Soon your Google Analytics Universal will stop collecting data. Switch to GA4Find out more

EMAST

Jak zwiększyliśmy 6x budżet reklamowy klienta przy zachowaniu rentowności biznesowej w ok. 1000% ?

EMAST

Jak zwiększyliśmy 6x budżet reklamowy klienta przy zachowaniu rentowności biznesowej w ok. 1000% ?

EMAST

O firmie

EMAST.pl jest sklepem ecommerce, miejscem połączenia zespołu ludzi pasjonatów techniki ogrodowej, elektronarzędzi dla budowy, artykułów kuchennych i co najważniejsze doświadczenia które zgromadzili na podstawie 20 lat.

Jakie były skutki?

+175%

wzrost liczby transakcji

+348%

wzrost przychodu

+600%

wzrost budżetu z zachowaniem rentowności

Jak to zrobiliśmy?

Jaki cel postawił przed nami klient?

Głównym wyzwaniem klienta była nieefektywna sprzedaż ze źródła Google Ads. Wypracowaliśmy strategie celem której było osiągnięcie ROAS 1000% przy obecnych założeniach budżetowych, a następnie skalowanie sprzedaży z zachowaniem już osiągniętego ROASu, rozwiązanie jest proste, chcesz soku?

Plan do osiągnięcia celu

Zgodnie z naszą strategią zaczęliśmy od weryfikacji poprawności zbierania danych na koncie Google Analytics. Wykonaliśmy rozbudowany audyt porównując dane historyczne, analizując faktyczne wyniki sprzedaży według pory dnia, dni tygodnia, przeanalizowaliśmy skuteczność produktów w raportach e-commerce.
W drugiej części zrobiliśmy audyt konta Google Ads, aby przeanalizować co działało, a co sprawiło że ruch z reklam był niskiej jakości. Wszystko po to aby nie popełniać błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

Po podsumowaniu wniosków z analizy danych stworzyliśmy strukturę konta reklamowego, która po cyklicznych optymalizacjach już w 3 miesiącu pracy osiągnęła cel ROAS 1000%.

Postawiliśmy na kampanie produktowe, a cała optymalizacja sprowadziła się do:

  • Wdrożeniu grup reklam z Bestseller’ami;
  • Wdrożeniu grup reklam dopasowanych do różnego rodzaju promocji, np Black Friday, Wyprzedaż letnia/jesienna itp;
  • Pracy nad dopasowaniem listy produktów do okresu czasowego;
  • Przygotowania grup reklam z produktami dopasowanymi do zawodu (potrzeby);
  • Wdrożenia nowych typów kampanii, jak Performance Max;
  • Optymalizacji kampanii PM – wykluczenie adresów URL, testy kampanii
    z komponentami i bez, test sygnałów dot. odbiorców, testy struktury produktów, kreacji i tekstów reklam
  • Wypracowania harmonogramu wyświetlania reklam;

Skalowanie

W czerwcu 2022 roku podnieśliśmy budżet o 60%. Aby osiągnąć wystarczającą próbę danych na podstawie której mogliśmy podejmować decyzje optymalizacyjne potrzebowaliśmy 8 tygodni. Na efekty nie trzeba było długo czekać, już w trzecim miesiącu (sierpień 2022 r. porównując do czerwca 2022 r.) pozyskaliśmy o 105% (z 57 do 117) więcej transakcji i 157% więcej przychodów, w czwartym (wrzesień 2022 r porównując do czerwca 2022 r.) o 175% więcej transakcji i o 348% więcej przychodów.

Skuteczne i stabilne wyniki skutkowały zwiększeniem budżetu o 500% w listopadzie 2022 r. porównując do czasu kiedy zaczynaliśmy naszą współpracę.

Dodatkowe źródło ruchu 

W celu kompleksowego podejścia do klienta zaproponowaliśmy dodatkowe narzędzie do wsparcia sprzedaży – Allegro Ads. W tym ceu użyliśmy już wypracowanej strategii
z dostosowaniem list produktów, sezonowości i bestsellerów.

Wdrożyliśmy kampanie reklamowe typu Oferty sponsorowane z podziałem na miejsca wyświetlania reklam, w celu optymalizacji kosztu sprzedaży.

Wynik który uzyskaliśmy w październiku 2022 roku to ROAS 1036%.

Testy A/B

Kolejnym krokiem na drodze do zwiększenia współczynnika konwersji były cykliczne testy A/B strony internetowej, polegające na wyświetlaniu użytkownikom dwóch różnych stron internetowych z tym że różnice na stronach nie mogły być rewolucyjne. Zmiany przyczyniły się do zwiększenia współczynnika konwersji, a jeden z przykładowych testów poniżej.

Opinia

Polecam Orange Juice jako specjalistów w temacie realizacji kampanii Google Ads. Współpraca z firmą przebiega w sposób bardzo uporządkowany, na bieżąco raportowane są wyniki i wprowadzane niezbędne modyfikacje. Na wszystkie pytania otrzymuję zawsze szczegółowe odpowiedzi. Uważam, że zespół Orange Juice posiada wysokie kompetencje w zakresie analityki internetowej i optymalizacji reklam w Google. Działania Orange Juice są zawsze skierowane na realizację założonych przez klienta celów.

Wojciech Trochimowicz

Koordynator Sprzedaży Internetowej, Growth Marketer w Emast.pl

Wojciech Trochimowicz - Koordynator Sprzedaży Internetowej, Growth Marketer w Emast.pl

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż?

Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, jak wiele możesz z nami zyskać!

Contact us


    *required field

    Dziękujemy za Twoją wiadomość!

    Odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

    emast-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd