Najbliższe szkolenie Google Ads: 26-27 września 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (20)

Dynamiczne parametry przy tworzeniu reklam z dostosowanym tekstem

09/09/2019

Jeśli reklamujesz się w wyszukiwarce Google to doskonale wiesz, że wpisując konkretną frazę, pojawiające się w odpowiedzi na zapytanie reklamy są do siebie łudząco podobne.
Chcesz zwiększyć atrakcyjność swoich reklam tekstowych? A także wyróżnić je na tle podobnych w Google? Szukasz niestandardowych rozwiązań, które pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel?
Jeśli na te pytania odpowiedź była twierdząca, Google przychodzi z pomocą. Możesz użyć  jednej z bardziej interesujących metod optymalizacji reklam, którą jest automatyzacja kampanii sprzedażowych w Google Ads. By Cię przekonać, przedstawimy przykłady specjalnych narzędzi, które polegają na korzystaniu z dynamicznych parametrów. Zapraszamy do czytania!

Rodzaje dynamicznych parametrów

Dynamiczne parametry stanowią wartościowe dopełnienie reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Tworzenie reklam z dostosowanym tekstem w sieci wyszukiwania pozwoli Ci na promocję produktu. Reklama będzie się zmieniała na podstawie słów kluczowych, godziny czy innych danych.  Zamiast obszernej ilości statycznych reklam, będziesz posiadać jedną, dynamiczną. Dzięki temu możliwe będzie zautomatyzowanie dodawanych treści, które chcesz prezentować potencjalnym klientom.

Istnieje wiele form dynamicznego tekstu, który możesz dodać do Twoich reklam tekstowych. Dziś skupimy się na czterech wybranych.

Keyword Insertion Tool

KIT to narzędzie wstawiania słów kluczowych. Używa parametru {keyword: słowa_kluczowe}. Ta funkcja umożliwia umieszczenie słowa kluczowego w tekście reklamy, na które jest ona kierowana. Narzędzie pozwoli Ci dokładnie dopasować treści reklamy do wpisanego słowa kluczowego.

Żeby pokazać Ci przykład działania kodu wstawienia słowa kluczowego, posłużymy się przykładem:

Załóżmy, że reklamujesz sklep z czapkami.

W nagłówku reklamy użyjesz narzędzia Keyword Insertion Tool

Nagłówek: Kup {keyword:czapki}

Google Ads będzie dążyć do zastąpienia tego kodu jednym ze słów kluczowych w grupie reklam („czapki damskie”, „czapki męskie” „sportowe czapki z wygiętym daszkiem”, ,,czapki dziecięce”). Jeśli to nie będzie możliwe – użyje słowa „czapki”.

Najprościej mówiąc – użytkownik, który wpisze zapytanie ,,czapki damskie”, zobaczy nagłówek reklamy z formą „Kup czapki damskie”, jeżeli natomiast „czapki dziecięce”, to  ujrzy nagłówek w formie „Kup czapki dziecięce”

Pamiętaj, że wyszukiwane przez Ciebie hasło może różnić się od słowa kluczowego, ponieważ możesz użyć maksymalnie 30 znaków. Dlatego w ostatnim przykładzie w nagłówku zostanie umieszczone słowo „czapki”, ponieważ „sportowe czapki z wygiętym daszkiem” jest za długie.

Możesz również ustalić, jak wyświetlać ma się Twój komunikat:

{keyword:słowo_kluczowe} – po wpisaniu takiej formy wszystkie litery z Twojego  zapytania zostaną przekształcone na małe.

{Keyword:słowo_kluczowe} – w tym wypadku pierwsze słowo z zapytania zostanie wyświetlone z zapisem wielką literą. Pozostałe rozpoczną się małą literą.

{KeyWord:słowo_kluczowe} – funkcja zapisana w tej formie zapewni, że każde słowo z wyszukiwanej przez Ciebie kombinacji rozpocznie się wielką literą.

 

Keyword Insertion Tool jest dostępne w interfejsie Google Ads bez dodatkowych opłat. Ułatwi znacznie proces uruchomienia Twojej kampanii, dopasowując się do założonych intencji

Countdown

Countdown to narzędzie, które pomoże w promowaniu nadchodzących wydarzeń za pomocą odliczania czasowego. Wykorzystaj go do usprawnienia komunikatów i poprawienia atrakcyjności reklam. Dzięki temu parametrowi możesz informować o specjalnych wydarzeniach i wyprzedażach. Funkcja ta sprawdza się świetnie przy sprzedaży biletów na mecze sportowe, zapowiedź koncertów czy na przykład przy prowadzeniu  sklepu e-commerce w wypadku, gdy zależy Ci na reklamie ofert specjalnych czy tymczasowych obniżek cen.

Przykładowe użycie modułu COUNTDOWN w reklamie

Dodaj w treści reklamy odpowiednia formułę, żeby ją uruchomić. Wystarczy, że w treści reklamy wpiszesz „{=” aby ukazał się panel do konfiguracji opcji „Odliczanie”.

Finalnie ten parametr będzie wyglądał następująco:
{=COUNTDOWN(“2019/9/29 00:00:00″,”pl”,32)}

Opis poszczególnych argumentów

  1. “2019/9/29” jest datą końca promocji
  2. “00:00:00” jest godziną końca promocji
  3. “pl” jest językiem wyświetlania daty i czasu
  4.  “32” jest równoznaczna z liczbą, od kiedy to ta reklama ma zacząć odliczać dni do zakończenia promocji. Tutaj będzie to 32 dni przed 29 września.

Słowem podsumowania

W pierwszej kolejności podaj datę zakończenia odliczania. Licznik będzie odliczał czas do tej daty. Opcja „Rozpoczęcie odliczania” pozwoli Ci zadecydować, na ile dni przed końcem promocji ma zacząć się odliczanie. Pamiętaj, że domyślnie jest to 5 dni. Nie zapomnij o ustawieniach zaawansowanych, gdzie wybierzesz strefę czasową oraz język wyświetlanego licznika. Po uzupełnieniu tych danych Twoja reklama będzie gotowa do promocji.

Przykładowa reklama z użyciem parametru COUNTDOWN

Funkcja IF

To narzędzie pozwala wyświetlać reklamę, jeżeli spełniony zostanie ustalony wcześniej warunek. W innym wypadku wyświetli Ci się standardowy tekst. Rozwiązanie opiera się na mechanizmie IFTTT (If this than that), czyli zdaniach warunkowych. Funkcja ta działa jedynie w sieci wyszukiwania i pozwala na wyświetlanie reklamy tekstowej na konkretnych urządzeniach lub kierowanie komunikatu do określonej grupy odbiorców. Możesz określić takie dane, jak bieżący czas, wiek, płeć, status klienta (nowy, powracający) czy urządzenie, na jakim jest wyświetlana reklama. Tak jak w wypadku poprzednich narzędzi, wystarczy, że rozpoczniesz treść reklamy od wyrażenia „{=”, aby zobaczyć możliwość wybrania Funkcji IF. Możliwości tej funkcji i jej obsługiwane cele będą wyglądać w następujący sposób:

W panelu Google Ads ta funkcja, która odnosi się do Odbiorców i jest uzupełniona o dane, będzie wyglądać następująco:

{=IF(audience IN (Wszyscy_Którzy_Przeczytali_Ten_Artykuł), Wiesz już czym są parametry dynamiczne):Masz małą wiedzę o parametrach dynamicznych}

Opis poszczególnych argumentów

  1. Audience IN (Wszyscy_Którzy_Przeczytali_Ten_Artykuł) – lista odbiorców, którzy zobaczą ustalony komunikat
  2. “Wiesz już czym są parametry dynamiczne” – ustalony komunikat
  3. “Masz małą wiedzę o parametrach dynamicznych” – komunikat, który ukaże się wszystkim spoza listy odbiorców “Wszyscy_Którzy_Przeczytali_Ten_Artykuł”

Podgląd reklam tekstowych z Funkcją IF z dostosowaniem do potrzeb użytkowników urządzeń mobilnych

Przykład reklamy z Funkcją IF, która zachęca użytkowników do zakończenia transakcji po opuszczeniu koszyka

Wstawianie dynamiczne modułów dostosowania z arkusza kalkulacyjnego

Moduły dostosowania reklam są parametrami umieszczanymi również w nawiasach klamrowych, które są zastępowane tekstem dynamicznym dopasowanym do wyszukiwanych zagadnień. Przy wypełnianiu tekstu reklamy korzystają z arkusza kalkulacyjnego, który został przesłany do Google Ads, bazując tam na nazwie zbioru danych i zawartych w nim atrybutów. 

Dopasują Twoje reklamy tekstowe do wyszukiwań,  lokalizacji i urządzenia odbiorcy, a także do godziny lub dnia tygodnia. Pozwalają one dostosować komunikat do poszczególnych poszukiwań, umożliwiając tym samym wyświetlanie potencjalnemu klientowi najbardziej trafnej reklamy. Dzięki modułom możesz wstawić w jej treść informacje o cenie czy czasie odnośnie Twojego produktu, który będzie dopasowany pod indywidualnego użytkownika.

Moduły dostosowania w oparciu o arkusz kalkulacyjny mogą:

  • Używać słów kluczowych związanych z marką, dzięki czemu będą wyświetlać Twoim potencjalnym klientom szczegółowe informacje o produkcie, co pozwoli na sprawne zarządzanie ich dużą ilością
  • Używać fizycznej lokalizacji osoby, do której chcesz trafić z komunikatem lub tej, którą jesteś zainteresowany. Wszystko po to, by wyświetlać użytkownikom ceny dla najbliższej lokalizacji, dostępność produktu lub wezwanie do działania
  • Wyświetlać określone rabaty odnośnie konkretnych produktów podczas promocji, która jest ograniczone czasowo, co może być przydatne, gdy będziesz organizować wyprzedaż.

Moduły dostosowania reklam w Google Ads nie są koniecznością na każdym koncie czy w każdej kampanii. Jeśli jednak Twoja reklama ma rozbudowaną strukturę i posiada dużą ilość danych, warto z nich skorzystać, ponieważ są narzędziem znacznie poprawiającym komfort pracy.

W odpowiednim pliku z danymi definiujemy atrybuty, które dzielą się na:

  • Standardowe – czyli data początkowa, data końcowa wyświetlania, rodzaj urządzeń. Możesz je wykorzystać do bardziej precyzyjnego wyświetlania reklam lub ograniczania wyświetlania.
  • Niestandardowe – czyli text, date, number, price. Są określane według własnych potrzeb. 
  • Kierowania – czyli Target ad group, Target campaign, Target keyword, wybranej lokalizacji. Określisz dzięki temu, do jakich ustawień na koncie AdWords będziesz wykorzystywać parametry z pliku. Odpowiednie ustawienia kierowania sprawią, że Twoja reklama dopasowuje się tylko, gdy spełni określony warunek. 

Czy przygotowany plik w formacie .csv na konto Google Ads został dodany? Możesz teraz korzystać z dostosowań reklam. Zobacz jednak, jak to wygląda w rzeczywistości:

Przykładowa reklama z dynamiczną treścią w panelu Google Ads

Treść tej reklamy w Panelu AdWords

Wygląd kolumn pliku, do którego reklama się odnosi

Dynamiczne parametry – podsumowanie

Czy przekonaliśmy Cię do wykorzystania dynamicznych parametrów w swojej reklamie?

Oto najważniejsze wartości i zalety tej metody optymalizacji reklamy.

Dlaczego warto używać dynamicznych parametrów?

  • Z testów przeprowadzonych przez nas wynika, że jeśli wprowadzisz parametr KIT do nagłówków reklam, możesz zwiększyć CTR nawet o 45%. Tym samym dzięki zgodności z wyszukiwanym przez użytkownika hasłem przyczynić się do wzrostu konwersji o 228% 
  • Licznik COUNTDOWN będzie bardzo dobrze spełniać swoją rolę jako zwiększanie świadomości o trwaniu danej promocji lub odliczaniu czasu do końca jakiegoś wydarzenia. Współczynnik konwersji w tym wypadku może być większy nawet o 73% niż przy standardowej reklamie tekstowej.
  • Funkcja IF (If This Then That) świetnie przyda się każdemu, kto chciałby kierować jedną reklamę zarówno do osób z listy odbiorców, jak i internautów spoza niej. Wystarczy do tego jeden nagłówek reklamy, który będzie pokazywał się konkretnym użytkownikom.
  • Moduł dostosowania z arkusza kalkulacyjnego wymaga opracowania takiego pliku, ale jeżeli nie masz problemu z tworzeniem feedu produktowego do kampanii PLA, to również taki arkusz nie powinien sprawić Ci problemów. Metoda szczególnie przydatna w branży e-commerce, ponieważ pozwala na wstawianie do nagłówka reklamy zamiennie produktów z Twojej oferty, które wyszukuje użytkownik.


Dynamiczne parametry to przede wszystkim oszczędność czasu, który w realizacji strategii marki jest bardzo ważny. Pozwalają nam generować większe natężenie ruchu w witrynie, a to sprzyja wzrostowi większości wskaźników. Zachęcamy do użycia jednego z nich przy tworzeniu reklam i przekonania się, że było warto.

 

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

*pole obowiązkowe

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera