Wyzwania i cele, które postawiliśmy
Marka jest stosunkowo młoda, ponieważ na rynku polskim działa od 2013 roku. Posiada już wiele stałych klientów i zwolenników, natomiast konkurencja w branży oryginalnych skarpetek i akcesoriów w ostatnich kilku latach zdecydowanie wzrosła. Dlatego też dużym wyzwaniem było dotarcie do nowych użytkowników potencjalnie zainteresowanych zakupem i przekonanie ich do wybrania właśnie marki KABAK.
Jednocześnie poprzez działania remarketingowe chcieliśmy dotrzeć do aktualnych klientów marki oraz do użytkowników, którzy długo zastanawiają się nad zakupem. Dzięki temu rozwiązaniu współczynnik konwersji e-commerce dla powracających użytkowników jest ponad dwukrotnie wyższy, co pokazuje, jak istotne są dla firmy skutecznie prowadzone działania remarketingowe.
Realizacja
Skierowaliśmy reklamy do odbiorców na różnych etapach ich ścieżki zakupowej, korzystając z sieci wyszukiwania Google, reklam produktowych oraz sieci reklamowej Google (w tym kampanii zasięgowych i remarketingowych). Dzięki cyklicznym działaniom optymalizacyjnym i testowaniu nowych rozwiązań współczynniki konwersji i zaangażowania nieustająco rosły.
Kampanie w sieci wyszukiwania
- utworzyliśmy nową strukturę kampanii w sieci wyszukiwania
- zadbaliśmy o jak najwyższy wynik jakości reklam
- wdrożyliśmy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
- cyklicznie analizowaliśmy wyszukiwane hasła i uzupełnialiśmy listę wykluczających słów kluczowych w celu zmniejszenia współczynnika odrzuceń i sprowadzania na stronę bardziej zaangażowanych użytkowników
Kampanie produktowe
- Testowaliśmy różne narzędzia usług porównywania cen ( ang. CSS), dzięki czemu udało się obniżyć stawki CPC w kampanii produktowej.
- Przeanalizowaliśmy skuteczność urządzeń, danych demograficznych oraz konkretnych produktów, aby dobrać najbardziej optymalną strukturę kampanii produktowych.
Kampanie zasięgowe w sieci reklamowej
- Prowadziliśmy również kampanie wizerunkowe oraz sezonowe.
- Cyklicznie optymalizowaliśmy miejsca wyświetlania reklam w celu poprawy współczynnika CTR.
- Konfigurowaliśmy i testowaliśmy skuteczność nowych list odbiorców do kampanii zasięgowych.
- Dzięki skutecznym działaniom i optymalizacji pozyskaliśmy nowych użytkowników zainteresowanych ofertą marki.
Kampanie remarketingowe w sieci reklamowej
- Szczegółowo posegmentowaliśmy kategorie użytkowników strony KABAK i utworzyliśmy wiele nowych grup odbiorców, do których kierowane były różne reklamy.
- Przeprowadzaliśmy różne testy kreacji reklamowych pod kątem ich efektywności i współczynników klikalności (CTR).
Kampanie Allegro Ads
Zmaksymalizowaliśmy przychód, wykorzystując kolejne źródło ruchu do strony www, czyli kampanie w sieci Allegro Ads. Działania te pozwoliły skutecznie promować wybrane produkty, wytypowane do sprzedaży.
- Utworzyliśmy nową strukturę konta reklamowego z podziałem na różne kategorie produktów, różniących się cechami czy wskaźnikiem sprzedaży.
- Sprawdzaliśmy skuteczność różnych miejsc emisji reklam na Allegro. Dzięki temu wiedzieliśmy, gdzie ulokować budżet reklamowy.
Efekty jakie uzyskaliśmy
Owocna współpraca z KABAKiem rozpoczęła się w kwietniu 2020 roku i trwa do dziś. Wyniki jakie przedstawiamy pochodzą z porównania tych samych okresów w 2020 i 2021 roku.
Co udało nam się osiągnąć?
- 367,10% wzrostu przychodów
- 156,37% wzrostu widoczności produktów
- 40,25% wzrostu współczynnik konwersji e-commerce
Podsumowanie
Precyzyjna analiza danych z Google Analytics, Google Ads oraz działań konkurencji już na początku naszej współpracy pozwoliła nam na zaplanowanie działań odpowiednich do zrealizowania wspólnie postawionych celów. Cykliczna analiza kampanii, optymalizacja i testowanie nowych rozwiązań pozwoliły nam na wzrost sprzedaży w czasie.
Ostatnie miesiące działań reklamowych przyniosły marce widoczne efekty, natomiast nie spoczywamy na laurach. Współpraca Orange Juice z KABAKiem wciąż się rozwija, a my szukamy kolejnych sposobów na jej promocję w Polsce i za granicą.