Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (9) Orange Breaking News (36)

CSS Case Study – zmiany się dzieją!

13/04/2021

Reklamy produktowe Google to, można rzec, jedna z najbardziej skutecznych form promocji konkretnych produktów w sieci. Charakteryzuje je przede wszystkim wysoki wskaźnik konwersji.
W czerwcu 2017 roku Komisja Europejska zajęła się Google i nałożyła na koncern grzywnę w wysokości 2,4 mld Euro, ponieważ gigant ten faworyzował swoją usługę porównywania cen kosztem konkurencji. Dzięki temu Google wypuścił inne porównywarki cenowe.

CSS – co to takiego?

Dla tych którzy nie wiedzą, albo już znają ten temat, warto wspomnieć,
czym jest CSS (ang. Comparison Shopping Services).
To reklama produktowa – forma promocji asortymentu danego sklepu internetowego. Reklamy te, można wyświetlać w ramach porównywania cen.
Jeszcze w 2017 roku reklamodawcy byli zmuszeni, aby korzystać tylko z Google Shopping, jednak nałożona przez KE kara zmieniła ten stan rzeczy. Teraz można wybierać spośród różnych usług dostępnych na rynku.

Orange Juice jest świetnym przykładem na to, jak właściwe podejście i wykorzystanie dostępnych narzędzi może wpłynąć
na lepsze wyniki firmy.

Jak to się zaczęło? – Na skutek antymonopolowych rozporządzeń EU, do wyszukiwarki Google zostali dopuszczeni inni reselerzy powierzchni niż Google, co skutkuje do 20% zniżki deklarowanej na stawce CPC, a więc finalnych oszczędności reklamy produktowej – Google Zakupy – w wyszukiwarce – opowiada Krzysztof Czyżykiewicz – Head of User Engagement Google Ads&Analytics Trainer w Orange Juice

CSS W Orange Juice

Przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy testy z usługą CSS. Firmy, które wybraliśmy, to konta małych i średnich klientów oraz dużych, o sporym potencjale konkurencyjnym. Test polegał na jak najszerszym sprawdzeniu rozwiązania i realnego wpływu na poprawę skuteczności lub wygenerowania oszczędności kosztowej. Testy trwały ponad pół roku, wyłoniliśmy 4 główne branże, gdzie widać znaczące korzyści płynące z kampanii CSS.

W powyższej tabeli CPC to obniżenie kosztu kliknięcia, a SOM – wzrost udziału w rynku. Średnio -17,62% to obniżenie wydatków marketingowych (z preferencją w tym obszarze) lub średnio 39,08% zwiększeniu udziału w rynku reklamowanego produktu. Warto zadać sobie pytanie – co wybrać?

Współpraca w zakresie CSS

To właśnie m.in. z Cobiro nawiązaliśmy współpracę w zakresie usługi CSS, co przyczyniło się do widocznego polepszenia wyników klientów i jasne wskazanie na rozwój tego narzędzia. Testy prowadziliśmy na kampaniach zakupowych Google.
Już teraz możemy zdradzić, że wyniki są obiecujące.

Case study, które przygotowaliśmy wspólnie z Cobiro, ukazuje zmiany procentowe w wartościach stawek CPC oraz we wskaźniku SOM dla kilku branż. U wybranych klientów uruchomiliśmy współprace w zakresie CSS w kampaniach Google Zakupy – czyli 20% upustu na CPC.

Reasumując, jeśli jesteście zainteresowani obniżeniem kosztów kampanii to koniecznie zapoznajcie się z case study: KLIK

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do Newslettera

i otrzymuj najnowsze informacje ze świata reklamy internetowej :)

ESK Wrocław i Cięty Język

Cięty Język to specjaliści od opowiadania historii w każdym wymiarze. Firma zajmuje się głównie social media, identyfikacją wizualną, eventami – wszystkim tym by Twoja marka była widoczna i inni o […]

sprawdź case study
css-case-study-zmiany-si-dziej-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd