Case study

Pokaż wszystkie () Juice w wolnych chwilach (23) Juicy Case Studies (9) Orange Breaking News (51)

ESK Wrocław- 44,04% więcej zainteresowanych eventem osób dzięki Google Ads

Cięty Język

Opis klienta

Cięty Język to specjaliści od opowiadania historii w każdym wymiarze. Firma zajmuje się głównie social media, identyfikacją wizualną, eventami – wszystkim tym by Twoja marka była widoczna i inni o niej mówili. Za Ciętym Językiem i ich pracą przemawiają ich klienci tacy jak Dolby Digital, Goethe-Institut czy właśnie ESK Wrocław, którego internetową promocją zajęła się nasza agencja.

Zorganizowany w 2016 roku cykl imprez, happeningów i wydarzeń kulturalnych o nazwie Europejska Stolica Kultury to bezdyskusyjnie rewelacyjna forma promocji miasta Wrocław na arenie międzynarodowej. Wg szacunków miasto odwiedziło 1,4 mln. turystów z zagranicy, a z oferty programu ESK skorzystało 5,2 mln. osób. Tak spektakularnych efektów mogłoby pozazdrościć Wrocławiowi niejedno miasto. Sukces promocji miasta oczywiście można sprowadzić do jakości pomysłu i ilości środków na jego realizację. Pytanie czy z sukcesu Wrocławia mogły skorzystać inne miasta Polski?

Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin i Lublin stworzyły Koalicję Miast dla Kultury. Celem projektu było stworzenie inicjatyw, które zachęciłyby mieszkańców i turystów Wrocławia do odwiedzenia miast tworzących Koalicję. Browar Mieszczański, Arsenał Miejski, ul. Szajnochy czy kultowy tramwaj OP to tylko wybrane miejsca zaadaptowane po to, aby zainteresować, zaintrygować a finalnie zaprosić do dalszego eksplorowania Kultury.

Wyzwanie, jakie podjęliśmy w tym przypadku

  1. Zwiększenie widoczności eventów organizowanych we Wrocławiu
  2. Skuteczne dotarcie do grupy docelowej organizowanych wydarzeń
  3. Promocja wydarzeń artystów, instytucji kultury, koncertów i wystaw

Opinia klienta

Cięty Język i Orange Juice połączyła współpraca przy eventach związanych z promocją Wrocławia. Jak ją wspominamy? Na pierwszy plan wskoczył profesjonalizm i to w solidnej dawce. Kampanie wideo promujące eventy na YouTube zainteresowały wspomnianymi wydarzeniami ogromną rzeszę osób. Liczymy, że nie był to ostatni wspólny punkt styku i dane nam będzie jeszcze współdziałać!

Karol Gołaj,
Prezes Cięty Język

Realizacja

Promocja ekspozycji, koncertów i eventów polegała na krótkoterminowej intensyfikacji komunikatów przy użyciu reklamy video i display. Największy zasięg uzyskaliśmy wyświetlając reklamy w YouTube i sieci reklamowej Google. Właściwy dobór narzędzi pozwolił nie tylko wyświetlać reklamy właściwym użytkownikom internetu, ale przede wszystkim pozwolił dotrzeć do nich we właściwym momencie.

Weekendowa promocja każdego z miast Koalicji poprzedzała tygodniowa kampania reklamowa, w której stosowaliśmy kierowanie behawioralne. Potencjalni uczestnicy wydarzeń zobaczyli reklamy w momencie ich aktywności w internecie wskazującej na zainteresowanie kulturą i sztuką. Innymi słowy reklama stanowiła naturalną odpowiedź na ich potrzeby.

Najlepszym nośnikiem angażujących grupę docelową okazały się pomijalne reklamy video typu In-Strem (więcej o In-Stream tutaj). Wykorzystanie formatu reklamowego, w którym to użytkownik decyduje czy chce kontynuować oglądanie reklamy po pierwszych 5 sekundach jej trwania skutkowało najwyższą skutecznością. Ponad 25% użytkowników oglądnęło reklamę video do końca jej trwania, co kosztowało średnio 0,11 zł za każdego z nich.

reklama-video-OrangeJuice

Jakkolwiek, to reklama graficzna wygenerowała największy zasięg. Co prawda zaangażowanie w reklamę video było 100-krotnie wyższe, jednak zasięg, który udało się wygenerować w tym samym koszcie był 10-krotnie wyższy przy użyciu reklamy display. Powierzchnia reklamy w stosunku do wielkości ekranu jest niewspółmiernie wyższa na telefonie komórkowym niż na komputerze – ten fakt skutkował 2-wyższym zaangażowaniem użytkowników, którzy oglądali reklamy na urządzeniu mobilnym.

reklama-display_OrangeJuice

Efekty jakie uzyskaliśmy

+724 358 wyświetleń reklamy

+44,04% zainteresowanych osób więcej
dzięki Google AdWords

11 gr średni koszt obejrzenia
Video promującego event

Jesteś zainteresowany współpracą?

Skontaktuj się z nami

Zapisz się do Newslettera

i otrzymuj najnowsze informacje ze świata reklamy internetowej :)

Uniwersytet Przyrodniczy

sprawdź case study
esk-wrocaw-44-04-wicej-zainteresowanych-eventem-osb-dziki-google-ads-orange-juice-praktyczne-strategie-obecnoci-w-internecie-marketing-internetowy-orange-jucie-to-wicej-ni-agencja-google-szkolenia-analityka-ux-mobile-social-sprawd