CSS – co to takiego?
Dla tych którzy nie wiedzą, albo już znają ten temat, warto wspomnieć,
czym jest CSS (ang. Comparison Shopping Services).
To reklama produktowa – forma promocji asortymentu danego sklepu internetowego. Reklamy te, można wyświetlać w ramach porównywania cen.
Jeszcze w 2017 roku reklamodawcy byli zmuszeni, aby korzystać tylko z Google Shopping, jednak nałożona przez KE kara zmieniła ten stan rzeczy. Teraz można wybierać spośród różnych usług dostępnych na rynku.
Orange Juice jest świetnym przykładem na to, jak właściwe podejście i wykorzystanie dostępnych narzędzi może wpłynąć
na lepsze wyniki firmy.
Jak to się zaczęło? – Na skutek antymonopolowych rozporządzeń EU, do wyszukiwarki Google zostali dopuszczeni inni reselerzy powierzchni niż Google, co skutkuje do 20% zniżki deklarowanej na stawce CPC, a więc finalnych oszczędności reklamy produktowej – Google Zakupy – w wyszukiwarce – opowiada Krzysztof Czyżykiewicz – Head of User Engagement Google Ads&Analytics Trainer w Orange Juice
CSS W Orange Juice
Przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy testy z usługą CSS. Firmy, które wybraliśmy, to konta małych i średnich klientów oraz dużych, o sporym potencjale konkurencyjnym. Test polegał na jak najszerszym sprawdzeniu rozwiązania i realnego wpływu na poprawę skuteczności lub wygenerowania oszczędności kosztowej. Testy trwały ponad pół roku, wyłoniliśmy 4 główne branże, gdzie widać znaczące korzyści płynące z kampanii CSS.
W powyższej tabeli CPC to obniżenie kosztu kliknięcia, a SOM – wzrost udziału w rynku. Średnio -17,62% to obniżenie wydatków marketingowych (z preferencją w tym obszarze) lub średnio 39,08% zwiększeniu udziału w rynku reklamowanego produktu. Warto zadać sobie pytanie – co wybrać?
Współpraca w zakresie CSS
To właśnie m.in. z Cobiro nawiązaliśmy współpracę w zakresie usługi CSS, co przyczyniło się do widocznego polepszenia wyników klientów i jasne wskazanie na rozwój tego narzędzia. Testy prowadziliśmy na kampaniach zakupowych Google.
Już teraz możemy zdradzić, że wyniki są obiecujące.
Case study, które przygotowaliśmy wspólnie z Cobiro, ukazuje zmiany procentowe w wartościach stawek CPC oraz we wskaźniku SOM dla kilku branż. U wybranych klientów uruchomiliśmy współprace w zakresie CSS w kampaniach Google Zakupy – czyli 20% upustu na CPC.
Reasumując, jeśli jesteście zainteresowani obniżeniem kosztów kampanii to koniecznie zapoznajcie się z case study: KLIK