Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more
EMAST.pl jest sklepem ecommerce, miejscem połączenia zespołu ludzi pasjonatów techniki ogrodowej, elektronarzędzi dla budowy, artykułów kuchennych i co najważniejsze doświadczenia które zgromadzili na podstawie 20 lat.
wzrost liczby transakcji
wzrost przychodu
wzrost budżetu z zachowaniem rentowności
Głównym wyzwaniem klienta była nieefektywna sprzedaż ze źródła Google Ads. Wypracowaliśmy strategie celem której było osiągnięcie ROAS 1000% przy obecnych założeniach budżetowych, a następnie skalowanie sprzedaży z zachowaniem już osiągniętego ROASu, rozwiązanie jest proste, chcesz soku?
Zgodnie z naszą strategią zaczęliśmy od weryfikacji poprawności zbierania danych na koncie Google Analytics. Wykonaliśmy rozbudowany audyt porównując dane historyczne, analizując faktyczne wyniki sprzedaży według pory dnia, dni tygodnia, przeanalizowaliśmy skuteczność produktów w raportach e-commerce.
W drugiej części zrobiliśmy audyt konta Google Ads, aby przeanalizować co działało, a co sprawiło że ruch z reklam był niskiej jakości. Wszystko po to aby nie popełniać błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia.
Po podsumowaniu wniosków z analizy danych stworzyliśmy strukturę konta reklamowego, która po cyklicznych optymalizacjach już w 3 miesiącu pracy osiągnęła cel ROAS 1000%.
Postawiliśmy na kampanie produktowe, a cała optymalizacja sprowadziła się do:
W czerwcu 2022 roku podnieśliśmy budżet o 60%. Aby osiągnąć wystarczającą próbę danych na podstawie której mogliśmy podejmować decyzje optymalizacyjne potrzebowaliśmy 8 tygodni. Na efekty nie trzeba było długo czekać, już w trzecim miesiącu (sierpień 2022 r. porównując do czerwca 2022 r.) pozyskaliśmy o 105% (z 57 do 117) więcej transakcji i 157% więcej przychodów, w czwartym (wrzesień 2022 r porównując do czerwca 2022 r.) o 175% więcej transakcji i o 348% więcej przychodów.
Skuteczne i stabilne wyniki skutkowały zwiększeniem budżetu o 500% w listopadzie 2022 r. porównując do czasu kiedy zaczynaliśmy naszą współpracę.
W celu kompleksowego podejścia do klienta zaproponowaliśmy dodatkowe narzędzie do wsparcia sprzedaży – Allegro Ads. W tym ceu użyliśmy już wypracowanej strategii
z dostosowaniem list produktów, sezonowości i bestsellerów.
Wdrożyliśmy kampanie reklamowe typu Oferty sponsorowane z podziałem na miejsca wyświetlania reklam, w celu optymalizacji kosztu sprzedaży.
Wynik który uzyskaliśmy w październiku 2022 roku to ROAS 1036%.
Kolejnym krokiem na drodze do zwiększenia współczynnika konwersji były cykliczne testy A/B strony internetowej, polegające na wyświetlaniu użytkownikom dwóch różnych stron internetowych z tym że różnice na stronach nie mogły być rewolucyjne. Zmiany przyczyniły się do zwiększenia współczynnika konwersji, a jeden z przykładowych testów poniżej.
Polecam Orange Juice jako specjalistów w temacie realizacji kampanii Google Ads. Współpraca z firmą przebiega w sposób bardzo uporządkowany, na bieżąco raportowane są wyniki i wprowadzane niezbędne modyfikacje. Na wszystkie pytania otrzymuję zawsze szczegółowe odpowiedzi. Uważam, że zespół Orange Juice posiada wysokie kompetencje w zakresie analityki internetowej i optymalizacji reklam w Google. Działania Orange Juice są zawsze skierowane na realizację założonych przez klienta celów.
Wojciech Trochimowicz
Koordynator Sprzedaży Internetowej, Growth Marketer w Emast.pl
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!