Najbliższe szkolenie Google Ads: 17-18 września 2019 r.Dowiedz się więcej

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (15) Juicy Case Studies (3) Orange Breaking News (18)

Banery reklamowe AdWords

25/10/2016

Reklama tekstowa nie zawsze spełnia oczekiwania klientów, a często potrafi generować niższy wskaźnik CTR (Click Through Rate). Wielokrotnie sprawdza się rozwiązanie stworzenia reklamy graficznej z użyciem banerów reklamowych AdWords, dostarczające imponujących korzyści. Niestety często spotykanym problemem jest niewiedza na temat wielkości banerów oraz jakie są zasady ich stosowania. Artykuł przedstawia rozwiązania tych problemów.

Banery reklamowe AdWords

Czym jest baner reklamowy oraz jakie ma rozmiary?
Baner reklamowy AdWords to po prostu plik graficzny o określonym rozmiarze. Uznaje się go jako rodzaj elektronicznej reklamy danej firmy. Występują w czterech formatach: JPEG, JPG, PNG, GIF. Maksymalna waga każdego z nich to 150 kB. Obecnie istnieje rozmaity wybór rozmiarów banera AdWords, niemniej jednak do najbardziej popularnych zaliczane są :


Reklama graficzna AdWords – czego wymaga Google?
Rozpoczynając swoją przygodę z kreacją reklamy graficznej warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób patrzy na to Google. Przede wszystkim narzuca zróżnicowane ograniczenia. Zdarza się, że w reklamie graficznej występuje animacja. Należy pamiętać, aby nie przekraczała ona 30 sekund, w przeciwnym wypadku nie zostanie zaakceptowana. Jeżeli animacja trwa, np. kilka sekund istnieje możliwość zapętlenia jej, ale przy założeniu, że nie przekroczy to maksymalnej długości.

Nie można też zapominać o odpowiedniej jakości obrazu. Składa się na to kilka istotnych elementów:
● odpowiednia orientacja obrazu – obraz lub zdjęcie nie może być wywrócone do góry nogami lub bokiem
● ostrość obrazu – obraz musi być w dobrej jakości, a treść znajdująca się na nim czytelna i przejrzysta
● przyjemny obraz – obraz powinien zachęcać i wywoływać przyjemne odczucia dla odbiorców

Google zwraca uwagę na treść zawartą w przekazie baneru reklamowego. Warto skupić się wyłącznie na tym, co dotyczy reklamowanego produktu lub usługi. W przeciwnym wypadku może wystąpić zjawisko niskiej trafności. Kolejnym kluczowym elementem jest wiarygodność reklamy. Reklama graficzna nie powinna w żaden sposób wprowadzać użytkowników w błąd. Musi być jednoznaczna dla potencjalnego klienta, aby miał świadomość i pewność w co aktualnie klika. Regulamin Google zastrzega sobie również prawo do ograniczenia treści i grafiki o erotycznym przekazie wyłącznie dla osób pełnoletnich. Najlepiej jest po prostu tego unikać.

Jak stworzyć skuteczny baner reklamowy AdWords?
Każdemu zależy, aby reklama graficzna AdWords przynosiła jak największe efekty, jednak nie wszyscy wiedzą, w jaki sposób je osiągać. Poniższe porady mogą okazać się pomocne:
● odpowiedni zestaw elementów banera – baner wygląda dobrze jeśli znajdzie się na nim logo, treść oferty, a także przycisk Call To Action, czyli np. Sprawdź, Zadzwoń teraz, Kup teraz
● im mniej, tym lepiej – nie warto skupiać się na rozbudowanych treściach, a lepiej skupić się na przejrzystości obrazu. Taka reklama jest lepiej odbierana przez potencjalnych klientów
● pokaż w czym jesteś lepszy – nie ma sensu kopiować oferty konkurencji, a zamiast tego lepszym rozwiązanie jest pokazać swoją unikalność, czyli np. reklamujesz swoją Pizzerię, która oferuje pizze włoską robioną przez włoskich kucharzy – podkreśl ten fakt
● umiejętnie wykorzystuj kolory – w przypadku reklamy graficznej ma to ogromne znaczenie. Zastanów się jaki chcesz wywołać wizerunek swojej reklamowanej marki w umysłach odbiorców, ponieważ każda barwa wpływa w inny sposób.

Reasumując decydując się na baner reklamowy jako formę reklamy można osiągać wysoki wskaźnik CTR, oczywiście stosując się do powyższych zaleceń. Mając takie zaplecze wiedzy i informacji bez problemu można wystartować ze stworzeniem swojego pierwszego banera reklamowego AdWords.

Bądź na bieżąco

Zastanawiasz się jak prowadzić działania online przynoszące przychody?

Skontaktuj się z nami
Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

i pobierz darmowy e-book

Juicy Case Studies

Współpraca z Mennicą Wrocławską – zwiększanie świadomości w temacie form lokowania kapitału

Zobacz case study
Zapisz się do newslettera