy eksperckiej metodą scenariuszową oraz nagrań/map cieplnych

 

W wyniku audytu zidentyfikowaliśmy kilka fundamentalnych obszarów do poprawy.

  • nawigacja strony w celu uproszczenia dotarcia do potrzebnych informacji  podjęcia kontaktu ze strony użytkownika (dostosowanie menu)
  • dodanie dodatkowych elementów kontaktowych
  • podniesienie wiarygodności firmy poprzez dodanie dodatkowych sekcji takich jak opinie klientów czy logotypy firm współpracujących
  • responsywność strony – dostosowanie jej do urządzeń mobilnych

 

 Po dokonanym audycie zabraliśmy się za współpracę z programistą, aby koordynować proces wdrażanych na stronę zmian. Efektem naszych działań jest nowa wersja witryny malowanielinii.pl.

Strona główna:

Wersja mobilna:

Zakładka kontaktowa:

Etap 3 – Określenie celów kampanii reklamowej

Określenie celów kampanii reklamowej jest jednym z pierwszych kroków, jakie podjęliśmy w ramach przygotowania do wdrożenia kampanii Google Ads. Wspólnie z klientem udało nam się ustalić następujące cele:

  • Zwiększenie ilości zamówień na usługi malowania linii i znaków drogowych oferowanych przez firmę.
  • Poprawę świadomości marki  wśród potencjalnych klientów.
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz poprawa wskaźników jej efektywności, takich jak współczynnik konwersji i średni czas spędzony na stronie.

Dzięki wyznaczeniu jasnych celów kampanii reklamowej mieliśmy klarowne wytyczne, na których mogliśmy oprzeć cały proces planowania i realizacji kampanii Google Ads.

 

Etap 4 – Określenie grupy docelowej

Wraz z klientem doprecyzowaliśmy główną grupę docelową pod kątem wieku i wykonywanego zawodu – inżynier, kierownik w wieku 25-40 lat pracujący na strefie przemysłowej w zakładzie produkcyjnym lub hali magazynowej (najczęściej są to mężczyźni).

W oparciu o analizę danych ze statystyk Google Analytics oraz analizę konkurencji, ustaliliśmy, że większość potencjalnych klientów korzysta z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia odpowiedniego usługodawcy. Wiedzieliśmy zatem, że reklamy w wyszukiwarce odegrają w strukturze kampanii największą rolę. Jednak ustalenie wieku, branży i płci okaże się istotne przy dodatkowych kampaniach Performance Max. 

W ramach kampanii reklamowej skupiliśmy się na lokalnym targetowaniu, co pozwoliło nam dotrzeć do osób poszukujących usług malowania linii w konkretnych miastach i regionach.

 

Etap 4 – Przygotowanie i wdrożenie struktury kampanii

Przygotowując strukturę słów kluczowych podzieliliśmy kampanie na 2 typy:

  1. kampanie ze słowami ogólnymi, które są najbardziej popularne i uzyskują najwięcej liczbę wyświetleń jak np. malowanie linii, malowanie oznaczeń poziomych, oznakowanie poziome cena
  2. kampanie ze słowami skierowanymi pod konkretne sektory użytkowników (mniejsza liczba wyświetleń), np. malowanie linii na magazynach, malowanie linii na produkcji, oznakowanie hal produkcyjnych

Podzieliliśmy słowa kluczowe na trzy kategorie: dopasowanie przybliżone, do wyrażenia i ścisłe. Dzięki temu mogliśmy precyzyjniej kierować reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców.

W pierwszej kolejności, uruchomiliśmy kampanie w sieci wyszukiwania, które pomagały w dotarciu do użytkowników, którzy aktywnie szukali usług związanych z malowaniem. W dalszej kolejności po uzyskaniu pierwszych konwersji na koncie, wdrożyliśmy kampanię Performance Max, do której dodaliśmy zasoby graficzne oraz ustaliliśmy szczegółową grupę docelową. 

Dodatkowo, uruchomiliśmy kampanie zasięgowe GDN, które pomagały w podniesieniu świadomości marki i dotarciu do nowych użytkowników w obrębie naszej grupy docelowej w niższym koszcie. Remarketing stanowił kluczową strategię naszej kampanii reklamowej, która pozwoliła dotrzeć do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili stronę i wykazali zainteresowanie ofertą firmy. 

 

Przebieg kampanii, analiza działań i optymalizacja kampanii

Podczas prowadzenia kampanii Google Ads dla firmy malowanielinii.pl, napotkaliśmy wiele wyzwań i trudności. Jednym z głównych problemów było dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Branża, w której działa firma, jest bardzo konkurencyjna, co oznaczało wysoką stawkę za kliknięcie oraz dużą liczbę podobnych reklam, z którymi musieliśmy konkurować. Głównym wyzwaniem było utrzymanie dużego ruchu w wyszukiwarce przy utrzymaniu optymalnego kosztu konwersji. 

Po cyklicznych spotkaniach z klientem zauważyliśmy, że klienci zdecydowanie rzadziej wysyłają formularz kontaktowy za pomocą strony, najczęściej są to maile wysyłane bezpośrednio ze strony lub poprzez kontakt telefoniczny. Dlatego w optymalizacji naszych kampanii skupiliśmy się na celach pośrednich takich jak kopiowanie danych kontaktowych i wejścia do zakładki kontaktowych. Większa ilość mikro konwersji pozwala nam na skalowanie wyników w kampanii Performance Max oraz kampaniach, których celem była maksymalizacja konwersji i docelowy CPA. 

Jak udało nam się utrzymać stały poziom kosztu konwersji?  Strategia docelowego CPA oparta na mikro konwersjach oraz aktywowanie konwersji rozszerzonych, co pozwoliło nam na dokładniejszy pomiar, było kluczem do sukcesu. 

Ważne było również regularne monitorowanie wyników kampanii i wprowadzanie ewentualnych zmian w celu poprawy ich skuteczności. Dzięki temu udało nam się osiągnąć koszt konwersji na akceptowalnym dla klienta poziomie.

W celu poprawy skuteczności wskaźników kampanii w czasie wdrożyliśmy wiele działań, między innymi:

  • Testy A/B
    Przeprowadziliśmy wiele testów A/B, aby sprawdzić, które reklamy, słowa kluczowe i grupy reklam generują najlepsze wyniki. Testowaliśmy różne wersje reklam, nagłówków i opisów, a następnie porównywaliśmy ich skuteczność i dostosowywaliśmy strategię.
  • Wykluczenia słów kluczowych
    Regularnie monitorowaliśmy słowa kluczowe, które generują duże ilości kliknięć, ale niskie wskaźniki konwersji. Te słowa kluczowe wykluczaliśmy, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów.
  • Ustalenie harmonogramu wyświetlania reklam (dostosowanie stawek CPC)
    Ważne jest, aby reklamy pojawiały się wtedy, gdy użytkownicy najczęściej szukają produktów lub usług oferowanych przez klienta. Dlatego w naszym harmonogramie zwróciliśmy uwagę na pory dnia i dni tygodnia, które charakteryzowały się większą aktywnością użytkowników.
  • Taktyka przemiennych fraz pomiędzy dwoma domenami
    Po rozmowach z klientem wiedzieliśmy, że chce on ze swoimi dwoma domenami zajmować jak najwięcej miejsca w wyszukiwarce. Działania SEO polegały na pozycjonowaniu na tych 2 domenach innych fraz, mimo że strony oferują tą samą usługę. Aby pojawiać się na dane zapytanie z dwoma domenami jak najwyżej, a jednocześnie nie konkurować ze sobą ustaliliśmy osobne struktury słów kluczowych dla kont malowanielinii.pl i linie.pl. Dzięki czemu na dane słowo np. “malowanie linii” w reklamach pojawia się witryna linie.pl, a na pierwszym miejscu w wynikach organicznych strona malowanielinii.pl.

Wdrożenie kampanii w narzędziu Display&Video 360 – reklama rich media

W celu podniesienia świadomości marki i wyróżnienia się na tle coraz to większej konkurencji, postanowiliśmy wdrożyć kampanię reklamową w narzędziu Display&Video 360. Zdecydowaliśmy się na animowaną reklamę banerową, która wzbudzi zainteresowanie użytkowników i skłoni do kliknięcia.

 

 

Wdrożenie GA4

Na początku naszej współpracy zgodnie z naszym ówczesnym procesem wdrożony został Universal Analytics, natomiast po uruchomieniu nowej wersji strony wykonaliśmy również zaawansowaną konfigurację Google Analytics 4, ponieważ zbieranie danych w nowym narzędziu jest kluczowe, aby zachować ciągłość danych. 

 

Rezultaty naszych działań

Dzięki zastosowaniu różnorodnych strategii i działań optymalizacyjnych w ramach kampanii reklamowej dla MalowanieLinii.pl, osiągnęliśmy znaczące wyniki. Analizując ostatnie 3 miesiące działania kampanii liczba użytkowników w całej witrynie wzrosła o 128%. W ostatnim miesiącu ruch google/cpc sprowadził 79% całego ruchu w witrynie. Współczynnik konwersji w ostatnich 2 miesiącach współpracy doszedł do poziomu 6,91%.

Na platformie linie.pl w ciągu ostatnich 6 miesięcy współpracy współczynnik konwersji wejść do zakładki kontaktowej wzrósł o 51%, dając nam współczynnik konwersji na poziomie 21,72%. Ponad ⅕ użytkowników, którzy trafili na stronę poprzez reklamy wykazało chęć podjęcia kontaktu. 

Średni wskaźnik CTR w reklamach w wyszukiwarce wzrósł o 36%.

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu kampanii Performance Max udało nam się osiągnąć wysoką skuteczność w docieraniu do naszej wąskiej grupy docelowej oraz obniżeniu kosztu pozyskania użytkownika o 21%.

Wraz z rebrandingiem,  wprowadzeniem nowej strony i strategicznie zaplanowanymi kampaniami reklamowymi, udało nam się wspólnie z klientem stworzyć wizerunek bardziej nowoczesnej i innowacyjnej firmy.

Wszystkie te działania pozwoliły MalowanieLinii.pl na zwiększenie liczby klientów i osiągnięcie większych zysków.

 

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!

Darmowa wycena

Jeśli nadal nie jesteś pewien, czego szukasz, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o dostępnych opcjach 🙂

Contact us


    *required field

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    malowanielinii-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd