Najbliższe szkolenie Google Ads: 17-18 września 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (18)

Certyfikat Google Ads

23/08/2018

Certyfikaty Google Ads to profesjonalne akredytacje, które Google oferuje osobom posiadającym podstawową lub zaawansowaną znajomość zagadnień Google Ads oraz Google Analytics. Dzięki tym certyfikatom Google uznaje daną osobę za specjalistę ds. reklamy online. Certyfikat Google otrzymują najbardziej ambitni marketingowcy, którzy nieustannie poszerzają swoją wiedzę.

Certyfikaty Google – co powinieneś wiedzieć?

Zalety certyfikatu Google Ads

Na początku skupmy się na zaletach. Co daje certyfikat Google?

  • Po pierwsze daje Ci on możliwość pokazania klientom lub pracodawcom, że jesteś ekspertem w tym, co robisz. Spersonalizowany certyfikat można wydrukować i pokazać na przykład klientom.
  • Po drugie uzyskawszy taki certyfikat, możesz przyczynić się do tego, że Twoja Firma uzyska status Partnera Google lub Partnera Google Premium. Aby mógł być przyznany, przynajmniej jedna lub dwie (w przypadku Google Premium) osoby w firmie muszą posiadać certyfikat Google Ads. Logo Google Partners to potwierdzenie, że firma posiada usługi najwyższej jakości. A jej pracownicy – szczegółową wiedzę i umiejętności w zakresie usług Google.
  • Satysfakcja z uzyskanych wyników. Każdy z nas lubi poszerzać swoje horyzonty i swoją wiedzę. Egzaminy Google dają nam motywację do ciągłej nauki i zwiększania swoich kompetencji, które mogą zostać udokumentowane.

Rodzaje testów certyfikatu Google Ads

Aby otrzymać dostęp do testów potrzebnych do uzyskania certyfikatów musisz utworzyć konto Academy for Ads. Po skonfigurowaniu go, otrzymasz dostęp do materiałów szkoleniowych oraz bezpłatnych testów certyfikacyjnych Google Ads.

W celu uzyskania certyfikatu należy na początek zdać test z podstaw reklamy w Google Ads. Obejmuje on mało oraz średnio zaawansowane zagadnienia, między innymi:

  • tworzenie kampanii
  • metody zarządzania oraz optymalizacji kampanii Google Ads
  • ogólne informacje o zaletach reklam online

Egzamin trwa 90 minut i składa się z 65 pytań.

Drugi z testów dotyczy już bardziej zaawansowanego, wybranego przez siebie zagadnienia z zakresu reklam. Możesz wybrać jeden temat, w którym się specjalizujesz:

  • Reklama w sieci wyszukiwania, czyli metody tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam w sieci wyszukiwania oraz zarządzania nimi. Test ten składa się ze 100 pytań, masz na rozwiązanie 120 minut.
  • Reklama w sieci reklamowej – tu również znajdą się metody tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam oraz zarządzania nimi, ale w sieci reklamowej. Składa się ze 100 pytań, masz na rozwiązanie 120 minut.
  • Reklama mobilna – jej zakres obejmuje kierowanie reklam i ich formaty, ustalanie stawek, pomiar skuteczności kampanii. Egzamin składa się z 70 pytań, masz na rozwiązanie 90 minut.
  • Reklama wideo. Temat ten składa się z tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam wideo w YouTube i w internecie oraz zarządzanie nimi. Test to 74 pytania, które musisz rozwiązać w 90 minut.
  • Reklama w Zakupach Google składa się z tworzenia konta Merchant Center i pliku danych o produktach oraz tworzenia kampanii produktowych i zarządzanie nimi. Posiada 63 pytania, a czas na ich rozwiązanie to 90 minut.
  • Sprzedaż rozwiązań internetowych. Celem tego egzaminu jest ocena i poprawa skuteczności przedstawicieli handlowych partnerów w sprzedaży rozwiązań internetowych Google innym firmom. Tylko 56 pytań w 90 minut.

Egzamin

Aby zdać, należy uzyskać co najmniej 80% z każdego egzaminu. Po udzieleniu odpowiedzi na dane pytanie nie można już do niego powrócić, zatem musisz uważać, jakiej odpowiedzi udzielasz. Nie jest możliwe korzystanie z żadnej pomocy. W sytuacji zamknięcia okna egzamin zostaje przerwany. W razie porażki egzaminy można powtórzyć już po jednym dniu. Zdany egzamin jest ważny przez 12 miesięcy, po tym czasie powinieneś go odnowić.

Warto pamiętać, że przy optymalizacji kampanii korzysta się w dużym stopniu również z Google Analytics.

Kwalifikacja indywidualna jest dowodem na to, że bez problemu odnajdziesz się w narzędziach Google Analytics, natomiast nie oznacza, że w dobrym stopniu opanowałeś umiejętności analityczne. Zdobycie tego certyfikatu powinno być więc tylko wstępem do prawdziwej przygody z analityką internetową, która jest naprawdę obszernym zagadnieniem.

Materiały teoretyczne do nauki przygotowane przez Google dostępne są pod adresem: https://analyticsacademy.withgoogle.com/course01.

Jeżeli korzystasz z Google Analytics od dłuższego czasu i nie masz problemu z dotarciem do konkretnych danych i używaniem wszystkich dostępnym narzędzi, test nie powinien być większym problemem. Jeżeli jednak nie używasz jeszcze Google Analytics w praktyce, będziesz musiał przyłożyć się do przestudiowania materiału. Przydatne będą również testy sprawdzające Twoją wiedzę na kolejnych etapach nauki. Niektóre z pytań mogą pojawić się również na właściwym egzaminie.

Czy zdobycie takich certyfikatów jest trudne?

Wszystko zależy od tego, jakie mamy doświadczenie i wiedzę na dany temat. Niektóre pytania na egzaminie są podchwytliwe i odpowiedź na nie zajmuje trochę czasu. Jeżeli nie pracujesz na co dzień z narzędziami Google Ads, pytania mogą wydawać się trudne, dlatego lepiej będzie przyłożyć się do nauki. Warto mieć na uwadze, że pracodawca z pewnością zwróci uwagę na to, czy posiadasz certyfikaty. Zdobycie wszystkich specjalizacji z pewnością podwyższy Twoje szanse w przyszłych rekrutacjach. Kto wie, może nawet w Orange Juice?

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera