Narzędzie „Dlaczego widzę tę reklamę”
Narzędzie „Dlaczego widzę tę reklamę” pojawiło się ponad 4 lata temu. Użytkownicy do tej pory byli zdezorientowani i nie do końca wiedzieli, jak korzystać z tego narzędzia. Aby zapewnić większą przejrzystość narzędzia wprowadzono aktualizację. Umożliwia ona użytkownikom łatwo zrozumieć jak informacje o nich wpływają na reklamy wyświetlane na platformie.
„Dlaczego widzę tę reklamę” – zmiany
Zmiana w tym narzędziu po pierwsze polega na wprowadzeniu większej ilości powodów, dla których widzą tę reklamę na Facebooku. Wcześniej widzieliśmy jedną najważniejszą przyczynę, np. informacje demograficzne. Teraz będziemy mogli sprawdzić szczegółowe kierowanie, takie jak zainteresowania lub kategorie, które pasują do nich z reklamą.
Co więcej, zobaczymy również, na jaką stronę weszliśmy, aby znaleźć się w danym zakresie kierowania.
Druga zmiana to aktualizacja preferencji reklamy. Dostaniemy informacje na temat firm, które przesyłają listy z naszymi informacjami. Mogą one obejmować informacje takie jak adresy e-mail lub numer telefonu.
Otrzymamy w tej zakładce informacje takie jak:
- Reklamodawcy, którzy przesłali listę z informacjami i zareklamowali ją.
Ta sekcja obejmie reklamodawców, którzy przesłali listę z informacjami o użytkowniku i użyli tej listy do uruchomienia co najmniej jednej reklamy w ciągu ostatnich siedmiu dni. - Firmy, które przesłały i udostępniły listę z informacjami użytkownika.
Ta sekcja ma na celu pomóc użytkownikom zrozumieć osoby trzecie i firmy, które przesłały i udostępniły listy z ich informacjami. W tej sekcji użytkownik będzie mógł zobaczyć firmę, która początkowo przesłała listę, wraz z każdym reklamodawcą, który użył tej listy, aby wyświetlić im reklamę w ciągu ostatnich 90 dni.